خبرگزاری کار ایران

شهرهای زیبا در ارمنستان برای سفر

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۵۴

ارمنستان کشوری کوچک اما دل فریب با فرهنگی غنی و قوی است. کمتر پیش می‌آید کشوری به اندازه ارمنستان دارای تاریخی طول و دراز و جذاب باشد. در هر صورت این کشور در صنعت توریست تازه کار است و به تازگی در میان گردشگران محبوبیتی کم نظیر به دست آورده است.

ایلنا؛ تور ارمنستان بیشتر به مقصد ایروان است، اما باید بدانید که این کشور دارای شهرهای زیبایی است که فوق العاده زیبا و دیدنی هستند. در ادامه این مطلب از وب سایت تور لحظه آخری توریاب قصد داریم شهرهایی زیبا از کشور ارمنستان را به شا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

شهر آرام و زیبای جرمک (Jermuk)

آب و هوای فوق العاده، طبیعتی نفس گیر، چشمه‌های آب معدنی فوق العاده و آرامشی عمیق و بی نظیر، برخی از چیزهایی است که در شهر کوچک و دنج جرموک می‌توانید ببینید. یکی از دلایل گردشگران برای رفتن به شهر جرموک در ارمنستان، استفاده از چشمه‌های آب گرم برای آرامش و درمان درد مفاصل است. چشمه‌های آب گرم متعددی در جرموک با دماهای متفاوتی وجود دارد. این شهر در استان وایتس جور قرار دارد و حدودا دو ساعت و سی دقیقه با شهر معروف و توریستی ایروان فاصله دارد. این شهر دارای تاریخی غنی و طول دراز است و شاهد حماسه‌های تاریخی بسیاری بوده است. صومعه جندوانک و آبشار جرموک برخی از جاذبه‌های مهم این شهر هستند که برای مردم آن بسیار حائز اهمیت هستند. نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های دنج باعث می‌شود به آرامشی عمیق برسید و خاطره خوش از سفر به ارمنستان در ذهنتان باقی بماند.

شهر دنج و باستانی آشتاراک (Ashtarak) در ارمنستان

شهر آشتاراک یکی از باستانی ترین و تاریخی ترین نقاط ارمنستان به شمار می‌رود. فاصله شهر آشتاراک تا شهر مهم و توریستی ایروان چیزی حدود 13 کیلومتر است. افسانه‌های متعددی در مورد ارمنستان وجود دراد. این شهر در در استان آراگاتسوتن در تقاطع جاده‌های منتهی به گیومری و ایروان قرار دارد و مردم ارمنستان آن را مهد ارمنستان می‌دانند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند. برای رفتن به این شهر می‌توانید از مینی بوس‌هایی استفاده کنید که شهر ایروان را به مقصد شهر باستانی و کهن آشتاراک ترک می‌کنند. مسیر ایروان آشتاراک نیز پر از دیدنی‌های جذاب و دوست داشتی است و مطمئنا از آن حسابی لذت خواهید برد. به علاوه می‌توانید از تاکسی نیز برای رسیدن به آشتاراک استفاده کنید؛ اما کرایه تاکسی‌ها کمی بالا است. در آشتارک کلیساهای تاریخی متعددی برای بازدید وجود دارد و هر کدام دارای تاریخ و داستان مختص به خود هستند. سه کلیسای بسیار معروف این شهر، کلیسای قرمز، زرد و سفید هستند که در افسانه‌ها به سه خواهر با این سه رنگ لباس نسبت داده می‌شوند.

شهرهای زیبا در ارمنستان برای سفر

شهرک کوهستانی آرزاکان (Arzakan)

شهرک کوچک و کوهستانی آرزاکان در استان کوتایک قرار دارد. بسیاری از گردشگرانی که به ارمنستان سفر می‌کنند به خاطر استفاده از هوای تازه کوهستانی و همینطور آرامش گرفتن به آرزاکان سفر می‌کنند. گردشگرانی که به آرزاکان سفر می‌کند همچنین می‌توانند از ویرانه‌های یک صومعه زیبا به نام نغوتسی وانک، که در امتداد یک دره در شمال غربی شهر  قرار گرفته است بازدید کنند. این شهرک کوچک و آرام دارای هتل‌هایی نیز برای اقامت گردشگران است.

شهر زیبای سوان (Sevan)

شهر زیبای سوان در استان گغارکونیک قرار دارد. وجود دریاچه زیبا و نیلگون سوان در این منطقه باعث محبوبیت صد چندان این شهر نسبت به شهرهای دیگر ارمنستان شده است. در تابستان گرم و سوزان، وقتی به ارمنستان می‌روید، سفر به شهر سوان و آبتنی در دریاچه زیبا و زلال سوان می‌تواند حال شما را حسابی خوب کند. زیبایی‌های دریاچه سوان آنقدر زیاد و بی نظیر است که نمی‌توان آنها را در کلماتی کلیشه‌ای گنجاند. در اولین برخورد با دریاچه سوان، سکوت اولین چیزی است که سراغتان می‌آید و شاید با خود فکر کنید که دریای بی نظیر و زیبا رو در رویتان قرار گرفته است. وجود بناهای تاریخی به خصوص صومعه‌های قدیمی، شما را به دوران کهن در ارمنستان می‌برند. بدون شک بازدید از سوان در سفر به ارمنستان یکی از بهترین خاطره‌های زندگیتان خواهد بود.

شهرهای زیبا در ارمنستان برای سفر

سخن آخر

ارمنستان یکی از آن دسته مقاصد گردشگری است که برای رفتن به آن نیاز به فکر کردن ندارید. هزینه‌های نسبتا کم سفر به ارمنستان، عدم نیاز به ویزا و انواع تورهای زمینی و هوایی باعث می‌شود هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از ارمنستان کوله بار خود را ببندند. گردشگران به راحتی می‌توانند با تور ارزان ارمنستان به این کشور سفر کنند و از حضور در آن حسابی لذت ببرند. شما می‌توانید به راحتی در منزل خود بنشینید و برای اطلاع از  قیمت تور ارمنستان به وب سایت جامع توریاب مراجعه کنید و مناسب ترین تور را برای خود انتخاب کنید.

گوریس (Goris):

گوریس یکی از بهترین شهرهای توریستی با فرهنگی غنی در ارمنستان است. شهر گوریس در قسمت جنوبی در استان سیونیک و در۲۵۴ کیلومتری ایروان قرار دارد. ترکیب صخره‌های زیبا، طبیعت سرسبز و بکر و سازه‌های قدیمی با سقف‌های قرمز، جلوه‌ای خاص به این شهر بخشیده است. رودخانه‌ای پرآب به نام واراراک (Vararak) در کنار این شهر جاری است. اقامتگاه خنِدزورسک (Old Khnzoresk) از جاذبه‌های دیدنی و معروف این شهر تاریخی و قرون وسطایی در تور ارمنستان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز