خبرگزاری کار ایران

تجربه‌ای متفاوت از سفر: مقایسه سفر با قطار و هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۴۶۵

با نزدیک ‌شدن به تعطیلات و سفرهای نوروزی ممکن است که این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که خرید ارزان ترین بلیط قطار و سفر با این وسیله نقلیه بهتر است یا هواپیما. ازآن‌جایی‌که، مسافرت با هرکدام از این دو وسیله حمل‌ونقل ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین بررسی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا برای برنامه سفر خود تصمیم‌های بهتری بگیرید. در ادامه مقاله به ارزیابی مزایا و معایب سفر با قطار و هواپیما می‌پردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

مهم‌ترین مزایا و معایب سفر با هواپیما

هواپیما یکی از بهترین و محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی است که روزانه هزاران مسافر را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند؛ اما این مورد تنها مزیت خرید بلیط هواپیما نیست. سفر هوایی مزایا و معایب دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا

همان‌طورکه اشاره شد، سرعت بالای پرواز یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با هواپیماست و برای طی مسیرهای طولانی بین دو شهر بهترین انتخاب است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا پس از رسیدن به مقصد بدون داشتن احساس خستگی، گشت‌وگذار خود را در شهر شروع کنید، برای مدت‌زمان بیشتری در مقصد بمانید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

امکان استفاده از خدمات فوق‌العاده پرواز، دیگر مزیت مهم سفر با هواپیماست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. بیشتر ایرلاین‌های ایرانی خدمات خود را در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می‌کنند که سفرهای بیزینس کلاس درمجموع راحت‌تر هستند و امکانات بیشتری را در اختیار مسافر قرار می‌دهند. مورد مهم دیگر بحث ایمنی بالای سفر‌های هوایی است که از این بابت نیز خیال شما آسوده خواهد بود.

معایب

باتوجه‌به اینکه هزینه خرید بلیط هواپیما نسبت‌به سایر وسایل نقلیه کمی گران‌تر است؛ بنابراین امکان تهیه بلیط آن برای همه مسافران امکان‌پذیر نیست. مورد مهم دیگری که این وسیله نقلیه را کمی چالش برانگیز می‌کند، تاخیرهای طولانی مدت پرواز است که به‌دلایل مختلفی مثل شرایط جوی، بارگیری بار و سوار‌شدن مسافران رخ می‌دهد. محدودیت در حمل بار دیگر مشکلی است که برخی از مسافران در هنگام سوارشدن به هواپیما آن را تجربه می‌کنند. درنظر داشته باشید که این محدودیت باتوجه‌به نوع ایرلاین و کلاس پروازی تعیین می‌شود و اگر مسافری بار بیش از حد مجاز داشته باشد؛ باید هزینه آن را جداگانه بپردازد.

تجربه‌ای متفاوت از سفر: مقایسه سفر با قطار و هواپیما

بررسی مزایا و معایب سفر با قطار

یکی‌دیگر از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌و‌نقل سفر با قطار است که به‌دلیل امکان مشاهده زیبایی‌های مسیر بسیاری از مسافران آن را انتخاب می‌کنند. سفر با این وسیله نقلیه نیز همانند هواپیما مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مزایا

اولین و مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی بلیط قطار قیمت ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن نسبت‌به هواپیماست که این امر به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر کمک زیادی می‌کند. در ادامه نکات بیشتری را در این رابطه بررسی می‌کنیم:

ایمنی سفر

باتوجه‌به اینکه قطارها مسیر ویژه‌ای برای حمل‌ونقل مسافران دارند؛ بنابراین ایمنی آن‌ها حتی از هواپیما نیز بیشتر است.

شبکه ریلی گسترده

ایستگاه‌های قطار از شهرستان‌های کوچک تا بزرگ وسعت داشته و تقریبا در همه کشور امکان استفاده از این وسیله حمل‌ونقل وجود دارد؛اما که فرودگاه‌ها فقط در شهرهای بزرگ و مهم کشور بنا شده‌اند.

فضای بیشتر برای هر مسافر

یکی‌دیگر از مزایای بی‌نظیر سفر با قطار امکان رزرو کوپه‌های شخصی است که فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. صندلی‌های قطار قابلیت تبدیل‌شدن به تخت دارند که این ویژگی به شما کمک می‌کند تا آسایش و راحتی بیشتری در طول سفر داشته باشند.

امکان حمل بار بیشتر

میزان حمل بار با قطار نیز مانند هواپیما با محدودیت‌هایی رو‌به‌روست؛ اما حد مجاز آن نسبت‌به هواپیما بیشتر است. به‌طور متوسط هر مسافر امکان حمل 150 کیلوگرم بار دارد.

حرکت سریع قطار

برخلاف هواپیما که برای سوا‌رشدن به آن وقت زیادی از شما در فرودگاه تلف می‌شود، در ایستگاه‌های قطار چمدان‌ها بررسی نمی‌شوند و تنها با ارائه بلیط می‌توان سوار قطار شد.

حمل خودرو

امکان حمل خودرو با قطار دیگر مزیت سفر با این وسیله حمل‌ونقل است که به شما امکان می‌دهد تا خودرو شخصی خود را در سفر به‌همراه داشته باشید و پس از رسیدن به مقصد از آن استفاده کنید.

معایب

بااینکه تهیه بلیط سفر با قطار مزایا و امکانات زیادی در اختیار مسافر قرار می‌دهد؛ اما معایبی نیز دارد. یکی از ایرادات سفرهای ریلی سرعت کمتر آن‌ها نسبت‌به هواپیماست که این موضوع ممکن است که برای مسافران کمی خسته‌کننده باشد؛ البته در سال‌های اخیر قطارهای سریع السیری نیز به ناوگان ریلی کشور افزوده شده‌اند که این مشکل را تاحدی برطرف کرده است.

فروش سریع بلیط‌ ها به‌دلیل قیمت ارزان آن‌ها دیگر مشکلی است که گاهی مسافران با آن مواجه می‌شوند. باتوجه‌به نزدیک‌شدن به بهار و شروع سفرهای نوروزی توصیه می‌شود که بلیط های پیش‌فروش قطار را برای تاریخ‌های مدنظر خود رزرو کنید.

تجربه‌ای متفاوت از سفر: مقایسه سفر با قطار و هواپیما

کدام روش سفر بهتر است؟ قطار یا هواپیما؟

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل اشاره شد، سفر با قطار و هواپیما مزایا و معایب خاص خود را دارد که باتوجه‌به آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر همچنان بین خرید اینترنتی بلیط قطار و هواپیما مردد هستید، بهتر است که اولویت‌های خود را روی کاغذ بنویسید و باتوجه‌به آن‌ها آن‌ها بهترین وسیله حمل‌ونقل را انتخاب کنید. قیمت فروش بلیط ها، امکانات ارائه شده در هر کدام و مسافت بین دو مسیر ازجمله مهم‌ترین مواردی است که در این بررسی‌ها باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با نزدیک ‌شدن به روزهای ارائه بلیط پیش فروش قطار و هواپیما توصیه می‌شود که سریعا برای رزرو گزینه مدنظر خود اقدام کنید.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار

فلای تودی که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت های فروش بلیط قطار و هواپیماست با ارائه ارزان‌‌ترین بلیط های سفر به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند. جهت رزرو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط تنها کافی است که مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در سایت وارد کنید؛ پس از چند ثانیه گزینه‌های پیشنهادی به ترتیب قیمت از ارزان‌ترین تا گران‌ترین به شما نمایش داده خواهد شد که شما با بررسی هریک درنهایت انتخاب بهتری خواهید داشت.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز