خبرگزاری کار ایران

حفظ آرامش در ارتفاع تنها با بازرسی به موقع آسانسور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۶۷۲

 

آسانسورها به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مدرن، نقشی حیاتی در جابجایی افراد و کالاها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری ایفا می‌کنند. اما این غول‌های فلزی، مانند هر وسیله دیگری، نیاز به مراقبت و توجه دارند تا در گذر زمان دچار نقص و عیب نشوند و سلامتی و امنیت ساکنین را به خطر نیندازند. در ادامه مقاله با دلایل ضرورت بازرسی آسانسور و انواع بازرسی و مراحل انجام کار آشنا می‌شوید.

چرا بازرسی آسانسور ضروری است؟

  • حفظ ایمنی :  آسانسورها با حمل بار و انسان، در معرض خطرات متعددی مانند نقص فنی، گیر کردن، سقوط و ... هستند. بازرسی اولیه یا دوره‌ای توسط کارشناسان با تجربه، به شناسایی و رفع عیوب احتمالی کمک می‌کند و از بروز حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند.
  • افزایش طول عمر و کاهش هزینه : بازرسی و نگهداری منظم، عمر مفید آسانسور را افزایش می‌دهد و از تعمیرات اساسی و پرهزینه در آینده جلوگیری می‌کند.
  • رعایت قانون: طبق قانون سازمان ملی استاندارد، از سال 1382 استاندارد آسانسور اجباری اعلام شد .بنابراین ، مالکان و مدیران ساختمان‌ها موظف به اخذ گواهی‌نامه استاندارد و بازرسی دوره‌ای آسانسور هستند. عدم انجام این کار، علاوه بر خطرات جانی و مالی، می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین توسط مراجع قانونی شود.

 

انواع بازرسی آسانسور کدامست؟

بازرسی اولیه : پس از نصب و راه‌اندازی، آسانسور باید توسط بازرسان شرکت بازرسی از لحاظ ایمنی و کارایی بررسی شود و پس از تائیدِ ایمن و استاندارد بودن، آسانسور موفق به اخذ گواهینامه استاندارد می‌شود. دریافت  این گواهینامه اجباری می‌باشد. چنانچه ساختمان هنوز پایان‌کار نداشته باشد، در صورت عدم وجود گواهینامه استاندارد، نمی‌توان برای آن پایان کار گرفت.

بازرسی دوره ای یا ادواری : بازرسی ادواری به نوعی از بازرسی اطلاق می شود که پیش از این گواهینامه ایمنی و کیفیت اولیه برای آن صادر شده باشد.اما بعد از استفاده هر آسانسور باید بهصورت سالیانه بازرسی دوره ای شود .همچنین اعتبار گواهینامه استاندارد آسانسور یک ساله است. لازم است برای ثبت نام بازرسی ادواری، گواهینامه استاندارد اولیه در سامانه بارگذاری شود. شرکت بازرسی موظف است قبل از انجام بازرسی ادواری، گواهی استاندارد قبلی (اولیه) را صحه گذاری و اصالت سنجی نماید.بدیهی است در مورد آسانسورهای برقی که دارای گواهینامه ایمنی و کیفیت اولیه نیستند، انجام بازرسی ادواری موضوعیت ندارد و بازرسی فنی برای اینگونه آسانسورها با ثبت درخواست بازرسی اولیه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور انجام می پذیرد

مزایای بازرسی دوره‌ای آسانسورچیست؟

  • افزایش ضریب اطمینان و آسودگی خاطر:  با اطمینان از سلامت و ایمنی آسانسور، ساکنین با آرامش خاطر از آن استفاده خواهند کرد.
  • جلوگیری از توقف ناگهانی و معطلی: بازرسی دوره‌ای، از بروز نقص فنی و توقف ناگهانی آسانسور که می‌تواند باعث دردسر و اتلاف وقت ساکنین شود، جلوگیری می‌کند.
  • کاهش مصرف انرژی :  با تنظیم و بهینه‌سازی سیستم آسانسور در حین بازرسی، مصرف انرژی آن کاهش می‌یابد.
  • ارائه خدمات بهتر :  بازرسی دوره‌ای، به ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر ساکنین در جابجایی بین طبقات کمک می‌کند.

 

چه کسانی باید آسانسور خود را بازرسی کنند؟

بر طبق قوانین و استانداردهای سازمان ملی استاندارد، افراد و مکان‌های زیر ملزم به بازرسی به موقع آسانسور هستند و باید گواهینامه آن را از یک شرکت بازرسی معتبر دریافت نمایند.

  • مالکان و مدیران ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری
  • مجتمع‌های تفریحی، ورزشی و درمانی
  • ارگان‌های دولتی و خصوصی
  • سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

حفظ آرامش در ارتفاع تنها با بازرسی به موقع آسانسور

مراحل ثبت درخواست بازرسی آسانسور چگونه است؟

سامانه مدیریت بازرسی آسانسور برای رفاه حال شهروندان تاسیس گردیده. در این سامانه تمامی فرایند های درخواست بازرسی تا صدور تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور  به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد. همچنین امکان سرویس دهی به متقاضیان از طریق دفاتر پیشخوان و سامانه شهرداری های سراسر کشور فراهم است.هنگام ثبت درخواست باید شرکت بازرسی مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس مدارک مورد نیاز را به شرکت بازرسی بدهید.

چگونه یک شرکت بازرسی آسانسور معتبر را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب شرکت بازرسی معتبر فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

  • مجوز و گواهینامه: شرکت بازرسی باید دارای مجوز و گواهینامه از مراجع ذیصلاح مانند سازمان ملی استاندارد ایران باشد.
  • سابقه و تجربه:  سابقه فعالیت و تجربه شرکت در بازرسی انواع آسانسورها را بررسی کنید.
  • تخصص و مهارت : از تخصص و مهارت کارشناسان و بازرسان شرکت اطمینان حاصل کنید.
  • قیمت و تعرفه : قیمت و تعرفه خدمات شرکت را با سایر شرکت‌ها مقایسه کنید.
  • خدمات و پشتیبانی: خدمات و پشتیبانی پس از بازرسی شرکت را بررسی کنید.

 

نرخ تعرفه بازرسی آسانسور درسال 1402 چقدر است؟

نرخ تعرفه بازرسی آسانسور به عوامل مختلفی از جمله نوع آسانسور، تعداد توقف ها، محل نصب آسانسور و شرکت بازرسی بستگی دارد. برای اطلاع از تعرفه های مصوب بازرسی آسانسور به سایت سازمان ملی استاندارد ایران مراجعه فرمایید.

ثبت درخواست بازرسی آسانسور

با توجه به ضرورت بازرسی آسانسور و مزایای آن ، همین امروز برای بازرسی اولیه و یا دوره‌ای آسانسور خود با یک شرکت معتبر تماس بگیرید.شرکت بازرسی آستا با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه بازرسی انواع آسانسور و با داشتن کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند آسانسور شما را بازرسی کند و درصورت ایمن بودن و نداشتن عیب، گواهینامه استاندارد برای آسانسورتان صادرکند. با آسانسوری سالم و ایمن، آسودگی خاطر را به خود و ساکنین ساختمان هدیه دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز