خبرگزاری کار ایران

استفاده از سایت های کاریابی چه مزایایی برای کارجویان دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۴۶

آیا تا کنون تجربه استفاده از سایت های کاریابی را داشته اید؟اگر در جست وجوی شغل هستید،در ادامه این مطلب با ما همراه باشد.

 

سایت‌ های کاریابی از جمله مهم‌ترین ابزارهایی هستند که کارفرمایان برای انتشار جدیدترین فرصت های شغلی سازمان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. متأسفانه عده زیادی از کارجویان هنوز آگاهی چندانی درباره این ابزار مهم کاریابی نداشته و نمی‌دانند چطور باید نهایت استفاده را از آن ببرند تا شغل دلخواه خود را پیدا کنند.به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی مهم‌ ترین مزایای استفاده از سایت‌ کاریابی برای کارجویان و نحوه استفاده از آن‌ها بپردازیم.

سایت کاریابی آنلاین چیست؟

خدمات کاریابی آنلاین به کارفرمایان و صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی سازمان خود را به اطلاع افرادی که در جستجوی کار هستند، برسانند. آگهی‌ های شغلی منتشر شده در کاریابی ها شامل شرح شغل، نیازمندی‌ها، مزایا و تسهِیلات قابل ارائه و حقوق پرداختی است. کارجویان پس از مشاهده موقعیت شغلی،از طریق سایت استخدامی می‌توانند درخواست و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنند.

طبق آمار و تحقیقات انجام شده حدود پانزده درصد از مشاغل موجود در کشور، از طریق سایت کاریابی و روش های آنلاین انتشار آگهی استخدام قابل دسترسی هستند که البته،در مقیاس کلان،این نشان دهنده سهم ویژه ی کاریابی آنلاین،در یافتن مشاغل نسبت به روش های دیگر است.به دلیل وجود امکانات و مزایای بسیاری که جذب نیرو توسط انتشار آگهی استخدام در سایت کاریابی، با خود به همراه دارد،بسیاری از شرکت ها و سازمان ها،آگهی استخدام خود را،در تمام رده های سازمانی در این سایت ها منتشر می کنند.بنابراین اگر جویای کار پاره وقت یا تمام وقت هستید و نسبت به توانمندی و اهداف خود شناخت کافی دارید،با مراجعه به سایت های منتشر کننده آگهی استخدام و سامانه کاریابی،با انبوهی از مشاغل و آگهی های استخدام امروز تهران و سایر شهرها رو به رو می شوید و می توانید در اسرع وقت، شغلی مناسب با مهارت خود بیابید.

چرا باید سایت‌های کاریابی آنلاین را جدی بگیرید؟

از جمله مهم ‌ترین مزایای یک سایت‌ کاریابی می‌توان به امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی بیشتر، اطلاع از جدیدترین فرصت‌های شغلی به‌ صورت لحظه‌ ای، ساخت رزومه به کمک رزومه‌ سازهای آنلاین، عدم وابستگی به محل زندگی برای جستجوی کار، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، دیده شدن رزومه توسط کارفرماها در بانک رزومه و امکان تحقیق درباره سازمان‌های معتبر اشاره کرد.

این سایت‌ها امکان جستجوی فرصت‌های شغلی بر اساس عنوان شغلی، مهارت‌ ها و محل استخدام را فراهم می‌کنند.هم چنین امکان جستجوی پیشرفته و دارا بودن بانک اطلاعاتی گسترده به کارجویان کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی موردنظر خود را به طور دقیق پیدا کنند.مزیت دیگر سامانه کاریابی این است که اگر کارفرما استخدام فرد مورد نیاز خود را انجام داده باشد این آگهی حذف می شود و وقت شما بیهوده تلف نمی شود.اکنون به جای اینکه صبح زود به روزنامه فروشی ها مراجعه کنیم، و در لا به لای آگهی های شغلی منتشر شده در جدول تو در توی آن،به دنبال آگهی استخدام بگردیم، به راحتی می توانیم وارد سایت های کاریابی رایگان شویم و به انبوهی از آگهی های استخدامی و استخدام جدید دسترسی داشته باشیم.

از جمله مهم‌ ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فراهم شدن فرصت‌های بیشتر

افزایش تعداد سایت‌های استخدامی و گسترش استفاده از آن‌ها توسط کارجویان باعث شده است مدیران منابع انسانی سازمان‌ها بیشترین تلاش خود را برای جذب نیروی جدید روی سایت‌های کاریابی متمرکز کنند. این یعنی کارجویان هم فرصت‌های شغلی بیشتری را جهت بررسی در اختیار خواهند داشت.

اطلاع لحظه‌ای از جدیدترین فرصت‌های شغلی

در اکثر سایت‌های استخدامی معتبر امکان فعال ‌سازی اطلاع‌رسانی‌های مربوط به آخرین فرصت‌های شغلی منتشرشده وجود دارد. کاربران  سایت استخدامی می‌توانند با فعال‌ سازی اطلاع‌ رسانی‌های ایمیل یا پیامک، به محض انتشار موقعیت‌های شغلی مرتبط با حوزه تخصصی خود از آن‌ها مطلع شده و رزومه بفرستند.

ساخت رزومه به سبک حرفه‌ای‌ها

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک سایت‌ کاریابی، سرویس ساخت رزومه است. رزومه نقش مهمی را در جلب توجه کارفرما و دعوت کارجو به مصاحبه کاری ایفا می‌کند. با این حال خیلی از کارجویان با نکات مهم ساخت رزومه آشنایی ندارند. سرویس‌های رزومه ساز آنلاین به کارجویان کمک می‌کنند تا با چند کلیک ساده و ورود اطلاعات مهم خود، رزومه‌ ای حرفه ‌ای و استاندارد بسازند.

جستجو به دنبال کار، هر زمان و هر مکان

دیجیتالی شدن باعث صرفه‌ جویی در زمان و هزینه‌های کارجویان و کارفرماها شده است. به کمک سایت‌های کاریابی، شما می‌توانید تنها با یک گوشی موبایل و اتصال به اینترنت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رزومه خود را برای صدها کارفرما بفرستید.

جستجوی کارجویان توسط کارفرما

بعضی از سامانه های کاریابی امکان مفیدی به ‌نام بانک رزومه را تعریف کرده‌اند. کارفرماها می‌توانند با خریداری بانک رزومه‌ ها، به تعداد بسیار زیادی از رزومه‌های کارجویان دسترسی داشته باشند؛ بنابراین حتی اگر کارجویی به دنبال شغل نباشد، کارفرما می‌تواند با او تماس گرفته و به او پیشنهاد همکاری بدهد.

امکان تحقیق درباره سازمان‌های مختلف

اگر به کار کردن در یک سازمان خاص علاقه‌ مند هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه مخصوص آن سازمان در سایت‌ های کاریابی درباره چشم‌انداز و ماموریت آن، موقعیت‌های شغلی پرتقاضا، پیش نیازهای استخدام و زمینه کاری آن بیشتر آشنا شوید.

نکات پایانی و جمع‌بندی

یکی دیگر از مسائلی که امروزه نیروهای در جستجوی کار با آن مواجه هستند بحث امنیت شغلی است. باید بپذیریم که استخدام‌ های مادام‌ العمر روز به روز کم رنگ‌ تر می‌شود و کار پاره وقت که گاهی به عنوان شغل دوم هم در نظر گرفته می شود،قراردادهای کاری کوتاه مدت،مشاغل پیمانکاری، مشاوره‌ ای و... جای آن را می‌گیرد.اهمیت این موضوع روز به روز در حال افزایش است، زیرا جوامع و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند و در نتیجه بازار کار نیز متاثر از این تغییرات خواهد بود.

این مسئله به ویژه در شهرهای بزرگ محسوس تر نیز هست.اگر جویای کار در تهران باشیم و نگاهی به سایت های کاریابی و آگهی استخدام امروز تهران بیندازیم،متوجه می شویم استخدام در تهران و یا کار در تهران و به طور کلی کاریابی در تهران و دیگر شهرهای بزرگ،دچار تغییرات بسیاری شده است.به ویژه که با شکل گیری استارپ آپ ها و فضای استارت آپی،اکنون استخدام در بسیاری از مشاغل به صورت پاره وقت،دورکاری،فریلنسری و کار در منزل به وفور یافت می شوند.

خوشبختانه در این میان،انواع مختلفی از سایت کاریابی و کاریابی آنلاین نیز حضور دارد و این سایت های استخدامی،بخشی از مشکلات مربوط به یافتن کار در تهران و سایر شهرها را حل کرده اند.اگر جویای کار در تهران باشید،می توانید با جست و جوی کلمات استخدام در تهران،کاریابی تهران،آگهی استخدام تهران،کار در تهران با حقوق بالا، سایت کاریابی تهران و یا آگهی استخدام امروز تهران بسیاری از مشاغل پاره وقت و حتی تمام وقت را پیدا کنید. آگهی استخدام امروز تهران در این سایت ها،از استخدام ادمین و استخدام کارگر ساده و ماهر گرفته تا استخدام در انواع رشته های مهندسی و ... را شامل می شود.

در این مطلب به‌صورت خلاصه به بررسی مهم‌ترین مزایای سایت‌ استخدامی برای کارجو پرداختیم. با دیجیتالی‌شدن دنیا، استفاده از اینترنت در صنعت جذب و استخدام نیز جای خود را باز کرده است. سایت‌های کاریابی امکانات مختلفی را در اختیار کارفرما و کارجو قرار داده‌اند؛ به همین دلیل اکثر سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی موقعیت‌های شغلی جدید خود از این سایت‌ها استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، کارجویان زیادی هم در سال‌های اخیر موفق شده‌اند به کمک این سایت‌ها شغل دلخواه خود را به دست آورند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز