خبرگزاری کار ایران

چگونه یک مدیر شرکت نفتی سود بیشتری در معاملات خود ثبت می‌ کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۷۷

چگونه یک مدیر شرکت نفتی سود بیشتری در معاملات خود ثبت می‌ کند؟

 

تجارت نفت به‌معنی خرید و فروش قراردادهای نفتی با هدف کسب سود از نوسانات قیمت است. معامله‌گران می‌توانند ازطریق ابزارهای گوناگون نظیر قراردادهای آتی، قراردادهای مابه‌التفاوت و اختیار معامله، در بازار نفت شرکت کنند. نفت در تجارت جهانی اهمیت بالایی دارد؛ به ‌همین دلیل، مدیران شرکت‌های نفتی تلاش می‌‌کنند تا قیمت نفت را توسط نشریه های معتبر بین المللی به‌دقت رصد کرده و به این ترتیب، معاملات سودمندی را در بازار نفت و گاز انجام دهند.

در این مطلب، مهم‌ترین استراتژی‌های معامله نفت را مورد بررسی قرار داده و درباره قیمت و خرید نفت نیز مطالبی مطرح کرده‌ایم.

مهم‌ترین استراتژی‌های معاملات نفت

استراتژی‌های متعددی برای انجام معاملات نفتی وجود دارند که انتخاب آنها باتوجه به عوامل گوناگونی انجام می‌شود؛ برای مثال، مدت‌زمانی که معامله‌گران مایل هستند در انتظار نتیجه بمانند، یکی از این عوامل محسوب می‌شود. در این بخش، تعدادی از بهترین و اصلی‌ترین استراتژی‌هایی که منجربه کسب سود پایدار می‌شوند را شرح داده‌ایم:

معامله براساس داده‌های نفت آمریکا

یکی از رایج‌ترین استراتژی‌ها در بازار نفت و گاز که در نشریه های معتبر بین المللی نیز به آن اشاره شده، معامله براساس داده‌های نفت آمریکا است. هنگام انتشار گزارشات API و EIA، معمولاً قیمت نفت به‌طور شارپ افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

مطابق این استراتژی، پیش از انتشار خبر باید دو سفارش درحال انتظار (یعنی یک معامله خرید و یک معامله فروش) در بازار ثبت کنید. بای استاپ در بالای قیمت فعلی تنظیم شده و سل استاپ نیز در پایین آن قرار می‌گیرد. اهمیتی ندارد که قیمت درراستای کدام جهت حرکت می‌کند؛ زیرا معامله‌گر با این کار می‌تواند در هر جهتی که قیمت حرکت کرد، وارد بازار شود.

کندل حجمی نفت

یکی دیگر از استراتژی‌های مطرح‌شده توسط نشریه های معتبر بین المللی، استراتژی کندل حجمی نفت نامیده می‌شود. مهم‌ترین نکته در این استراتژی این است که معامله‌گر باید منتظر تشکیل شدن کندل موردنظر، در تایم فریم چهارساعته بماند تا قیمت، به سطوح موردنظر برسد. این استراتژی، عملکرد بسیار خوبی در نمودار نفت داشته و به‌همین دلیل، اغلب معامله‌گران در معاملات نفت خود از این الگو استفاده می‌کنند.

اسپرد نفت

استراتژی اسپرد نفت یک استراتژی بلندمدت است و گاهی معامله‌گران برای نتیجه گرفتن از آن باید چند ماه صبر کنند؛ بااین‌حال این استراتژی محبوبیت بالایی نزد معامله‌گران نفت دارد.

اسپرد نفت براساس جستجوی شباهت‌ها و تفاوت‌ها در اختلاف قیمت میان UKBrent و USCrude انجام می‌شود. ارزش این دو، تنها چند دلار با هم اختلاف دارد؛ اما زمان‌هایی وجود دارد که این تفاوت، به 10 یا حتی 20 دلار نیز می‌رسد. در چنین دوره‌هایی، معامله‌گران نفت وارد عمل می‌شوند. زمانی که اسپرد یا اختلاف قیمتی بین دو گرید نفت ایجاد می‌شود، معامله‌گران، گرید گران‌تر را می‌فروشند و گرید ارزان‌تر را خریداری می‌کنند.

چگونه یک مدیر شرکت نفتی سود بیشتری در معاملات خود ثبت می‌ کند؟

عوامل موثر بر قیمت نفت

افرادی که در بازار نفت به معامله می‌پردازند، باید از اخبار اقتصادی و روند بازار به‌خوبی آگاهی داشته باشند. در چنین حالتی است که می‌توانند معاملات سودمندی انجام دهند. کسب آگاهی درخصوص وضعیت حاکم بر بازار نفت نیز ازطریق پیگیری نشریه های معتبر بین المللی امکان‌پذیر است. یکی از این نشریه‌ها، نشریه آرگوس نام دارد. این مجله، اطلاعات و داده‌های بازار را به‌طور پیوسته و از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند و قادر است تا جریانات بازار را به‌خوبی انعکاس دهد؛ اما سؤالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که قیمت نفت به چه عواملی بستگی دارد؟

به‌طورکلی، عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارند که برخی از مهم‌ترین آنها به‌‌شرح زیر هستند:

  • وضعیت اقتصاد: هنگامی که یک اقتصاد دارای عملکرد منفی باشد، نیاز به نفت کمتر شده و درنتیجه، قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند؛ درمقابل، بهبود اقتصاد موجب افزایش تقاضا برای خرید نفت می‌شود و به این ترتیب، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

  • حدس و گمان بازار: از آن‌جایی‌که قیمت نفت در بازار آتی تعیین می‌شود، حدس و گمان درباره اتفاقات آینده می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد؛ به‌ همین دلیل، معامله‌گران باید نسبت‌به اخباری که ممکن است بر قیمت‌ها اثرگذار باشند آگاه باشند. حتی در بعضی موارد، نشریه های معتبر بین المللی نیز اطلاعاتی در این‌باره منتشر می‌کنند.

  • منابع جدید انرژی: افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی، می‌تواند باعث کاهش وابستگی به نفت و به‌دنبال آن، موجب کاهش قیمت نفت شود.

  • رویدادهای غیرمنتظره: رویدادهایی مانند جنگ، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و بلایای طبیعی، به‌شدت بر قیمت نفت تاثیرگذار هستند؛ زیرا هنگامی که تولید یا عرضه، به‌دلیل یک رویداد پیش‌بینی‌نشده کاهش یابد، افزایش درخواست برای خرید موجب بالا رفتن قیمت‌ها خواهد شد.

موارد مذکور، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت هستند که بایستی ازسوی معامله‌گران نفت موردتوجه قرار گیرند.

چگونه یک مدیر شرکت نفتی سود بیشتری در معاملات خود ثبت می‌ کند؟

بهترین زمان برای خرید نفت

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه تحلیل صنعت نفت این است که چه زمانی نفت را بخریم؟ پاسخ به این سوال، نیازمند درک نحوه قیمت‌گذاری نفت است. نفت را می‌توان به دو صورت بلندمدت و ‌کوتاه‌مدت معامله کرد که در این بخش، به ارائه توضیحاتی در این‌باره پرداخته‌ایم:

سرمایه‌گذاری بلندمدت نفت

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت نفت را داشته باشید، بهتر است یک تایم‌فریم تنظیم کنید. عامل کلیدی این دسته از معاملات، میزان عرضه و تقاضای جهانی است و این تقاضا نیز به عواملی مانند میزان تولید، سطح مصرف کشورهای واردکننده و رویدادهای فورس‌ماژور بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نفت

در نشریه های معتبر بین‌ المللی درمورد معاملات نفت گفته شده که سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نفت، نیازی به درنظر گرفتن عامل جهانی ندارد. در این روش، معامله‌گران فقط بایستی یک استراتژی مناسب برای خود انتخاب کرده و مطابق با آن عمل کنند.

کسب بالاترین سود از معاملات نفتی

در این مطلب، مهم‌ترین استراتژی‌های معامله نفت و عوامل موثر بر قیمت نفت را مورد بررسی قرار داده و درباره بهترین زمان خرید نفت نیز اطلاعاتی ارائه دادیم.

امروزه نشریه‌ های معتبر بین المللی مانند نشریه آرگوس و پلتس و آیسیس نقش بسیار مهمی در تحلیل صنعت نفت ایفا می‌کنند؛ به این صورت که با ارائه تحلیل‌هایی علمی و دقیق از قیمت نفت، به معامله‌گران کمک می‌کنند تا معاملات سودمندی انجام دهند. به‌علاوه، دستیابی به آخرین اخبار بازار نفت و گاز و پتروشیمی نیز ازطریق این نشریه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز