خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته قبل از خرید

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۲۵

در هنگام خرید دوربین مدار بسته نکات زیادی هست که باید مد نظر قرار دهید که بطور معمول بیشتر خریداران سیستم های مدار بسته سعی میکنند بر مشاوره های شرکت های تامین کننده این سیستم ها تکیه کنند، البته استفاده از مشاوره متخصصین با تجربه قطعا بسیار مناسب خواهد بود اما در این بین اینکه شما خود نیز حداقل دانشی از انواع دوربین مدار بسته داشته باشید بسیار کمک کننده خواهد بود.

ایلنا؛ تعدادی از شرکت هایی که در زمینه فروش دوربین مدار بسته مشغول هستند خود نیز کار نصب دوربین مدار بسته را نیز انجام میدهند و مهم است که شما خریدتان را از شرکت هایی انجام دهید که از مشاوره تا کارشناسی و نصب دوربین مدار بسته را بصورت یکپارچه انجام دهد.
 اما ممکن است شما در حال حاضی یک سیستم مدار بسته در محل مورد نظرتان داشته باشید و اکنون سعی در ارتقای این سیستم دارید و متخصصین شرکت الکامپ با این مقاله سعی دارند تا شما را با اطلاعات اولیه جهت خرید دوربین مدار بسته مناسب یاری نمایند.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته قبل از خرید

دوربین های مدار بسته از نظر شکل ظاهری:
  • دوربین مداربسته DOME
 دوربین های مداربسته دام، که به خاطر شکل نیم دایره ای به دوربین های گنبدی معروف اند، مناسب نصب در فضاهای داخلی می باشند. شکل گنبدی و ساختار این دوربین ها علاوه بر اینکه جلب توجه نمی کند به خاطر پنهان بودن زاویه دید دوربین برای سارقان دید دوربین قابل تشخیص نیست. همچنین این دوربین ها به خاطر طراحی شدن برای نصب های سقفی توانایی تصویر برداری بالایی داشته و تمام محیط اطراف را تصویربرداری می کنند. به همین خاطر، این دوربین ها برای فضاهای داخلی و نصب های سقفی به کار می روند.
  • دوربین مدار بسته اسپید دام
دوربین های مداربسته اسپید دام نوعی از دوربین های مداربسته دام با قابلیت چرخش و زوم سریع هستند. ضمنا، کاربر می تواند با حرکت دادن دوربین زاویه دید آن را تنظیم کند. امکان زوم و چرخش خودکار از دیگر قابلیت های دوربین های اسپید دام است. البته، تنظیم زمان چرخش و زوم دوربین به عهده کاربر است. دوربین های اسپید دام توانایی تصویربرداری در فضاهای گسترده را دارند.
  • دوربین مداربسته بالت
دوربین های مداربسته استوانه ای شکل بالت برای تصویربرداری از فضاهای باز با مسافت زیاد طراحی شده اند. البته، این دوربین ها در فضاهای بسته نیز نصب می شوند. دوربین های بالت، معمولاً، فاقد توانایی گردش و زوم بوده و مناسب مکان های ثابت هستند. برای دوربین های بالت در فضای باز، معمولاً، محافظی تعبیه می‌شود که این دوربین ها را در مقابل بارندگی، گرد و غبار، تگرگ و عوامل دیگر محافظت می کند. دوربین های بالت با قابلیت دید در شب بودن و با استفاده از مادون قرمز توانایی تصویربرداری در شرایط بسیار تاریک  را دارند.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته قبل از خرید

  • دوربین  C-MOUNT
دوربین مدار بسته  C-MOUNT دارای لنز متحرک و قابل تعویض است. این قابلیت کاربرد های مختلفی را برای این نوع دوربین تعریف می کند. لنز های این دوربین، درصورت داشتن استاندارد کیفیت، توانایی تصویربرداری بین ۳۵ تا ۴۰ متر دارند.
  • دوربین مداربسته روز و شب
این نوع دوربین های مدار بسته به منظور نصب در  محیط های معمولی و کم نور به کار می روند. این محصولات با این که مادون قرمز ندارند اما، در شرایط مختلف شبانه روز قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بالا هستند و برای فضاهای باز مناسب ترند، به ویژه، در صورت عدم تاثیر نور مادون قرمز در ضبط تصاویر استفاده از این دوربین ها پیشنهاد می شود. از مزایای این دوربین ها مقاومت در برابر اشعه خورشید است.
  • دوربین دید در شب
دوربین مدار بسته دید در شب یا فروسرخ با استفاده از LED مادون قرمز کار می کنند و با قابلیت دید در شب بودن مناسب نصب در فضاهای باز و بسته است. این دوربین ها در تاریکی شب توانایی ضبط تصویر از فاصله ۱۸۳ متری دارند. تکنولوژی ساخت این دوربین ها دارای سنسور آشکار ساز تصویر و تصویر برداری با سنسور حرارتی است.
  • دوربین های مدار بسته IP
دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به دو صورت با سیم و بی سیم تولید می شوند. نوع با سیم این دوربین ها تصاویر را از طریق شبکه داخلی و اینترنت ارسال می کند. دوربین های تحت شبکه بسیار آسان نصب شده  و نیازی به کابل کشی جداگانه و منبع تغدیه ندارند. نوع بیسیم این دوربین ها با استفاده از تکنولوژی Wi-Fi تصاویر را برای کاربر می فرستد.
  • دوربین های صنعتی
دوربین های صنعتی مناسب حفاظت از محل های حساس مثل بانک ها و نهاد های دولتی هستند. توانایی زوم روی تصاویر و ضبط با کیفیت بسیار بالا دارند.  از قابلیت های مهم این دوربین ها منو دار بودن آن هاست که کاربر می تواند تنظیمات مورد نظر خود را با زمان بندی خاص و برای محل خاص اعمال نماید.
جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ(الکترو امن پاد)  فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.
شماره های تماس : 88517900 و 88519200
 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز