خبرگزاری کار ایران

سفر رفتن چه تاثیری روی بهره‌وری کارکنان می‌گذارد؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۱۶

سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

ایلنا؛ ساعت‌های طولانی کار لزوما به معنای بالارفتن کارایی نیست و حقوق، دستمزد مناسب و مزایایی مثل بیمه و پاداش نیز می‌تواند به زودی برای بسیاری از کارمندان تبدیل به موضوعات روتینی شود و اینجاست که جای خالی سفر به عنوان راهکاری برای بالا بردن رضایت شغلی و هیجان‌انگیزتر کردن کار احساس می‌شود و شما به عنوان کارفرمایی که دلش برای بالا بردن پتانسیل‌های کاری کارکنانش می‌تپد باید به آن فکر کنید.

کم شدن استرس

سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و  کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

بالا بردن انرژی

هر روز در ساعت مشخصی سرکار رفتن، در طولانی مدت می‌تواند هر کسی را از پای درآورد و خلاقیت‌ها را بخشکاند و هر آدمی نیاز دارد که هرچند وقت یکبار باتری‌اش را شارژ کند و  سفر همین نقش را بازی می‌کند. براساس تحقیقی که در سال 2010 در آمریکا انجام شد، نیمی از آمریکایی‌ها به طور میانگین هر 16 سال 18 روز به تعطیلات می‌روند. این درحالیست که فرانسوی‌ها دوبرابر این مدت را در تعطیلات سپری می‌کنند و بهره‌وری‌شان نیز بیشتر است. محققان متوجه شدند وقفه کوتاه اجازه می‌دهد مردم تمرکز کاری‌شان را بدون از دست دادن کیفیت، حفظ کنند و وقتی از سفر برمی‌گردند به آدم‌های شادتر و پرانرژی‌تری تبدیل شوند.

کمک به خلاقیت

 دیدن مردم و فرهنگ‌های متفاوت و سفر به شهرهای مختلف باعث می‌شود کارمندان با دید بازتری به مسائل نگاه کنند. وقتی کارکنان تمام ساعت‌های کاری‌شان را پشت میز باشند و سالی یکبار هم سفر نروند، ایده‌های خلاقانه و جدید به ذهن‌شان نمی‌رسد و دنیا را با چشم محدود خود نگاه می‌کنند. مثلا سفر در پاییز و دیدن آن همه رنگ باعث ایجاد تلنگری در ذهن می‌شود و ما را به تخیل وامی‌دارد یا سفر به جایی مثل قشم که پر از جاهای دیدنی‌ست می‌تواند خلاقیت‌ را در ما زنده کند.

پاییز و زمستان فصل سفر به قشم و کیش است و برای ارزان تمام شدن هزینه‌های اقامت بد نیست به صفحه هتل های تخفیف دار در کیش نگاهی بیاندازید.

در سال‌های اخیر روانشناسان و دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که قرار گرفتن در محیط‌های جدید، چشیدن طعم‌های جدید و در معرض زبانی متفاوت بودن باعث ایجاد سیناپس مغزی می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند توانایی ذهن را احیا کند و  آن را به سمت و سوی جدیدی ببرد. آدم‌های زیادی بوده‌اند که سفر مسیر زندگی‌ و ایده‌یشان را تغییر داده.  بسیاری از کارهای ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی بعد از سفرهای او به فرانسه و اسپانیا نوشته شده. مارک تواین، نویسنده آمریکایی و آلدوس هاکسلی، فیلمساز انگلیسی از دیگر کسانی بوده‌اند که ایده‌هایشان در سفر شکل گرفته. 

گسترش دایره ارتباط ها

درست است که امروزه آموزش‌های آنلاین زیادی برای ارتقای کسب و کارها وجود دارد، اما شرکت در نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌ها باعث ملاقات با افراد تاثیرگذار، گسترده شدن دایره ارتباط‌ها و حتی رونق کسب و کار شما می‌شود. داشتن یک غرفه در نمایشگاهی که در شهر دیگری برگزار می‌شود شما را به عنوان یکی از فعالین آن حوزه مطرح می‌کند و  این امکان را  به شما می‌دهد که خدماتتان را به شرکت‌های بیشتری ارائه کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس با افراد فعال حوزه کاریتان ارتباط داشته باشید یا بروید و مستقیم اعتمادشان را جلب کنید که صدالبته تاثیر دومی بیشتر است.

تقویت حس وفاداری

 وقتی بودجه‌ای را برای سفر کارمندانتان در نظر می‌گیرید، درباره اهمیت سفر با آنها حرف می‌زنید یا اینکه سفر  چقدر می‌تواند روی کارایی و روحیه‌‌شان تاثیر بگذارد، حس وفاداری و اعتماد را در آنها بالا می‌برید.  در این زمان است که آنها شما را بیشتر از اینکه به عنوان یک مدیر قبول داشته باشند به عنوان یک مربی می‌شناسند و حس بهتری نسبت به همه چیز خواهند داشت. هم شما پیشرفت می‌کنید و هم آنها خودشان را در مقابل کار مسئول می‌بینند. سفر می‌تواند به عنوان یک ارزش سازمانی مطرح شود و به عنوان پاداش یا جایزه به کارمندان داده شود، پاداشی که از همه چیز ارزشمندتر است.

سالانه سفرهای کاری زیادی در ایران و سایر نقاط دنیا انجام می‌شود و شرکت‌های زیادی نیز در زمینه ارائه خدمات سفر به شرکت‌ها و سازمان‌ها فعالیت می‌کنند که اسنپ‌تریپ از جمله آنهاست. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیمااست و همکاری با شرکت‌های بزرگی را در کارنامه خود دارد. سرویس تجاری اسنپ تریپ این امکان را به شما می‌دهد که مناسب‌ترین و بهترین هتل‌ها و پروازها را به‌طور آنلاین رزرو کنید، کارایی و انگیزه کارکنانتان را بالا ببرید و تجربه خوشی از سفر داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز