خبرگزاری کار ایران

آمادگی قبل از پرواز و راهکارهای مقابله با استرس سفر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۰۹۹

هرچند اغلب افراد تجربه خوبی از سفر با هواپیما دارند اما عده زیادی از مسافران هم هستند که تمام طول مدت پرواز را با اضطراب و استرس سپری می‌کنند و همین موضوع موجب می‌شود تا تجربه شیرین سفر هوایی برای آنها حتی شبیه به یک کابوس باشد و یا دست کم تا رسیدن به مقصد احساس ناخوشایندی را تجربه کنند. ازاین‌رو تصمیم داریم تا نکات مهمی درباره آمادگی قبل از پرواز و راهکارهای مقابله با استرس سفر را مرور کنیم. بنابراین اگر شما هم قرار است به زودی راهی سفر هوایی شوید مطلب حاضر را تا انتها دنبال کنید. 

همیشه زودتر از زمانی که باید به فرودگاه بروید

احتمالاً شما هم تصور می‌کنید توصیه‌هایی که درباره زودتر رفتن به فرودگاه می‌شود پیش پا افتاده و نخ‌نماشده هستند. در حالی که بخش اعظم اضطراب و استرسی که مسافران هوایی تجربه می‌کنند به همین موضوع مربوط است. معمولاً گفته می‌شود برای پروازهای داخلی دست کم دو ساعت زودتر و برای پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید. اما همیشه وقتی اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنید در نظر داشته باشید که ممکن است به دلیل ترافیک سنگین و یا حوادث غیر قابل پیش‌بینی دیگر نتوانید به موقع به فرودگاه برسید و آن وقت است که حتی پیش از رسیدن به فرودگاه استرش را تجربه خواهید کرد. بنابراین همیشه یک ساعت زودتر از حد معمول به فرودگاه بروید تا در صورتی که به هر دلیل تأخیری در رسیدن به فرودگاه داشتید هم از پرواز جا نمانید و هم احساس اضطراب نداشته باشید.

از این تکنیک نفس کشیدن استفاده کنید 

ترس از پرواز یا اضطراب سفر هوایی در برخی از مسافران به شدت بالا است و هر بار که به سفر می‌روند دچار استرس می‌شوند. معمولاً مسافرانی که برای اولین بار به پرواز می‌روند هم دچار این اضطراب می‌شوند. معمولاً در این مواقع شنیدن حرف‌های امیدوارکننده هم‌سفران نمی‌تواند از میزان اضطراب مسافران کم کند. اگر شما هم جزو این دسته مسافران هستید بهتر است به جای صحبت با دیگران برای کاهش استرس خود قبل از پرواز، کمی روی خودتان تمرکز کنید و از تکنیک تنفس عمیق و تمرکز روی دم و بازدم استفاده کنید. اجرا کردن این تکنیک بسیار آسان است و هر موقع که اضطراب به سراغتان آمد کافی است یک نفس عمیق بکشید و آن را حبس کنید و چندین بار این عمل را تکرار کنید و فقط به فرایند نفس کشیدنتان فکر کنید. 

از نوشیدن آب قبل از پرواز غافل نشوید

یکی از اشتباهات رایجی که مسافران هوایی مرتکب آن می‌شوند این است که برای کاهش استرس خود به نوشیدن چای یا قهوه در طول پرواز یا قبل از آن رو می‌آورند. در حالی که این نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه‌ها به دلیل مقادیر زیاد کافئینی که دارند، می‌توانند موجب تشدید احساس اضطراب در افراد شوند. بنابراین بهتر است قبل از پرواز از نوشیدن قهوه پرهیز کنید و به جای آن یک بطری آب همراه داشته باشید و در فواصل مختلف جرعه‌جرعه بنوشید تا احساس بهتری پیدا کنید.

آمادگی قبل از پرواز و راهکارهای مقابله با استرس سفر

میزان بار سفرتان را از قبل اندازه بگیرید

یکی دیگر از موضوعات نگران‌کننده‌ای که برای عده‌ای از مسافران هوایی مطرح می‌شود این است که وزن چمدانشان از میزان بار مجاز اعلام شده از سوی ایرلاین بیشتر باشد. این مسافران اغلب در حین انتظار برای تحویل بارشان دچار استرس می‌شوند. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است در وهله اول از قوانین بار مجاز ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید مطلع شود و بر این اساس همیشه هوشمندانه چمدان سفرتان را بسته‌بندی کنید. اگر جزو مسافران همیشگی هواپیما هستید و به طور مرتب پرواز می‌کنید بهتر است یک ترازو تهیه کنید و همیشه قبل از پرواز از وزن چمدانتان مطمئن شوید تا دیگر در زمان تحویل بار دچار استرس نشوید.  

برای اوقات بیکاری قبل از پرواز برنامه داشته باشید

از دیگر راهکارهایی که برای مقابله با استرس قبل از پرواز می‌توان انجام داد این است که برای وقت‌گذرانی در اوقاتی که قرار است در فرودگاه در انتظار بمانید برنامه‌ریزی کنید. به طور مثال می‌توانید در گوشی همراهتان اطلاعاتی درباره مقصد سفرتان و جاهای دیدنی آن ذخیره کنید تا در مواقعی که ناچارید تا فرایندهای ورود به پرواز را در فرودگاه طی کنید هرازگاهی سرگرم شوید و در واقع حواستان را پرت کنید. از این طریق بدون احساس اضطراب تجربه پروازتان را شروع خواهید کرد و احتمال آنکه در طول سفر هم دچار استرس شدید شوید کمتر خواهد شد.

آمادگی قبل از پرواز و راهکارهای مقابله با استرس سفر

قبل از سفر هوایی درباره این موضوعات اطلاعات به دست آورید

زمانی که قرار است با هواپیما سفر کنید بی‌تردید اولین مکانی که سفرتان را از آنجا شروع می‌کنید فرودگاه است. به‌دست‌آوردن برخی اطلاعات درباره فرودگاهی که قرار است برای پرواز به آن مراجعه کنید و فاصله آن تا خانه یا هتل محل اقامتتان به شما کمک می‌کند که تا حد زیادی از فرایند شروع سفرتان اطلاع داشته باشید و همین موضوع موجب می‌شود از میزان استرس شما کم شود.

به ویژه اگر قرار است به فرودگاه در مقاصد خارجی بروید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا معمولاً فرودگاه‌های مطرح خارجی فضای بسیار وسیعی دارند و ممکن است زمان زیادی را برای پیدا کردن ترمینال پروازهای خروجی آن صرف کنید و در حین تردد در آن دچار اضطراب شوید. بعلاوه همیشه از قبل درباره اینکه با کدام وسیله نقلیه به فرودگاه می‌روید فکر کنید و تمام جوانب را بسنجید. هرقدر درباره مسیر منتهی به فرودگاه و بخش‌های مختلف آن بیشتر بدانید احساس اضطراب کمتری را تجربه می‌کنید.

کلام آخر

هرچند سفر کردن آن هم با پرطرف‌دارترین وسیله نقلیه سفر یعنی هواپیما بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است اما برای دسته از مسافران سفر هوایی همیشه با استرس و اضطراب همراه است. در این مطلب به نکاتی درباره آمادگی قبل از پرواز و راهکارهای مقابله با استرس سفر پرداختیم. هرچند اغلب این راهکارها و نکات به ظاهر ساده و معمولی به نظر می‌رسند اما برخلاف تصور اغلب مسافران رعایت کردن و در نظر گرفتن این نکات می‌تواند تأثیر زیادی در مهار یا دست کم کاهش اضطراب پرواز داشته باشد. امیدواریم ارائه این راهکارها به شما کمک کند تا بتوانید دفعه بعد تجربه سفر هوایی خود را بهبود بدهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز