خبرگزاری کار ایران

چطور عمر لوازم خانگی را افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۵۱

بی‌شک با نبود لوازم خانگی در خانه امکان ادامه‌ی زندگی وجود ندارد. ولی چه کارهایی باید انجام دهیم که عمر لوازم خانگی ما بیشتر شود.

ایلنا؛ برای شروع زندگی به ویژه یک زندگی مشترک به خرید انواع لوازم خانگی نیاز دارید تا بتوانید هر جا که لازم شد از آنها استفاده کنید.

گاهی اوقات برای خرید لوازم خانگی باید هزینه‌ی زیادی بپردازید یا در طول روزها بارها و بارها از آنها استفاده کنید یا ممکن است هزینه‌ی کمتری بپردازید و شاید هم اصلا لوازم خانگی باشد که در طول سال خیی سراغ آن نروید.

به هر حال وقتی از وسیله‌ای استفاده می‌کنید باید بتوانید با رعایت نکات اصولی و مراقبتی، بیشترین استفاده را از آن در ازای هزینه‌ی پرداختی داشته باشید. این موضوع در مورد لوازم خانگی نیز صدق می‌کند. لوازم خانگی می‌تواند شامل لوازم برقی، لوازم آشپزخانه یا حتی لوازم صوتی و تصویری شود.

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه از لوازم خانگی خود مراقبت کرده یا بهتر بگوییم چطور با آنها رفتار کنیم که عمر لوازم خانگی ما بیشتر شود. چرا که اگر نتوانیم استفاده‌ی درستی از لوازم خانگی خود داشته باشیم، بی‌شک ناچاریم خیلی زود آنها را تعویض کرده و دوباره‌هزینه‌ی زیاد بپردازیم.

لوازم آشپزخانه از جمله لوازم خانگی هستند که معمولا استفاده‌ی زیادی دارند و در نتیجه نگهداری و مراقبت از آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مهمترین لوازم خانگی که در طول روز ممکن است بارها در آشپزخانه از آن استفاده کنیم، اجاق گاز است. باید همیشه توجه داشته باشیم که روی اجاق گاز تمیز باشد تا وجود چربی‌ها و آلودگی‌ها باعث گرفتگی شعله‌ها یا بروز مشکلات دیگر نشود. در این قسمت می‌توان از فویل‌های آلومینیومی نیز استفاده کرد. ضمن اینکه همیشه باید حواستان به اندازه‌ی حرارت و گرمای تولید شده و شعله‌‌های گاز باشد.

رنگ شعله‌ی گاز اهمیت زیادی دارد و باید حواستان باشد شعله نباید زردرنگ باشد بلکه باید آبی باشد!

یخچال فریزر نیز شاید پرمصرف‌ترین لوازم خانگی باشد که همیشه به برق است و در حال کارکردن! یکی از جاهایی که به عنوان کثیف‌ترین جای خانه شناحته می‌شود پست و زیر یخچال فریزر است که معمولا به دلیل اتصالات پشت یخچال و چسبیده بودن آن به دیوار خیلی خوب تمیز نمی‌شود.

در این قسمت می‌توانید از جاروبرقی یا بخارشور استفاده کنید. همین کثیفی‌های پشت یخچال و گردوخاکی که وجود دارد باعث می‌شود موتور و عملکرد این لوازم خانگی تحت تاثیر قرار گرفته و رفته رفته عمر دستگاه کم شود.

ماشین لباسشویی نیز یکی دیگر از لوازم خانگی است که به تناوب در طول روز و هفته از آن استفاده می‌شود. یکی از نکات مهم این است که خروجی‌های لباسشویی باید با جاروبرقی تمیز شود دیگ داخل و لاستیک کنار آن نیز باید عاری از پرز و آشغال باشد.

زمانی لباسشویی را روشن کنید که به اندازه ی کافی لباس کثیف دارید؛ نه زیاد لباس بریزید نه کم! فشار وارد کردن به موتور، تسمه و قطعات مختلف لباسشویی باعث می‌شود از عمر این لوازم خانگی کم شود. محل قرارگیری لباسشویی خیلی مهم است و باید کاملا تراز باشد. حواستان به میزان سختی آب و استفاده از برنامه‌های مختلف شستشو باشد.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید باید بدانید شرایط رفتار با این لوازم خانگی نیز مهم است.حواستان باشد کاملا ظرف‌های کثیف خود را داخل دستگاه قرار دهید. البته بهتر است از قبل باقیمانده‌ی غذا یا کثیفی‌های دیگر تمیز شده، سپس ظرف در ماشین ظرفشویی قرار بگیرد. محل خروجی را چک کنید چیزی سر راه خروجی آب نباشد. استفاده از سرکه‌ی سفید نه تنها به شسته شدن بهتر ظروف و از بین رفتن بو کمک می‌کند بلکه می‌تواند باعث شود به دلیل فشار کمتر روی دستگاه، عمر ماشین ظرفشویی بیشتر شود.

البته لوازم برقی دیگری چون پلوپز، سرخ‌کن یا اتو نیز به عنوان لوازم خانگی وجود دارد. باید حواستان باشد همیشه ظرف پلوپز و سرخ‌کن تمیز باشد و فیلترهای آن را نیز تمیز کرده یا دائما تعویض کنید که خروجی بخار و روغن گرفته نشود. آب اتو نیز باید به موقع تخلیه شده و کف آن نیز تمیز شود تا خروجی بخار دچار مشکل نشود.

طبیعتا لوازم خانگی زیادی در خانه‌ی ما وجود دارد که باید با هر کدام به درستی رفتار کنیم تا طول عمر آنها بیشتر شود. ولی برخی لوازم خانگی هستند که خیلی کاربردی ندارند و شاید از خرید آنها حتی پشیمان باشیم یا بخواهیم لوازم خانگی جدیدی بگیریم.

به هر حال این امکان وجود دارد به جای اینکه این لوازم خانگی را با خودمان این طرف و آن طرف بکشیم، هر کدام که می‌خواهیم را با یک آگهی رایگان در شیپور بفروشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز