خبرگزاری کار ایران

بیت کوین و آینده ارزهای دیجیتال

کد خبر : ۶۱۷۲۶۲

در روزهایی به سر می بریم که کشورهای توسعه یافته همواره و پر شتاب در حال حرکت به سمت جلو هستند و هر روزه شاهد آن هستیم که تکنولوژی جدیدی پا به عرصه می گذارد و پس از مدتی به شکل فراگیر و کاربردی در جوامع همگانی می گردند .

به گزارش ایلنا، برخی جوامع که همچون کشورهای توسعه یافته و صنعتی پیشگام هستند همواره از سودهای کلان حاصل از تکنولوژی هایی که خود به وجود آورده اند بهره مند می گردند و برخی جوامع همچون کشورهای جهان سوم و کشورهای مصرف کننده هزینه های سنگینی بابت بهره مند شدن از این امکانات پرداخت می کنند.

تکنولوژی جدیدی که این روزها از آن سخن به میان آمده و گاهی به گوش می خورد تکنولوژی ارزهای دیجیتال و مجازی است که بیشتر با نام شاخص آن یعنی بیت کوین شناخته می شوند . بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 ایجاد شد و توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو توسعه یافت . اما واقعی امر این است که این برنامه پیشرفته حاصل کار یک فرد نیست و قطعا تیمی بسیار پیشرفته و سال ها آزمایش و خطا در تولید آن نقش داشته اند .

بیت کوین اساسا بر مبنای شبکه بلاک چین ایجاد گردیده است و کارشناسان بر این باورند که پس از اینترنت بلاک چین بزرگترین اختراع بشریت بوده است . بلاک چین پلتفرمی است که داده ها را به جای جمع آوری بر روی یک سرور مرکزی و متمرکز بر روی سرورهای غیر متمرکز یا همان گره ها ذخیره می کند . این کار موجب می شود تا کنترل و دسترسی به اطلاعات و دخالت در آن ها تقریبا غیر ممکن گردد اما گمان می رود که در سال های آتی و با سیستم های کوانتومی که در اینده ساخته خواهند شد که قابلیت محاسبه تریلیون ها تراکنش را در ثانیه دارند بتوان بر این سیستم غلبه کرد اما در حال حاضر حاشیه امنی را ایجاد کرده که بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های حمل و نقلی و هواپیمایی و بسیاری از نهادهای مالی و ....  و حتی انتخابات ها در حال آماده شدن برای بهره گیری از سیستم بلاک چین هستند . امنیت بلاک چین به این دلیل است که برای تایید یک داده افرادی در جامعه در یک حالت بی طرف باید آن را تایید کنند و امکان تقلب را به صفر می رساند . بیت کوین نیز که از پلتفرم غیر متمرکز بهره می برد توسط استخراج کنندگان بیت کوین یا همان ماینرها صحت تراکنش های خود را تایید می کند . بیت کوین در قبال این تلاش ماینرها به آن ها پاداش می دهد که این پاداش ها از سکه های استخراج نشده بیت کوین است .

اما پس از بیت کوین ارزهای دیگری با قابلیت های مختلف عرضه گردیده اند که برای خریدن یا به دست آوردن آن ها راه های گوناگونی وجود دارد . در کشورهای مختلف اکسچنج ها و صرافی های آنلاینی وجود دارند که براحتی این امکان را برای شما فراهم می سازند که ارزهای مختلف را در قبال ارزهای پایه آن صرافی که معمولا بیت کوین و اتریم و تتر دلار می باشد به دست آورید و خرید کنید . تتر دلار که به آن تحت عنوان یک رمز ارز پایه نگاه می شود همواره قیمتی ثابت دارد و معادل یک دلار می باشد . تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال در روندهای نزولی از این رمز ارز برای حفظ ارزش سرمایه خود بهره می برند .

اتریوم هم که دومین ارز این بازار هم به لحاظ شهرت و هم به لحاظ ارزش بازار می باشد از آن تحت عنوان نسل دوم یاد می گردد که قابلیت قرارداد هوشمند را فراهم آورده است . آی سی او ها یا فروش سهامی که برای جذب سرمایه یک طرح یا ایده این روزها عرضه می گردند با استفاده از این قابلیت اتریوم جذب سرمایه می کنند به صورتی که بدون حضور هیچ ناظری یک معامله امن بین دو نفر صورت می گیرد .

رمز ارزها به دو دسته کوین و توکن تقسیم بندی می گردند که کوین ها نقش پول یا سکه را دارند و توکن ها نظیر گرام نقش برگه های سهام را بازی می کنند . شرکت تلگرام در حال پیش فروش رمز ارز خود به نام گرام می باشد که گمان می رود از اقبال جهانی خوبی در راستای تجارت و معاملات اقتصادی برخوردار گردد . امیدواریم کشور عزیزمان نیز خود را با این تکنولوژی جهانی همگام کند.

بیت کوین و آینده ارزهای دیجیتال

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز