خبرگزاری کار ایران

برندهایى موفق به تصاحب سهم بیشتری از تقاضاى بازار هستند که تبلیغات هوشمندانه‌ای داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۸۴

بدیهی است در بازارهای رقابتی همراه با رکود که غالبا عرضه بیشتر از تقاضاست، برندهایى موفق به تصاحب سهم بیشتری از تقاضاى بازار نسبت به رقباى خود هستند که بتوانند برنامه هاى بازاریابى و تبلیغاتى هدفمند و هوشمندانه ترى را طراحى واجرا کنند.

ایلنا؛ امروزه "برنامه ریزی واجرای هوشمندانه برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی بنگاه های اقتصادی اعم از اجاره بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغاتی چاپی و ... دربازارهای بحرانی ایران"، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دکتر حمید میرمطهری، دانش آموخته دکترای مدیریت بازرگانی وقائم مقام مدیرعامل گروه سرمایه گذاری راف:

بدون تردید درحال حاضر یکی از دلایل عدم توفیق بنگاه های اقتصادی بخصوص تولیدکنندگان داخلی در تصاحب سهم مطلوبی از تقاضای بازارهای رقابتی، عدم توجه کافی به اصول علمی ومهندسی تبلیغات و پافشاری بر تفکرات،  عقاید و روش های سنتی بازاریابى وتبلیغات است که به صورت موروثی از نسلی به نسل بعد منتقل شده است.

  • آیا رفتار مصرف کنندگان با گذر زمان ودرشرایط رونق ورکود بازار ثابت می ماند؟
  • آیا امروزه بدون توجه به نیازهاى مصرف کنندگان وخریداران،سبک زندگی، عقاید و باورهاى آنان تدوین یک برنامه بازاریابی و تبلیغاتی اثربخش امکان پذیر است؟

بدیهی است در بازارهای رقابتی همراه با رکود که غالبا عرضه بیشتر از تقاضاست، برندهایى موفق به تصاحب سهم بیشتری از تقاضاى بازار نسبت به رقباى خود هستند که بتوانند برنامه هاى بازاریابى و تبلیغاتى هدفمند و هوشمندانه ترى را طراحى واجرا کنند.

همانطور که مدیران بنگاه هاى اقتصادى ما براى رتق و فتق امور بیمه اى، مالیاتى و حقوقى خود از افراد متخصص مشاوره مى گیرند، در حوزه بازاریابی وتبلیغات نیز به عنوان شریان اصلی حرکت هر سازمان ، بکارگیری یک مشاور بازاریابى و تبلیغات مجرب، ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.

 بر اساس آمار در کشور آلمان برای هر بنگاه اقتصادی بطور میانگین 3 مشاور تبلیغات و در کشور ما برای هر700  مجموعه، یک مشاور تبلیغات وجود دارد.

تصمیمات سلیقه اى،بدون برنامه ریزى وبارى به هرجهت برخى از مدیران ما در حوزه بازاریابى وتبلیغات، یکى از آفت هاى جدی توفیق تولیدکنندگان داخلى است.

به هر حال یکی از وظایف مهم مشاوران بازاریابی وتبلیغات بنگاه های اقتصادی ،تدوین برنامه جامع ویکپارچه ارتباطات بازاریابی است وقطعا طراحى یک برنامه بازاریابى موثر،بدون تحلیل داده های حاصله از تحقیقات بازاریابى و گردآورى اطلاعات ثانویه امکان پذیر نیست.

با کمک تحقیقات بازاریابى به اطلاعات ارزشمندى درخصوص وضعیت فعلی برند دربازار، نقاط ضعف وقوت رقبا،شناسایی وطبقه بندی جامعه هدف  Market segmentation،تعیین ویژگی های جمعیتی مشتریان احتمالی،بررسی رفتار مصرف کنندگان،سبک زندگی ونگرش آنان،تحلیل عادات رسانه ای جامعه هدف ،شناخت تقاضاهای پنهان بازار ونهایتا "شناسایى نیاز مشتریان" می رسیم.

در ادامه فرآیند تدوین برنامه ارتباطات بازاریابى مى بایست به جزئیات وپارامترهای متعددى توجه شود که ورود به این بحث مهم نیازمند زمان و ورود به جزئیات تفصیلى بیشتری  است که در نوشتارهای آتى به آن مى پردازیم.اما یکی از ابزارهای مهم ترفیعات یا پروموشن میکس promotion mix در امیخته بازاریابی تبلیغات است. حلقه گمشده موفقیت در برنامه ریزی و اجرای برنامه های تبلیغاتی تولید کنندگان داخلی عدم توجه به اصول علمی و مهندسی تبلیغات است. فقدان استراتژی پیام اثر بخش message strategy همانند توجه به تولید محتوای جذاب و خلاقانه اگهی ها طراحی چارچوب یکپارچه عناصر بصری برند brand bookو... در بیلبورد تبلیغاتی اجرا شده.

فقدان استراتژی رسانه اثربخش media planning همانند توجه زمانبندى مناسب، فراوانى رسانه، پراکندگى،انتخاب نوع رسانه موثر، توجه به متغیر هاى پنهان در انتخاب رسانه ها ،محاسبه هزینه برتاثیر توجه نمایی و پاسخ تبلیغات ،همچنین توجه به عادات رسانه اى مصرف کنندگان وخریداران ،عدم توجه به اصل پیوستگى و تداوم برنامه هاى تبلیغاتى و اصل سینرژى و انسجام که یکی از پارامترهای مهم در اجراى برنامه هاى تبلیغاتى است، به طورى که امروزه اکثر برندهاى بزرگ دنیا کمپین هاى تبلیغاتى٣٦٠درجه راکه در برگیرنده انواع رسانه هاى موثر و متناسب با نوع مشتریان احتمالى هستند را در یک زمان با هجمه و بمباران تبلیغاتى اجرا می نمایند.

توجه به موارد فوق می تواند علاوه بر افزایش کارایی واثربخشی برنامه های تبلیغاتی ،کاهش چشمگیر هزینه هاى تبلیغاتى را به عنوان یکی از دغدغه های مهم صاحبان بنگاه هاى اقتصادى ،مرتفع نماید.

شرکت تبلیغاتى راف وابسته به گروه سرمایه گذارى راف  از سال١٣٥٩ تاسیس و از پیش قراولان صنعت تبلیغات کشور مى باشد،این مجموعه درحال حاضر با بهره مندى از ٢دفتر فیزیکى در شهرهای تهران ومشهد و به پشتوانه توان کارشناسان ومتخصصان مجرب خود،  2 خدمت مشاوره اى در حوزه تبلیغات را به برندهاى داخلی وخارجى  ارائه مى دهد:

١-مشاوره وطراحى کمپین هاى اثربخش تبلیغاتى

٢-مشاوره خرید رسانه هاى تبلیغاتى در کل کشور

خوشبختانه خدمت جدید مشاوره خرید رسانه هاى تبلیغاتىِ شرکت راف با استقبال بى نظیر صاحبان برندها مواجه گردیده است. هدف از ارایه این خدمت ،خرید رسانه های تبلیغاتی در سطح کشور با بهترین کیفیت، قیمت و نظارت بر اجراست.

برخی از وظایف مشاور خرید رسانه های تبلیغاتی

  • مشاوره در جهت طراحی استراتژی رسانه
  • پذیرش مسئولیت مذاکره با شرکت های تبلیغاتی و انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی در کل کشور
  • انتخاب بهترین مجریان تبلیغات درتمامی حوزه ها و انعقاد قرارداد با مجریان تبلیغاتی دارای صلاحیت
  • نظارت بر اجرای صحیح برنامه های تبلیغاتی
  • دریافت وتحلیل گزارشات اجرا وارایه گزارش هاى مدیریتی

 برخی از مزایای خدمت مشاوره خرید رسانه های تبلیغاتی شرکت راف برای بنگاه های اقتصادی

  • ارتباط با یک مجموعه حرفه ای تبلیغاتی برای اجرای کمپین های کشوری که منتج به صرفه جویی در زمان ،کاهش درگیری های فکری مدیران در حوزه تبلیغات واجرای یکپارچه ،منظم ومنسجم برنامه های تبلیغاتی می گردد.
  • کاهش چشمگیر هزینه های خرید رسانه با استفاده از تکنیک ها وروابط همکاری ونهایتا افزایش بودجه تبلیغات و فراوانی رسانه ها از محل کاهش هزینه های خرید رسانه های تبلیغاتی
  • رصد ونظارت مستمر ودقیق براجرای صحیح  برنامه های تبلیغاتی و به تبع آن تحقق اهداف برنامه تبلیغاتی
  • برگشت بخشی از بودجه به دلیل خطاهای احتمالی مجریان و جلوگیری از هدر رفتن بخشی از بودجه تبلیغاتی
  • ارایه گزارشات تحلیلى مستند از روند اجرای برنامه تبلیغاتی که اطمینان وآرامش مدیریت دپارتمان برند را از اجرای صحیح برنامه به همراه خواهد داشت

یکى از مزیت هاى رقابتی  شرکت راف در راستای  ارائه خدمات مناسب تر در این خصوص، بهره مندى از جامع ترین بانک اطلاعات اینترنتى تبلیغات محیطی ایران و کشورهاى همسایه با آدرس اینترنتیwww.rafbillboard.com  مى باشد که امکان دسترسى به اطلاعات بروز و تفصیلى حدود ١٤هزار بیلبورد ورسانه محیطى موجود در ایران وکشورهای همسایه (افغانستان ،عراق ،کشورهای حوزه خلیج فارس ،ترکیه،کشورهای آسیای میانه به خصوص گرجستان و...) را نظیر: نوع رسانه ،موقعیت رسانه ،طبقه بندی کیفی تابلوها،ابعاد رسانه ،وضعیت ترافیکی مناطق ،موقعیت دقیق رسانه بر روی نقشه را برای بنگاه هاى اقتصادى و آژانس هاى تبلیغاتى به سه زبان فارسى ،انگلیسى وعربى فراهم مى آورد.

مدیران تبلیغات وبازاریابی بنگاه های اقتصادی وآژانس های تبلیغاتی می توانند با مراجعه به سایت راف بیلبورد و تکمیل فرم بریف تدوین کمپین های تبلیغات محیطی درخواست تولید کمپین تبلیغاتی اثربخش را به مشاوران راف بیلبورد ارجاع نموده و حداکثر پس از 48 ساعت کمپین فوق را از طریق ایمیل خود دریافت نمایند.

با پایان یافتن مطالعات بازار توسط واحد تحقیق وتوسعه شرکت راف ، پایگاه های اینترنتی دیگری که در برگیرنده اطلاعات جامع وبروز تمامی خدمات ورسانه های تبلیغاتی در حوزه BTL-TTL-ATL  باشد، راه اندازی می گردد.

بمنظور کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.raaf.ir و www.rafbillboard.com مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز