خبرگزاری کار ایران

چگونه یک سفر اقتصادی به ترکیه داشته باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۵۳

 

طی سال های اخیر، هزینه سفر بویژه به خارج از کشور به شدت افزایش پیدا کرده است. از این رو، به عقیده بسیاری از افراد، هزینه این نوع سفرها بسیار سرسام آور بوده و دیگر امکان سفر به خارج از کشور برای آنها ناممکن می باشد. اما باید گفت که رفتن به یک سفر اقتصادی به کشورهایی چون ترکیه، همچنان یک گزینه قابل دسترس بوده و با یک برنامه ریزی دقیق و با اتخاذ برخی راهکارها، می توان تجربه ای لذت بخش و ارزان را در این کشور داشت. پس اگر به دنبال سفری اقتصادی به کشور ترکیه هستید که شرایط مناسبی داشته و در عین حال باکیفیت باشد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ما به ترفندهای گوناگون رفتن به سفری اقتصادی و ارزان به ترکیه، اشاره خواهیم کرد.

ارزان ترین روش سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه، تمام گزینه های حمل و نقل یعنی هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی در دسترس است. ارزان ترین روش سفر به ترکیه، بسته به شهری که می خواهید از آن به ترکیه سفر کنید و همچنین، اولویت های شخصی شما متفاوت می باشد. اما معمولا سفر با اتوبوس به عنوان یک گزینه اقتصادی، به ویژه برای کسانی که از شهرهای نزدیک به ترکیه سفر می کنند، شناخته می شود. اتوبوس ها علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب، فرصتی برای تجربه مناظر زیبا در طول مسیر را فراهم می آورند.

از سوی دیگر، یکی از بهترین روش ها برای سفر در ترکیه و به شهرهای مختلف آن، اجاره خودرو می باشد. بدین شکل که شما می توانید در یکی از شهرهای این کشور، خودرویی را اجاره و سپس به شهر دیگری سفر کنید و ماشین را در مقصد خود، به شرکت مربوطه تحویل دهید. به عنوان مثال، با اجاره ماشین در استانبول، علاوه بر تردد راحت در داخل استانبول، سفر به شهرهای دیگر کشور را نیز امکان پذیر می کند.

انتخاب اقامتگاه مناسب، مهمترین بخش برای سفر اقتصادی

به طور کلی، موضوع اقامتگاه بیشترین هزینه را در سفر به ترکیه به خود اختصاص می دهد. در ابتدا، لازم به ذکر است که در مقایسه با بسیاری از هتل ها، اجاره آپارتمان ها و سوئیت های مبله قیمت پایین تری داشته و برای یک سفر ارزان و اقتصادی در ترکیه، گزینه مناسب تری هستند. برای مثال، اجاره سوئیت در استانبول، با وجود امکانات متعدد و مزایایی که دارد، گاها هزینه کمتری نسبت به هتل های این شهر دارد، مخصوصا در ایام شلوغی مانند نوروز که قیمت هتل ها بالاتر می رود.

همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که خانواده های پرجمعیت و افرادی که به صورت گروهی سفر می کنند، با انتخاب این نوع اقامتگاه ها در تمام شهرهای ترکیه، می توانند تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنند. به علاوه، اجاره سوئیت و هتل از وب سایت ها و پلتفرم های رزرو آنلاین، راهکار دیگری برای کاهش هزینه سفر در این مورد است؛ زیرا، امکان مقایسه ویژگی ها و قیمت آنها را فراهم آورده و باعث انتخاب بهتر شما می شود. بنابراین، اگر در انتخاب و رزرو اقامتگاه خود، دقت بالایی داشته باشید، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و حتی آن را به نصف برسانید.

چگونه یک سفر اقتصادی به ترکیه داشته باشیم؟

راهنمای صرفه جویی در هزینه های غذا

با توجه به تنوع بالای غذایی در کشور ترکیه، یکی از جذابیت های سفر به شهرهای مختلف این کشور، تجربه غذاهای محلی فوق العاده خوشمزه در آنها می باشد. اما نباید فراموش کرد که تهیه غذا از رستوران ها، ممکن است هزینه بالایی به همراه داشته باشد؛ بنابراین، اگر به دنبال سفری اقتصای به ترکیه هستید، از این گزینه صرف نظر کنید. صرف غذا در رستوران های محلی و دکه های اغذیه فروشی که غذاهای خود را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند، انتخابی عالی هستند. البته گزینه اقتصادی تری نیز در این مورد وجود دارد و آن پخت غذا در آپارتمان و سوئیت های اجاره ای می باشد. امکانات و تجهیزاتی که در این خانه ها وجود دارد، امکان آشپزی را برای مسافران فراهم کرده و بدین شکل در هزینه های سفر صرفه جویی می شود.

بازدید از اماکن و جاذبه های گردشگری رایگان استانبول

از دیگر نکات مهم هنگام رفتن به سفری ارزان به ترکیه که بایستی به آن توجه کنید، عدم نیاز به پرداخت هزینه برای بازدید از برخی اماکن و جاذبه های گردشگری این کشور می باشد. به عنوان مثال، بازدید از مسجد سلطان احمد، منطقه بالات، موزه نقاشی و پل گالاتا در استانبول، کاملا رایگان است و شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای، از این زیبایی ها لذت ببرید. از طرف دیگر، بسیاری از موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری، ورودی بسیار ارزان قیمت داشته و در مقایسه با هزینه های دیگر سفر، مبلغ ناچیزی به شمار می آیند.

انتخاب شهر مناسب، برای سفر ارزان در ترکیه

یکی دیگر از نکات مهم برای داشتن سفری ارزان و اقتصادی به ترکیه، انتخاب مقصد و شهر مناسب است. سفر به برخی از شهرهای ترکیه هزینه بیشتری به همراه دارد. به عنوان نمونه، سفر به شهرهای کوچکتر و کمتر شناخته شده مانند کاش، آیدین و آماسیا، گزینه های ارزان تری نسبت به مقاصد معروفی چون آنتالیا و کوش آداسی هستند. این شهرها، علاوه بر امکان تجربه زندگی و فرهنگ محلی ترکیه، فرصتی برای کشف طبیعت بکر، آثار باستانی و بازارهای سنتی را فراهم می کنند. پس، اگر به دنبال سفر ارزان به ترکیه هستید، باید مقصد مناسبی را انتخاب کنید. در بسیاری از وب سایت های معتبر مسافرتی، می توانید اطلاعاتی در مورد هزینه حدودی سفر به شهرهای مختلف ترکیه را مشاهده کنید.

چگونه یک سفر اقتصادی به ترکیه داشته باشیم؟

از تخفیفات پلتفرم های آنلاین غافل نشوید!

در سالهای اخیر، وب سایت ها و پلتفرم های آنلاین بسیاری در زمینه ارائه خدمات مسافرتی، به وجود آمده اند. شما می توانید تمام خدمات مسافرتی نظیر: خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و اقامتگاه، بیمه مسافرتی و ...، را به صورت آنلاین از این پلتفرم ها دریافت کنید. مزیت اصلی این پلتفرم ها، امکان مقایسه و نرخ مناسب خدمات آنها می باشد، به عنوان مثال، برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول از یک وب سایت، شما می توانید، نوع ایرلاین، کلاس پروازی و نوع بلیط را انتخاب کرده و بر حسب شرایط خود، مناسب ترین قیمت را خریداری کنید. همچنین، این پلتفرم ها، به صورت دوره ای و مطابق با مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، تخفیفات ویژه ای را در نظر می گیرند که استفاده از آنها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

با برنامه ریزی اصول، سفری ارزان را در ترکیه تجربه کنید

همان طور که اشاره شد، سفر اقتصادی و ارزان به ترکیه، یک گزینه دست نیافتنی و دور از ذهن نیست. شما می توانید با رعایت برخی نکات و استفاده از ترفندهایی، سفری ارزان قیمت به تمام شهرهای ترکیه داشته باشید. همچنین، توجه داشته باشید که سفر به شهرهایی مانند: وان و ترابزون هزینه کمتری داشته و گزینه مناسبی برای یک سفر اقتصادی به شمار می آیند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز