خبرگزاری کار ایران

محمد علی عباس زاده دیباور ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی اتحادیه املاک تهران در گفتگو با ایلنا:

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک برای کسب جواز مشاوره املاک در اولویت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۴۹۷

باید در نظر داشت شغل مشاوره املاک به عنوان یک کسب و کار سرآمد با آمدن فناوری اطلاعات در هیچ کجای جهان از بین نرفته است و همواره نیاز است تا نیروی متخصص حقوقی و کاربر انسانی با معلومات علمی در کنار این پیشرفت فناوری اطلاعات وجود داشته باشد.

ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی اتحادیه املاک در سمینار رقابت‌های استارت آپی املاک در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اولویت پذیرش دانشگاه اتحادیه املاک با شاغلین صنف است و همچنین اولویت کسب جواز نیز با فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه خواهد بود. اما در عین حال منعی برای پذیرش افراد علاقمند به این رشته با تخصص های دیگر نیز برای ورود به این دانشگاه وجود نخواهد داشت.

عباس زاده افزود: خروجی دانشگاه جامع اتحادیه املاک نیروی متخصص است و تلاش ما این است تا در رشته های فنی و حقوقی نیروهای کارآمد اجتماعی و بازرگانی را روانه بازار مسکن کنیم.

وی تصریح کرد: تا به امروز 6200 نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی موفق به کسب مدرک تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی شده اند. وی افزود: رشته های حقوقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی با اولویت بالاتری ایجاد شده اند، اما در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی عمران نیز رشته هایی تدوین شده اند، تا از همه تخصص ها در جهت آموزش اعضاء اتحادیه استفاده کنیم. عباس زاده افزود: هدف ما ایجاد تحولی عظیم در صنف اتحادیه املاک است و برای نیل به این هدف نه با تکنولوژی مبارزه می کنیم و نه حتی یک روز از تکنولوژی عقب می مانیم.

وی افزود: تحول صنعت املاک از سال 1387 و با طرح کد پیگیری ایجاد شد. ایشان افزود: به دنبال دغدغه جامعه، وزارت بازرگانی و راه و شهرسازی با همت ریاست وقت اتحادیه (آقای خسروی)، سامانه جامع املاک کشوری شکل گرفت. اتحادیه در ابتدا مشکلات زیادی برای فراگیر کردن کد رهگیری داشت و با مخالفت سنتی ها رو به رو می شد. اما با تلاش های اتحادیه استفاده از خدمات آنلاین فرهنگ سازی شد. با این حال باید در نظر داشت شغل مشاوره املاک به عنوان یک کسب و کار سرآمد با آمدن فناوری اطلاعات در هیچ کجای جهان از بین نرفته است و همواره نیاز است تا نیروی متخصص حقوقی و کاربر انسانی با معلومات علمی در کنار این پیشرفت فناوری اطلاعات وجود داشته باشد.

عباس زاده گفت: تمایل داریم تا در دانشگاه اتحادیه املاک تفاهم نامه هایی را در جهت ایجاد تک پودمان های استارت آپی حوزه املاک داشته باشیم.

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک برای کسب جواز مشاوره املاک در اولویت هستند

بیش از 75 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار شده اند

در ادامه این مراسم رجایی مدیرکل پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی از نوع تربیت تکنسین است که اغلب دانشجویان فنی و حرفه ای در کوتاهترین زمان ممکن جذب بازار کار می شوند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اغلب فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی بالا با بیکاری رو به رو هستند، بیش از 75 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی حرفه ای روانه بازار کار می شوند.

وی افزود: نگاه دانشگاه فنی و حرفه ای پژوهش های کاربردی است و بر اساس همین سیاست تفاهم نامه هایی با اتحادیه ها و شهرک های صنعتی بسته شده است.

رجایی افزود: ما در این دانشگاه با رویکرد صنعت مباحث آموزشی را پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: ما توانایی بسیاری برای فعال سازی ظرفیت فنی دانشجویان فناوری اطلاعات خود در صنف املاک داریم و می توانیم بسیاری از مباحث سنتی را با فناوری جایگزین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز