خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۲۰ شرکت چینی؛

نمایشگاه قطعات الکترونیکی مصرفی در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۵۲

نمایشگاه قطعات الکترونیکی مصرفی با حضور 120 شرکت چینی روز چهارشنبه 4 مهرماه سال جاری در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این مراسم  مسئولانی همچون موسویان ( مدیرکل دفتر اسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت)، ادیبی، مشاور اتاق بازرگانی تهران، میز چین، جای (معاون دبیر کل شرکت هن ژن اتوباند الیانس) و شو یدونگ (جنرل منیجر شرکت شنژن CZN نمایشگاه‌های تجاری جهانی) و ... حضور داشتند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت در افتتاحیه این نمایشگاه با ابراز امیدواری از حضور پررنگ شرکت‌های چینی در ایران گفت: امیدواریم این نمایشگاه بستر مناسبی برای عقد قرارداد بین فعالان اقتصادی هر دو کشور باشد.

موسویان در خصوص ویژگی کشور چین گفت: تحت تدابیر رهبران چینی، این کشور به یکی از قدرتمندترین اقتصاد جهانی تبدیل شده است. از ویژگی‌های اصلی این کشور می‌تواند جذب سرمایه‌گذاران بالا و تصرف بازارهای جهانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کشور چین شریک تجاری صدها کشور جهان است، افزود: طی سال‌های اخیر شریک اول ایران کشور چین بوده است و در حال حاضر این کشور جایگاه بخصوصی در ایران دارد.

موسویان ادامه داد: امیدوارم در آینده، همکاری این دو کشور پرشتاب‌تر و گسترده‌تر شود.

نمایشگاه قطعات الکترونیکی مصرفی در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه کشورهای آسیای شرقی دارای جایگاه خاصی در تولید محصولات الکترونیکی هستند؛ گفت: کشور چین توانسته سهم قابل توجهی از این محصولات را به دست آورد.

موسویان با اشاره به افزایش کالای الکترونیک در سبد کالای مصرفی خانوار اظهار کرد: این دو کشور در زمینه مختلف صنایع الکترونیک مانند صوتی تصویری، رایانه همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

این مقام مسئول در توصیه به سرمایه‌گذاران چین گفت: شرکت‌های چینی برای اینکه بتواند بازارشان را در ایران توسعه دهند باید به این نکته توجه کنند که فروش صرف یک محصول به یک کشور، یک شیوه قدیمی است. در قرن 21 بهترین شیوه برای توسعه بازار ایجاد شرکای صنعتی است.

وی عنوان کرد: این روزها فرصت مضاعفی ایجاد شده تا شرکت‌های چینی حضور خود را در ایران تقویت کنند و برندهای خود را در این کشور و کشورهای اطراف ایران توسعه دهند.

در ادامه این مراسم، معاون دبیر کل شرکت هن ژن اتوباند الیانس با بیان اینکه نگاه چین به ایران یک نگاه استراتژیک است، گفت: ما به هیچ عنوان نگاه مصرفی به ایران نداریم و شرکت‌ها تنها جهت فروش به ایران نیامدند؛ بلکه هدف آنها جذب سرمایه‌گذار است.

جای افزود: امیدوارم با حمایت دولت ایران، اتاق بازرگانی و شرکت‌های ایرانی بتوانیم منابع خوبی به اشتراک بگذاریم.

لازم به ذکر است نمایش قطعات الکترونیک مصرفی چهار تا شش مهرماه سال جاری از ساعت 10 صبح الی 18 در بوستان گفت‌وگو دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز