خبرگزاری کار ایران

قیمت تور ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۰۷

در مطلب قبلی که از طریق این لینک میتوانید آنرا مشاهده کنید، در مورد تور لحظه آخری ترکیه یا آفر تور ترکیه  صحبت کردم و توضیح دادم که این دو اصطلاح که برای شرایط خاصی که برای تورها ایجاد می شوند بکار میروند. اما در این مطلب قصد دارم درمورد قیمتگذاری تورها، که شامل تمام تورها از جمله قیمت تور ترکیه می شوند صحبت کنم. این موضوع باعث آشنایی شما با نحوۀ تعیین قیمت تورها و آشنایی با خدمات گردشگری موجود در تور و همچنین انواع این خدمات میشود. این اطلاعات زمانی به کار شما می آیند که قصد سفر دارید و برای آن میخواهید در یک تور ثبت نام کرده و راهی سفر شوید. همچنین برای کسب اطلاع از تورهای ترکیه و یا ررزو تور، بلیط یا هتل می توانید به سایت ما سر بزنید و یا با کارشناسان ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید.

قیمتگذاری

زمانیکه کسی قصد سفر داشته باشد، به جستجوی یک تور میپردازید و پکیجهای مختلفی را بررسی کرده و قیمتهای آنها را مقایسه میکنید. در این زمان به پکیجهایی ظاهراٌ مشابه اما با قیمتهای متفاوت بر میخورید. آگاهی از قیمتگذاری تورها و آشنایی با خدمات گردشگری و انواع آنها باعث میشود که دلیل اصلی اختلاف در قیمتها را متوجه شده و توری با کیفیت و قیمتی مناسب را انتخاب کنید.

قیمت یک تور مثلاٌ قیمت تور ترکیه بر اساس مجموع قیمت خدمات گردشگری موجود در آن تعیین میشود. یک تور یا سفر برنامه ریزی شده از یکسری خدمات گردشگری تشکیل میشود که هرکدام تامین کننده و قیمت خاص خود را دارند. یک آژانس مسافرتی بعنوان برگزار کنندۀ تور، تمام آنها را از تامین کننده های آنها گردآوری کرده و با استفاده از آنها یک سفر را برنامه ریزی کرده و آنها در قالب یک پکیج کامل تور ارائه میکنند. مسافران با خرید تور، تمام خدمات موجود در آنرا یکجا و بصورت کلی رزرو میکنند.

قیمت تور نیز شامل مجموع قیمت خدمات موجود در آن، بعلاوۀ مبلغی بعنوان سود یا دستمزد ارائۀ خدمات میشود. این خدمات شامل، وسیلۀ سفر، محل اقامت در مقصد، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، ترانسفر بین شهری در تورهای ترکیبی دو یا چند شهری، بیمۀ مسافرتی، گشت شهری و خدمات تورلیدر یا راهنمای گشت میباشد. این خدمات در میان تورهای داخلی و خارجی مشابه هستند و در آنها، تمام یا بخشی آنها و یا انواع مختلفی از هرکدامشان در تور قرار داده شده و تور بسته میشود.

اما در تورهای خارجی، یک خدمت اضافی وجود دارد که آن خدمت، خدمات اخذ ویزای توریستی برای مقصد سفر است. مسافران برای سفر به هر کشوری که تابعیت یا اقامت آنرا ندارند، لازم است قبل از سفر ویزای آنرا دریافت کنند تا اجازۀ سفر داشته و بتوانند وارد کشور مقصد شوند. بجز چهار کشور ترکیه، مالزی، گرجستان و ارمنستان که مقصد سفرهای توریستی هستند و لزوم اخذ ویزا قبل از سفر را برای ملیت ایرانی لغو کرده اند، در مابقی تورهای خارجی، این خدمت به خدمات موجود در تور و بهای آن به قیمت تور افزوده میشود.

این خدمات هرکدام، بجز اینکه تامین کننده ها و قیمت خاص خود را دارند، انواع مختلفی هم دارند که بسته به عواملی مانند نوع تور، کیفیت آن، ویژگی های مقصد، فاصلۀ مبدا و مقصد، تعداد نفرات شرکت کننده در تور و درخواست مسافر، یکی از انواع خدمات در تور قرار داده شده و تور بسته میشود. ضمناٌ اینکه کدام نوع از خدمات در تور قرار گیرد، بر نوع، کیفیت و قیمت تور اثر میگذارد.

قیمت تور ترکیه

نحوۀ ارائۀ خدمات

نحوۀ ارائۀ خدمات موجود در تور در زمان سفر به این شکل استکه، شما با استفاده از وسیلۀ سفر از مبدا به مقصد حرکت میکنید. فرض کنید وسیلۀ سفر هواپیما باشد. شما با استفاده از پرواز از مبدا به مقصد میروید. پس از رسیدن و خارج شدن از فرودگاه، فردی بعنوان تورلیدر به سراغ شما آمده و شما را از فرودگاه به هتل میرساند.

این خدمت ترانسفر فرودگاهی در مسیر رفت نامیده میشود. پس از رسیدن به هتل، هماهنگی لازم برای پذیرش در هتل انجام شده و یک اتاق تحویل شما داده میشود و از این زمان، روزهای اقامت شما در هتل محل اقامتتان آغاز میشود. در همین زمان، هماهنگی بین مسافر و تورلیدر برای روز و ساعت گشت شهری صورت میپذیرد. در زمان مقرر برای گشت شهری، تورلیدر به سراغ شما می آید و شما بهمراه عده ای از مسافران به یک گشت شهری برده شده و از این خدمت استفاده میکنید.

نکته ای که در مورد تورها وجود دارد، درمورد تورهای ترکیبی است که شامل اقامت در دو یا چند شهری میشوند، میباشد. در این تورها لازم است پس از چند شب اقامت در شهر اول، به شهر دوم رفته و چند شبی را در شهر دیگری اقامت داشته باشید. در این زمان، پس از اقامت در شهر اول، تورلیدر به سراغ شما آمده و شما را با استفاده از یکی از وسایل سفر، به شهر دوم برده و پس از رسیدن، به هتل رفته و با هماهنگی یک اتاق تحویل شما شده و روزهای اقامت شما در شهر بعدی محل اقامتتان آغاز میشود.

در روز آخر سفر نیز، باز تورلیدر به سراغ شما آمده و شما را به فرودگاه میرساند که این خدمت نیز، ترانسفر فرودگاهی در مسیر برگشت نامیده میشود. سپس شما با استفاده از وسیلۀ سفر، از مقصد به شهر خود بازمیگردید و سفر شما خاتمه می یابد.

در روزهای میانۀ سفر، اگر مشکل یا سوالی داشته باشید که نیاز به راهنمایی یا کمک کسی را حس کنید، میتوانید با تورلیدر خود تماس گرفته و از راهنمای و کمک او بهرهمند شوید. همچنین در روزهای میانۀ سفر، اگر حادثه یا سانحه ای برای مسافری رخ دهد که نیاز به خدمات پزشکی داشته باشد، میتواند از بیمۀ مسافرتی خود استفاده کرده و هزینه های درمان را پرداخت کند. این دو موضوع مخصوصاً در سفرهای خارجی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

انواع خدمات

گفته شد که خدمات موجود در تورها، انواع مختلف و متفاوتی دارند که دراین قسمت، فقط به معرفی آنها میپردازم. اولین خدمت وسیلۀ سفر است که شامل وسایل سفر زمینی، هوایی و دریایی میباشد.

وسایل سفر زمینی شامل، قطار، اتوبوس توریستی، میدل باس، ون توریستی و حتی اتومبیل سواری میباشند. وسیلۀ سفر هوایی که هواپیما است. و وسایل سفر دریایی شامل کشتی، کشتی مسافری، کشتی تفریحی، لنجهای مسافربر و قایقهای تندرو میباشند.

محل اقامت در مقصد یا اقامتگاه مقصد نیز شامل خانه های محلی یا خانه های بوم گردی، هتل با درجه های متفاوت، هاستل، هتل آپارتمان، متل و چند نوع اقامتگاه دیگر میباشد.

ترانسفرها دو نوع ترانسفر فرودگاهی و ترانسفر بین شهری میباشد که با یکی از وسایل سفر زمینی، هوایی و دریایی انجام میشوند. بیمۀ مسافرتی نیز شامل خدمات و مبلغ پوشش متفاوت است. گشت شهری نیز خدمات متفاوتی دارند و علاوه بر آن تعداد آنها در تور میتواند متفاوت باشد. تورلیدر یا راهنما نیز کار هماهنگی ترانسفرها و ارائۀ خدمات گشت شهری را بعهده دارد.

قیمت تور ترکیه

درآخر

درنهایت، در این مطلب درمورد قیمتگذاری تورها از جمله تور ترکیه صحبت شد و خدمات گردشگری موجود در تورها و نحوۀ ارائۀ آنها نیز بیان شد. احتمالاً در آینده و مطلبی دیگر، تک تک خدمات گردشگری، انواع هرکدامشان، دلیل استفاده از انواع مختلف آنها و تاثیر این استفاده بر نوع، کیفیت و قیمت تور را معرفی خواهم کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز