خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون اشتغال وزارت کار از آچاره و اوبار

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۲۱

دکتر عیسی منصوری، معاون توسعه ­کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و تامین اجتماعی از شرکت دانش ­بنیان ساناگستر سبز که موفق به توسعه دو محصول نرم ­افزاری آچاره و اوبار شده است، بازدید کرد.

ایلنا؛ دکتر حامد تاج الدین هم­ بنیان­گذار و مدیرعامل این مجموعه ابتدا به تشریح برخی از فعالیت­ های این شرکت پرداخت. وی گفت: اپلیکیشن آچاره خدمات مختلفی در حوزه ­هایی چون تعمیرات لوازم و تاسیسات، آموزش، نظافت، آرایشگری، خدمات رایانه‌ای و موبایل، خدمات خودرو و بسیاری از دیگر حوزه­ ها را ارائه می­دهد و تاکنون نزدیک به 20 هزار متخصص، در حدود 300 دسته ­بندی، آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند و با استقبال زیادی، هم از سوی متخصصین و هم مشتریان روبه رو هستیم. متخصصین در حوزه ­های گوناگون  می­ توانند با مراجعه به این شرکت، ثبت نام کنند و پس از آن از طریق اپلیکیشن به درخواست‌های متنوع مشتریان در محل پاسخ دهند و از این طریق کسب درآمدکنند.

مهم­ترین مزیت فعالیت در مجموعه‌ی آچاره کاهش هزینه ­های اجاره مغازه و محل کار برای متخصص است و فرد می­تواند با راحتی بیشتر در زمان و محلی که تمایل دارد، فعالیت کند. آچاره همچنین موجب راحتی کار برای مشتریان شده است؛ مشتریان که تمایل به دریافت خدمات در این طیف وسیع هستند، به جای صرف وقت و هزینه برای جستجوی متخصص و مراجعه به محل، می­توانند از آچاره استفاده کنند و خدمات را در محلی که مدنظرشان است، از متخصصین مجرب آچاره دریافت کنند. حامد تاج الدین با اشاره به برخی از موفقیت‌ها و دستاوردهای این شرکت گفت: بیش از 400 هزار مشتری تاکنون این نرم افزار را نصب کرده‌اند و این آمار رو به افزایش است. ایشان اظهار داشتند که در شرکت ساناگستر سبز، حدود 100 نفر از متخصصین از دانشگاه‌های برتر کشور اشتغال ثابت دارند که به توسعه آچاره و اوبار کمک می‌کنند. وی در مورد اوبار اضافه کرد: اوبار دیگر اپلیکیشن این شرکت، حمل و نقل کالای بین شهری را انجام می‌دهد. جامعه‌ای در حدود 70 هزار راننده ماشین­ های باری در اوبار تاکنون ثبت نام کرده‌اند. صاحب کالا با وارد کردن مشخصات بار، مبدا و مقصد، قیمت حمل را دریافت می­کند و از همین طریق رانندگان برای حمل بار اعلام آمادگی می­کنند.

بازدید معاون اشتغال وزارت کار از آچاره و اوبار

حامد تاج الدین افزود که به تازگی طرحی در حوزه خدمات روستایی ارائه شده است و قصد داریم با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به رونق فضای کسب درآمد در روستاها کمک کنیم. این طرح که در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و کارگروه ملی اشتغال تصویب شده است، به دنبال آن است که با کاهش واسطه ­گری در حوزه کشاورزی و دامپروری، به افزایش درآمد روستاییان کمک کند. توسعه صنعت گردشگری و بسترسازی برای ارائه خدمات تخصصی در روستا از دیگر اهداف این طرح در آینده خواهد بود.

در این بازدید دکتر منصوری بر نقش مهم کسب و کارهای جدید و دانش بنیان در حل مشکل بیکاری کشور و برطرف کردن بسیاری از معضلات در صنعت، کشاورزی و خدمات تاکید داشته و اظهار داشتند در دورانی هستیم که تغییرات اساسی در فضای کارآفرینی اتفاق افتاده است و هم­زمان با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای ایجاد شغل و کسب درآمد در بسیاری حوزه­ها تغییر پیدا کرده است. وی افزود: باید همگام با این تغییرات بستر رشد و توسعهاین کسب و کارها فراهم شود.در دولت نیز عزم بر این است که گام­های عملی و موثری در جهت رفع موانع توسعه این نوع از کسب و کارها برداشته شود و تاکنون نیز اقدامات موثری صورت گرفته است. از جمله تصویب طرح توسعه اشتغال در حوزه آی­تی و فضای مجازی که تسهیل قوانین در ایجاد کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر فضای مجازی، یکی از اهداف آن است.

 مهندس بهمن امام دیگر هم ­بنیان گذار و مدیر اجرایی این مجموعه نیز، ضمن تشکر از توجه ویژه وزارت کار به کسب و کارهای جدید، دغدغه ­مندی و حمایت دولت از این کسب و کارها را موجب دلگرمی دانست و تصریح کرد در مسیر توسعه آچاره و اوبار و کسب و کارهای مشابه، مشکلات زیادی وجود داشته و خواهد داشت که بدون حمایت دولت،گذر از این مسیر سخت خواهد بود و انتظار می‌رود به همان اندازه که این کسب و کارها در رونق اقتصاد کشور نقش دارند، دولت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد که خوشبختانه در بسیاری مواقع این اتفاق افتاده است.

دکتر منصوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت،اظهار داشتند در تلاش هستیم که بتوانیم امکان بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی برای متخصصینی که در سامانه هایی مثل آچاره مشغول به کار هستند را فراهم کنیم که انشاالله در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز