خبرگزاری کار ایران

کیش عرصه آزمون و خطای مدیران سیاسی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۲۹۴

پس از روی کار آمدن دکتر انصار انصاری لاری به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش و با توجه به اظهارات ایشان، همه کیشوندان و فعالان اقتصادی جزیره کیش توقع داشتند که به زودی شاهد تحول و رشدی چشمگیر در منطقه باشیم.

ایلنا: دکتر انصاری با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مراسم معارف خویش و همین طور نشست‌های متعدد با کارآفرینان و صاحبان سرمایه ، تحولاتی جدید را نوید داد. همچنین وی با سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس عزم خود را برای رشد گردشگری در جزیره کیش نشان داد. اگر چه همه این اقدامات خوب است اما هنوز خروجی آن برای کیشوندان و فعالان اقتصادی جزیره کیش اصلا مشخص و ملموس نیست.

دکتر انصاری تا کنون با در اختیار تعداد زیادی معاون و مشاور در حوزه‌های گوناگون و طرح دیدگاه‌های خود، سطح انتطارات مردمی را بسیار بالا برده است. دکتر انصاری باید متوجه باشد که استفاده از معاونان و مشاورانی که سبقه سیاسی آنان وجه قالب شخصیت و رفتار آنان است، فقط و فقط فضا را در جزیره کیش به سمت سیاسی بودن سوق می‌دهد. در حالی کیش به فضایی آرام و استفاده از مدیرانی میدانی و با سابقه مدیریت عمرانی، گردشگری، اقتصادی، تکنوکرات و غیرسیاسی نیاز مبرم دارد.

دکتر انصاری باید توجه داشته باشد حرکت به سوی امنیتی شدن فضای کیش از پیامدهای مدیریت سیاسی است که این مسئله برای کیش سم است. سیاسی کردن فضا ، مسیری بود که متاسفانه دکتر انصاری در مراسم معارفه‌اش گشود در حالی که کیش بیش از سیاسی بودن نیاز به فعالیت اقتصادی دارد. انجام کارهای روتین یومیه در جزیره کیش که کار خاصی نیست و جزو وظایف معمول مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. این کارها حتی بدون مدیرعامل هم انجام می‌شود. طبعا قراردادهایی که از قبل بسته شده و لازم الاجراست در حال حاضر در حال اجرا شدن است.

دکتر انصاری با این سخن خود که مسائل و مشکلات کیش قابل حل است، انتظارات کیشوندان را بالا برده است. البته حضور و بازدید مدیرعامل از پروژه‌های بزرگ و بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران، باعث تقویت روحیه فعالان اقتصادی کیش شده است اما خروجی این اقدامات و دیدارها هنوز ملموس نیست و این امر در ماه‌های آینده می‌تواند به یک ناامیدی بزرگ تبدیل شود و این سرمایه  اجتماعی از بین برود.

امروز جزیره کیش دیگر فرصتی برای آزمون و خطا ندارد. با ظهور فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای منطقه و جذابیت چشم‌گیر گردشگری در پیرامون ایران، که این روزها شاهد تبلیغات مستقیم آن در کانال‌های تلویزیونی هستیم، بسیاری از سرمایه‌ها را به سوی این کشورها سوق داده است. از جمله کشور گرجستان که مقصد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی تبدیل شده است. امروز جزیره کیش در رقابت برای جذب گردشگر از سایر کشورهای منطقه کاملا عقب مانده است..

باید توجه داشت که  جزیره کیش طبق سنوات گذشته همیشه در فصل زمستان به دلیل برخورداری از هوای کاملا مطلوب و به دلیل برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها ، همیشه ملمو از مسافر است و این را نباید به حساب عملکرد دکتر انصاری و تیم مدیریتی ایشان گذاشت. جزیره کیش از زمانی که مسافر به خود دیده است در روزهای زمستان مسافران زیادی داشته است. امری که در کنار هوای مطبوع به لطف برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها متعدد است که در فصل زمستان در کیش برگزار می‌شود و حاصل عملکرد و تدبیر مدیران موفق گذشته و از جمله دکتر قاسمی است.

دکتر انصاری باید خروجی عملکرد صد روزه خویش را به مردم ارائه می‌داد تا مردم با شناخت از خروجی عملکرد وی، انتظارات خود از سازمان منطقه آزاد کیش را به حد معمول و نرمال برسانند. این که مدیرععامل منطقه آزاد کیش بعد از اتمام دوره مدیریت خویش، خود را مطرح و جایگاه سیاسی خود را تقویت کند که هنر نیست.

امیدواریم دکتر انصاری هر چه سریع‌تر از کارهای اساسی‌تر خود برای رونق جزیره کیش و از جمله حل مشکل پروژه‌های عمرانی رونمایی کند. مشکلات عمرانی در حال حاضر پیامدهای ناخوشایند بسیاری بر اقتصاد جزیره کیش داشته است. کارهایی از قبیل تمدید مجوزهای اقتصادی از یک سال به سه سال، بخشودگی جرائم دیرکرد فعالان اقتصادی و همین طور دیدار با سرمایه گذاران اگر چه خوب است اما دوای دردهای جزیره کیش نیست و برای حل مشکلات به اقداماتی اساسی‌تر و جدی‌تر نیاز است.

در پایان یادآور می‌شود که نگاه هوشیارانه‌ رسانه‌های بومی و غیر بومی جزیره کیش به عملکرد دکتر انصاری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، تدوام خواهد دشت. بی‌تردید نشریه دنیای کیش و خبرگزاری ایلنا در راه رشد و توسعه جزیره کیش در کنار سیاست‌ها و برنامه‌های واقعی خواهند بود. ما به شعار اصولی خود پایبندیم که در راه رسالت مطبوعاتی خود با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم. عملکرد خوب را حمایت می‌کنیم و همچنین ضعف‌ها را نقد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز