خبرگزاری کار ایران

بیشترین سرقت خودرو در سال 1403؛ کدام خودرو ها بیشتر دزدیده شده اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۶۶

سرقت خودرو، کابوسی که هرگز کهنه نمی‌شود. سرقت خودرو یکی از معظلات جامعه است که ضررهای مالی و روحی زیادی را به مالکان خودرو تحمیل می‌کند.

با توجه به اطلاعات مرکز آمار ایران، هر ساله بالغ بر 69024 خودرو در کشور به سرقت می روند. شهر‌های پرجمعیت با آمار ترافیک و تردد بالا بیشتر در معرض این اتفاق ناهنجار اجتماعی هستند. علاوه بر این خودرو‌هایی که از نظر سیستم‌های امنیتی در سطح پایینی قرار دارند به خودی خود فرصتی را برای دزدان ایجاد می‌کنند تا فرایند دزدی با سرعت بالاتری اتفاق بیفتد.

آمار سرقت خودرو در ایران

طبق آمار دریافتی از مرکز آمار ایران، بیمه‌ی مرکزی و رسانه‌های معتبر خبری روند سرقت ماشین به‌صورت صعودی در حال پیشرفت است. بر اساس آمار به‌دست آمده، تعداد خودروهای مفقود شده در سال‌های مختلف به شکل زیر است:

سال 1396: ۶۹ هزار و ۲۴ خودرو

سال 1397: ۷۸ هزار و ۴۶۰ خودرو

سال 1398: ۸۵ هزار و ۱۰۷ خودرو

سال 1399: ۸۳ هزار و ۶۲۴ خودرو

سال 1400: 234 هزار و 363 خودرو

سال 1401: 20 هزار خودرو در چهار ماه اول

سال 1402 و 1403: ؟

بیشترین سرقت خودرو در سال 1403؛ کدام خودرو ها بیشتر دزدیده شده اند؟

 

بیشترین آمار سرقت خودرو در ایران

شاید جالب باشد که بدانید بیشترین آمار سرقت در استان‌های ایران مطابق زیر است:

  • تهران
  • خراسان رضوی
  • البرز
  • خوزستان
  • اصفهان

طبق آمار به‌دست آمده امن‌ترین استان‌های کشور نیز به شرح زیر است:

  • چهار محال و بختیاری
  • همدان
  • کهگلیویه و بویر احمد
  • اردبیل
  • کردستان
  • آذربایجان غربی

 

کدام خودرو ها بیشتر دزدیده شده اند؟

اطلاعات مربوط به خودروهای مفقود شده برای افرادی که می‌خواهند خرید یا فروش خودرو انجام دهند حائز اهمیت است. زیرا آن‌ها را از خرید خودرویی که احتمال سرقت آن بالا است محافظت می‌کند. طبق آمار به‌دست آمده خودروهای زانتیا، پراید، تیبا، J3، چری x33، پژو ۲۰۶، پژو  ۲۰۷، ساینا و Mvm110 در لیست 9 خودرو با بیشترین آمار سرقت در رأس هستند. لیست ماشین هایی که نام برده شد طبق آمار سال 1402 است و آمار سال 1403 تا کنون منتشر نشده است.

مدت زمان پیدا شدن خودرو سرقتی

مدت زمان پیدا شدن یک خودرو سرقتی به عوامل مختلفی همچون محل سرقت، مدل ماشین، تجهیزات امنیتی موجود در خودرو و سرعت عمل مردم و نیروهای امنیتی بستگی دارد. در برخی موارد، با استفاده از سیستم‌های ردیابی پیشرفته و فوری پاسخ‌دهی، خودروهای سرقتی در مدت زمان کوتاهی پیدا و بازیابی می‌شوند. اما در مواردی دیگر، به‌دلیل عدم وجود تجهیزات امنیتی و تعلل در گزارش سرقت، ممکن است مدت زمان طولانی‌تری طول بکشد تا خودرو پیدا شود یا متاسفانه در برخی موارد هرگز پیدا نشود. ۳۰ درصد از ماشین ‌های دزدیده شده در ۲۴ ساعت اول کشف می شوند اما در اکثر موارد 72 ساعت تا 60 روز هم زمان می‌برد.

آینده سرقت خودرو در ایران

اگر پایه و اساس تحلیل وضعیت آینده‌ی دزدی خودروها، داده‌های دریافتی از مرکز آمار باشد، به‌وضوح نرخ سرقت خودرو در ایران روند صعودی دارد. نکته‌‌ی حائز اهمیت، افزایش پیچیدگی روش‌های سرقت است. اینجاست که اهمیت امنیت خودرو و تجهیزات امنیتی مربوط به آن آشکار می‌شود. این امکانات جدید نه‌تنها به جلوگیری از سرقت کمک می‌کنند، بلکه در پیدا کردن و بازیابی خودرو‌های دزدیده شده نیز نقش موثری دارند. بنابراین با انجام اقدامات هوشمندانه و صرف هزینه‌ای اندک می‌توان به کاهش این آمار کمک کرد. تکنولوژی‌های مدرن مانند سیستم‌های ردیابی GPS که قادر به مکان‌یابی دقیق خودروها هستند، تا کنون به پیدا شدن تعداد زیادی از خودرو‌ها کمک کرده‌اند.

ردیاب، محافظ ضد سرقت خودروهای ایرانی

ردیاب ماشین، بهترین سیستم ضد سرقت برای خودرو های ایرانی است. GPS امنیتی، می‌تواند نقش کلیدی در جلوگیری از سرقت و بازیابی خودروهای دزدیده شده داشته باشند. مسیریاب خودرو، امکان مشاهده و مدیریت مکان و وضعیت خودرو را از راه دور فراهم می‌کند. عملکرد انواع ردیاب خودرو در محافظت از خودرو‌های ایرانی به این شکل است که اطلاعات به‌طور لحظه‌ای به یک سرور مرکزی ارسال می‌شوند. این سیستم امنیتی به شما کمک می کند تا به راحتی به مکان فعلی خودرو دسترسی پیدا کنید. از این طریق، در صورت سرقت یا مفقود شدن خودرو، می‌توان اقدامات لازم برای بازگردانی خودرو را به‌سرعت آغاز کرد.

بیشترین سرقت خودرو در سال 1403؛ کدام خودرو ها بیشتر دزدیده شده اند؟

برای افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت چه کنیم؟

با توجه به اینکه ردیاب‌ها می‌توانند سرقت را دچار ریسک و تهدید کنند، افزایش استفاده از آن‌ها منجر به کاهش تعداد سرقت‌ها و جرائم مرتبط با خودروها می‌شود. این را به یاد داشته باشید که هیچ روشی به‌طور کامل امن نیست اما با رعایت نکات ایمنی و نصب تجهیزات امنیتی قوی همچون ردیاب می‌توانید احتمال سرقت خودرو را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید. ردیاب‌های پیشرفته خودرو از قابلیت‌های اضافی نیز بهره‌مند هستند، از جمله خاموش کردن خودرو از راه دور، آلارم سرقت، محدود کردن سرعت خودرو، هشدار باز شدن درب خودرو، پیگیری لحظه‌به‌لحظه خودرو، ذخیره‌ی تاریخچه‌ی مسیرهای پیموده شده، هشدار باز شدن کاپوت، شنود صدای داخل خودرو و .... . با استفاده از این امکانات، مالکان خودرو می‌توانند امنیت خودرو را افزایش دهند و در مواقع خاص، از راه دور مداخلاتی روی خودرو اعمال کنند تا سرقت یا خطرات احتمالی قابل کنترل شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز