خبرگزاری کار ایران

بهترین مقاصد ایران برای سفر طبیعت گردی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۴۰

طبیعت‌گردی یکی از بهترین انواع سفر است که تاثیر مثبتی در رفع استرس و اضطراب و ایجاد انگیزه و انرژی دارد. طبیعت‌گردی به‌صورت‌های مختلفی انجام می‌شود، به عنوان مثال می‌توان کوه‌نوردی، غارنوردی، بیابان‌گردی، گردش در جنگل‌ها، دشت‌ها، جزایر، سواحل زیبا و مواردی از این قبیل را نام برد. شما می‌توانید متناسب با روحیات و شرایط خود یک مقصد طبیعت‌گردی را انتخاب کنید و از قرار گرفتن در دامان طبیعت نهایت لذت را ببرید. در ادامه به معرفی مقاصد داخلی مناسب طبیعت‌گردی خواهیم پرداخت و نکاتی درباره برنامه‌ریزی سفر را بیان خواهیم کرد.

بهترین مقاصد داخلی برای طبیعت گردی

طبیعت کشور عزیز ما ایران بسیار بی‌نظیر و خارق‌العاده است و مقاصد طبیعت‌گردی بسیار جذاب و کم‌نظیری دارد. از جمله بهترین مقاصد داخلی برای طبیعت‌گردی می‎توان موارد زیر را نام برد:

  • مقاصد مناسب کوه نوردی

کوه‌نوردی از دیگر انواع طبیعت‌گردی است که علاقه‌مندان زیادی دارد، از جمله مناطق کوهستانی عالی در کشور می‌توان مواردی مثل کوه سبلان در اردبیل، کوه سهند در آذربایجان‌شرقی، کوه توچال در تهران، اشترانکوه در لرستان، زردکوه در چهارمحال بختیاری، شیرکوه در یزد و... برشمرد. اگر هر کدام از این کوه‌ها در نزدیکی محل اقامت شما هستند می‌توانید به‌راحتی با رعایت نکات ایمنی به کوه‌نوردی یا گردش در دامنه‌ زیبای آنها بپردازید. درغیراین‌صورت باید با خرید بلیط قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودرو شخصی خود را به شهر مقصد این مناطق کوهستانی برسانید و سپس کوه‎‌نوردی هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید.

  • مقاصد مناسب برای جنگل نوردی

در کشور ما ایران جنگل‌های مختلفی با پوشش‌های گیاهی متنوع وجود دارد که می‌توانید برای جنگل نوردی و کمپ کردن به هر کدام از این جنگل‌ها سفر کنید. از جمله جنگل‌های معروف ایران می‌توان جنگل گیسوم در تالش، جنگل الیمستان در آمل، جنگل دالخانی در رامسر، جنگل النگدره در گرگان، جنگل ارسباران در آذربایجان شرقی، جنگل فندقلو در اردبیل، جنگل سراوان در رشت، جنگل راش در ساری، جنگل سیسنگان در نوشهر و.... را نام برد. برای جنگل‌نوردی می‌توانید به واسطه تورهای مختلف سفر را آغاز کنید یا اینکه با خرید بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما ابتدا خود را به شهر مقصد برسانید و سپس به سمت جنگل آن منطقه حرکت کنید.

بهترین مقاصد ایران برای سفر طبیعت گردی

  • مقاصد مناسب برای طبیعت گردی در جزایر

جزایر بسیار زیبا و مختلفی در کشور ما وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را به عنوان مقصد طبیعت‌گردی خود انتخاب کنید. از جمله جزایر جذاب ایران می‌توان به جزایر کیش و قشم در استان هرمزگان، جزیره شیف در بوشهر، جزیره هرمز در هرمزگان، جزایر لارک، لاوان، شیدور در هرمزگان و... اشاره کرد.

  • مقاصد مناسب برای طبیعت گردی در دشت‌

دشت‌های زیبا، سرسبز و پرگل ایران در فصل بهار بسیار تماشایی و جذاب هستند که می‌توانید بازدید از آنها را در برنامه طبیعت‌گردی خود قرار دهید. دشت مغان در اردبیل، دشت ناز در ساری، دشت شقایق در مسیر اسلم به خلخال، دشت لاله‌های واژگون در کوهرنگ، دشت دریاسر در تنکابن، دشت کالپوش در شاهرود، دشت نمارستاق در آمل، دشت لار در نور، دشت هویج در شمیرانات، دشت ریواس در شهر بابک، دشت شقایق گالیکش در گالیکش و... از جمله دشت‌های خارق‌العاده ایران هستند.

  • مقاصد مناسب بیابان‌گردی

بی‌شک بیابان‌گردی و تماشای آسمان پرستاره شب در کویر تجربه بسیار هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی خواهد بود. کویرهای بسیار معروف و جالبی در ایران وجود دارد که می‌توان کویر لوت، کویر ریگ جن، کویر ورزنه، کویر مرنجاب، کویر مصر، کویر حلوان، کویر کاراکال، کویر ابوزیدآباد، کویر متین‌آباد، کویر ریگ زرین، کویر ریگان و... را نام برد.

بهترین مقاصد ایران برای سفر طبیعت گردی

علاوه‌بر موارد ذکر شده شما می‌توانید سفر طبیعت‌گردی خود را به گردش در کنار دریاچه‌ها، تالاب‌ها، سواحل مختلف، غارها، آبشارها و... اختصاص دهید.

فوت و فن برنامه ریزی سفر

برنامه‌ریزی برای سفر کمک می‌کند تا مدیریت سفر بسیار راحت‌تر باشد و کارهای مربوطه مثل خرید بلیط هواپیما و... در زمان معین و بانظم بیشتری انجام شوند. برای برنامه‌ریزی سفر ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنید و مشخص کردن مقصد به تنهایی یک موضوع مهم است که در تمام ابعاد سفر شما تاثیر می‌گذارد. به‌همین‌خاطر هنگام انتخاب مقصد ابتدا شرایط خود را از همه جوانب مثل علایق، بودجه، شرایط جسمانی و ... بسنجید و سپس بهترین مقصد را انتخاب کنید.

به‎عنوان مثال طبیعت‌گردی و کمپ در جنگل بسیار لذت‌بخش است اما شرایط خاصی دارد که ابتدا باید از آن آگاه شوید و درصورت مناسب بودن شرایطتان اقدام به این سفر نمایید. همچنین می‌توانید مقاصد مختلف را از نظر زیارتی، سیاحتی، تاریخی، تفریحی و... بودن، مناسب بودن شرایط اقامت، شرایط حمل‌ونقل و... بررسی کنید و متناسب با هدف سفرتان با درنظر گرفتن خواست خود و همسفرانتان یک مورد را انتخاب نمایید.

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد رزرو هتل و خرید بلیط است. برای انتخاب هتل مناسب هم باید بودجه، نیاز و شرایط خود را از نظر بگذرانید و متناسب با آن اقدام نمایید. به عنوان مثال شاید مجهز بودن محل اقامتتان به باشگاه، استخر، رستوران خوب، هزینه مناسب و دسترسی عالی آن به مناطق مختلف شهر برای شما بسیار مهم باشد که در ابن‌صورت در بین هتل‎های مختلف باید بیشتر به‌دنبال گزینه‌هایی باشید که این شرایط را داشته باشند. در زمان‌های پیک سفر نیز باید هتل مدنظر خود را در اسرع وقت و قبل از پر شدن ظرفیت هتل رزرو کنید.

توجه داشته باشید که برای طبیعت‌گردی می‌توانید در یک شهر نزدیک به مقصد در هتل اقامت کنید و پیش از رسیدن به مقاصدی مانند کویر، مرداب و... کمی استراحت کنید. برای مثال رزرو هتل اصفهان برای یک شب استراحت پیش از سفر به کویر یا رزرو هتل شیراز برای آنکه مدتی را پیش از سفر به طبیعت استان فارس استراحت کنید.

خرید بلیط نیز به همین‌صورت است؛ یعنی باید متناسب با مقصد، بودجه، زمان سفر و خواست خود وسیله نقلیه مناسب را برای سفر انتخاب و بلیط آن را تهیه کنید. راحتی و آسودگی در طول مسیر باعث می‌شود که شما در مقصد نیز بسیار پرنشاط باشید. همچنین اگر می‌خواهید بلیط قیمت مناسبی بخرید باید در زمان مناسب اقدام کنید و در بین ایرلاین‌های مختلف، بلیط‎های چارتری، لحظه آخری و... به دنبال بلیط مناسب بگردید. در ایام پیک سفر علاوه‌بر موارد ذکر شده خرید به‌موقع و سریع بلیط نیز اهمیت پیدا می‌کند.

در نهایت می‌توان گفت که شما بهتر از هرکس دیگر از شرایط و روحیات خود آگاه هستید، پس سعی کنید با انتخاب گزینه‌های مناسب مثل مقصد خوب، وسیله نقلیه راحت و هتل باکیفیت لذت سفر خود را افزایش دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز