خبرگزاری کار ایران

آنتی ویروس شید جدید: خیلی «ایرانی» یا خیلی «خارجی»؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۴۳

کار کردن با نسخه‌ی جدید این آنتی ویروس لذت بخش است، چه از لحاظ سبکی و راحتی، و چه از لحاظ چشم‌نواز بودن محیط آن، با توجه به عکس‌های زیبایی از ایران که در آن گنجانده شده است.

ایلنا؛ در این روزها گفتگو پیرامون حمایت از محصولات ایرانی داغ است؛

بعضی موافق و بعضی ناراضی و مخالف. اما مسلم است که هیچکس مخالف حمایت از یک محصول خوب ایرانی نیست.

اما حالا نسخه‌ی جدید ضدویروس شید به بازار آمده که باز جواب به این سوال را حتی پیچیده‌تر نیز میکند. اما چرا؟

اگر اخبار را دنبال میکرده‌اید ۷ سال پیش اولین نسخه‌ی این آنتی ویروس به بازار آمده بود و در این مدت به گفته‌ی این شرکت چیزی حدود ۳۰۰ هزار رایانه در ایران از آن استفاده کردند. اما چیزی که این نسخه را متمایز می‌کند ظاهر فوق‌العاده ایرانی این ضد ویروس است. طوری که دیدن و استفاده از این ضد ویروس حس لمس صنایع دستی یا فرش ایرانی را دارد!! و در عین حال مانند نسخه‌ی قبلی این آنتی ویروس از دو موتور شناسایی غیر ایرانی استفاده می‌کند!!

حال سوال این است که آیا این محصول ایرانی است؟ آیا باید از آن حمایت شود؟ یا به عنوان محصولی که یکی از مهم‌ترین اجزای آن (یعنی موتورهای آن) خارجی است باید به چشم یک محصول خارجی به آن نگاه کرد؟ این سوال حتی عجیب‌تر می‌شود وقتی بدانیم که این تیمکوچک حتی بابت استفاده از این موتورها پولی بابت تهیه لیسانس استفاده به خارجی‌ها نمی‌دهد و با مهندسی معکوس بصورت کاملا رایگان از آن بهره می‌برند.

چیزی که مسلم است این است که استفاده از این محصول ارزی از کشور خارج نمی‌کند و از جهت اقتصادی آنرا می‌توان وطنی دانست. در عین حال با این ترکیب، ایرانی بودن آن، تنها در ظاهر بومی آن و قابلیت های افزوده (مانند سامانه ضد سرقت و پشتیبانی ۲۴ ساعته) خلاصه می‌شود. اگرچه شاید موتورهای خارجی این آنتی ویروس همانطور که اگر یک خودروی ایرانی با موتور یک شرکت معتبر خارجی عرضه شود، به مذاق بسیاری از کاربران ایرانی خوش بیاید.

در هر حال، ایرانی بودن آن جای بحث دارد!

اگرچه جا دارد ذکر شود که استفاده از موتورهای شرکت های دیگر و حتی تلفیق دو موتور در کنار هم توسط شرکت‌های خارجی دیگر نیز نسبتا رایج است. به عنوان مثال آنتی‌ویروس‌های G-Dataو F-Secure هر دو از چند موتور شناسایی برای آنتی ویروس‌های خود استفاده می‌کنند که این موتورها توسط شرکت‌های دیگر طراحی شده است. اما تفاوت آنها این است که بابت این موتورها پول پرداخت می‌کنند ولی ضد ویروس شید این پول را پرداخت نمی‌کند.

آنتی ویروس شید جدید: خیلی «ایرانی» یا خیلی «خارجی»؟

 

در هر صورت کار کردن با نسخه‌ی جدید این آنتی ویروس لذت بخش است، چه از لحاظ سبکی و راحتی، و چه از لحاظ چشم‌نواز بودن محیط آن، با توجه به عکس‌های زیبایی از ایران که در آن گنجانده شده است.

این شرکت محصول دیگری هم ارائه کرده است و آن سایت آگهی رایگان شیدو هست که کاربری مشترکی با برنامه ضد ویروس دارد. به این صورت که ثبت نام در یکی به منزله ثبت نام در دیگری هم می‌باشد و با یک حساب کاربری می‌توان از هردو استفاده کرد. به هر حال امیدواریم که این شرکت حداقل بتواند با اضافه کردن امکانات جانبی بیشتر به درصد ایرانی بودن آن بیافزاید، تا شاید این محصول از دید هموطنان حتی بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

novin.com/reportage

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز