خبرگزاری کار ایران

فر گازی قدیمی یا فر برقی جدید؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۴۱

فرهای گازی اغلب درجه حرارت را ثابت نگاه نمی دارند وگرما را به صورت یکنواخت توزیع نمی کنند. برعکس، کنترل دمای داخل فر در فرهای برقی آسان تر است. چون فر گازی به شعله بستگی دارد و ساز و کار دقیقی برای کنترل حرارت ندارد اما کنترل دقیق تر و بهتر درجه حرارت در فرهای برقی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، فقط کافیه در یک جمع بپرسید که زمان های قدیم بهتر بوده یا حالا و بعد با هیجان و انرژی که هر نسل برای متقاعد کردن دیگری صرف می کند، ماشین خود را روشن کرده و محل را ترک کنید. قدیمی ها که یک کلام ختم کلام و نسل جدید هم چند تا گجت از جیب خود رو کرده و شاهد را از غیب می رسانند. تفاوت بین قدیم و جدید انکار ناپذیر است اما اینکه کدام یک بر دیگری برتری دارد هنوز در هاله ای از اما و اگر هاست. یکی از این تغییرات بزرگ، تغییر در ذائقه ها وسبک های آشپزی است. دیزی سنگی و کاسه گلی جای خود را به دستور غذاهایی دادند که سریع تر آماده می شوند. زمانی که سبک های زندگی تغییر کردند، محصولات هم تغییر کردند و برای ما که با این وسایل و اسم های عجیب و غریب احاطه شده ایم، چاره ای جز کسب آگاهی وجود ندارد. یکی از منابع کسب آگاهی برای بررسی دقیق و مقایسه جزئیات مدل های قدیم و جدید، فروشگاه اینترنتی زنبیل است که شما با مراجعه به آن می توانید یک خرید خوب با بهترین قیمت را تجربه کنید.

کیک پزها بخوانند

نیمی از مهارت پخت کیک به داشتن یک فر فوق العاده است. اگر اهل پختن کیک یا تغییر منوهای سنتی هستید اما فر قبلی شما فقط خانه را سیاه می کند، زمان آن رسیده که برای نو کردن آن برنامه ریزی کنید. منوهای جدید امکانات جدیدی هم لازم دارند، احتمالاً اولین سوالی که مواجه می شوید این است که فر برقی بخریم یا گازی؟

مزه به همه چیز می چربد

فرهای الکترونیکی به دلیل اینکه برنامه های غذایی از پیش تعیین شده دارند، ممکن است با روش های پخت ما منطبق نبوده و نتیجه ای مطابق با ذائقه ایرانی حاصل نکنند. جلب نشدن رضایت شما دیر یا زود آن ها را به گوشه ای از آشپزخانه تبعید خواهد کرد اما فرهای گازی به دلیل سادگی در عملکرد، برای هر گونه پخت و پز کارایی دارند از نان و شیرینی و غذاهی متنوع گرفته تا دیزی تنوری. شاید اصلی ترین دلیل هم برای اینکه فرهای گازی 75 درصد سهم بازار آسیا و خاورمیانه را در دست دارند، همین باشد. فر گازی یک محیط پخت و پز مرطوب ایجاد می کند به این معنی که غذای شما را به اندازه فر برقی خشک نمی کند. این ویژگی هم می تواند خوب باشد هم بد. محیط نیمه مرطوب، برای پختن گوشت و سبزیجات و کباب ها و کیک ها عالی است اما پختن پیتزا، نان، شیرینی، کلوچه یا خشک کردن میوه ها با این فر سخت تر خواهد بود. 

وقت طلاست

 اصولاً غذا با شعله گاز خوشمزه تر می شود اما فر برقی به شما کمک می کند دمای مطلوب را به سرعت و بدون توجه به آنچه در حال پختن است تغییر داده و زمان آشپزی را کاهش دهید. فر گازی به زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد اما فر برقی در عرض 2 دقیقه گرم می شود و سرعت پخت آن هم بیشتر از فر گازی است.

فر گازی قدیمی یا  فر برقی جدید؟

انرژی یک چالش جدید

اگر در بازار به دنبال خرید یک وسیله جدید هستید، از توجه به نوع سیستم حرارت دهی و نوع انرژی مصرفی آن ناگزیر خواهید بود. ایران کشوری گاز خیز بوده و برعکس بسیاری از کشورهای پیشرفته، هزینه های مصرف گاز در آن از برق ارزان تر است. هم چنین معمولاً کم ترین حالت حرارت دهی در فر گازی نیز به لطف المنت های بالا و پایین و هوای سه بعدی آن، برای پختن هر غذایی کفایت کننده است. فر برقی فقط کار شما را راحت تر و سریع تر انجام می دهد. حتی با وجود زمان بیشتری که صرف گرم شدن فر گازی می شود، در مجموع پخت با گاز شما را متحمل هزینه های کمتری خواهد کرد. قابل ذکر است که بازار انرژی در حال تغییر است و با وارد شدن گونه های جدید انرژی مانند انرژی خورشیدی، دور نیست زمانی که استفاده از وسایل الکتریکی بازده بهتری داشته باشد.  

معایب

فرهای گازی اغلب درجه حرارت را ثابت نگاه نمی دارند و گرما را به صورت یکنواخت توزیع نمی کنند. برعکس، کنترل دمای داخل فر در فرهای برقی آسان تر است. چون فر گازی به شعله بستگی دارد و ساز و کار دقیقی برای کنترل حرارت ندارد اما کنترل دقیق تر و بهتر درجه حرارت در فرهای برقی وجود دارد. البته در بعضی مدل های جدیدتر فرهای گازی، با قرار دادن فن در قسمت هایی که به شعله نزدیک تر هستند، این وضعیت را بهبود بخشیده اند. هم چنین فرهای برقی در مقایسه با نوع گازی آن می توانند به مراتب درجه حرارت بالاتری را، گاهاً تا 900 درجه سانتیگراد تولید کنند و همین داستان است که تمام تکه های باقی مانده غذا را به خاکستر تبدیل کرده و به فرهای برقی خاصیت خود تمیز کنندگی می بخشد.

در نهایت انتخاب با شماست و ما با ذکر نکات مثبت و منفی سعی داریم به ذهنیت شما کمک کنیم تا بهترین ها را پیدا کنید. بنابراین ضمن در نظر گرفتن ترجیحات شخصی و نیازهای آشپزی خود، در فروشگاه اینترنتی زنبیل فقط با ثبت سفارش، به راحتی حتی در دورترین نقاط سفارش خود را تحویل بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز