خبرگزاری کار ایران

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای زمستانی کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۱۸

با سرد شدن هوا، بسیاری از افراد مقصد سفرهای خود را به‌سمت مناطق گرمسیر تعیین می‌کنند‌. این شهرها در زمستان علا‌وه‌بر آب و هوای مطلوب، خلوت‌ترند و زمان مناسبی برای تفریح محسوب می‌شود‌. جزایر کیش و قشم و شهرهای چابهار، شیراز و یزد را می‌توان بهترین شهرها برای سفرهای زمستانی درنظر گرفت. طبیعت این شهرها در زمستان مطبوع است و تجربه لذت‌بخشی را برای مسافران به همراه دارد. علاوه‌بر این در برخی از این شهرها پیست‌های اسکی وجود دارد که لذت تفریحات زمستانی را دوچندان می‌کند‌.

ایران کشوری چهار فصل است و در زمستان در حالیکه بسیاری از شهرهای سردسیر در حال تفریحات برقی هستند، عده‌ای از هوای مطبوع آن لذت می‌برند. این بسته به سلیقه شما دارد که کدام شهر را برای ماجراجویی می‌پسندید؟ مناطق سردسیر با طبیعت برفی یا شهرهای گرمسیر با طبیعت زیبای ساحلی؟

چابهار، شهر همیشه بهار

نزدیکی به دریای عمان باعث شده که بندر چابهار، آب و هوایی گرم و مرطوب داشته باشد؛ اما در زمستان این شهر یکی از دل‌انگیزترین هواها را دارد. طبیعت ساحلی فرح‌بخش، کوه‌های مینیاتوری حیرت‌انگیز، قلعه پرتقالی‌ها، ساحل صخره‌ای لیپار و مسجد جامع تیس تنها بخشی از دیدنی‌های چابهار محسوب می‌شوند. در کنار اکثر این جاهای دیدنی هتل‌های لوکسی که مناظر آن‌ها به سمت سواحل دریای عمان به چشم می‌رسند، خودنمایی می‌کنند. برای رسیدن به چابهار می‌توانید از همه روش‌ها اعم از بلیط هواپیما چابهار، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنید. از جمله هتل‌های لوکس چابهار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل ۵ ستاره لیپار
  • هتل ۵ ستاره سدس
  • هتل ۴ ستاره لاله
  • هتل ۴ ستاره فردوس 
  • هتل بین المللی ۴ ستاره شاهان 

 

‌کیش، جزیره‌ای کوچک با دیدنی‌های حیرت‌آور

افراد بسیار کمی هستند که زیبایی‌های زمستانی کیش را ندیده‌ باشند و در این جزیره پر تب و تاب، خود را غرق در آرامش دریای آن نکرده‌اند. آب و هوای کیش در زمستان فرصت خوبی برای به تماشا نشستن جاهای دیدنی آن است. از کشتی یونانی، دره پرتقالی‌ها، قلعه جنی، شهر باستانی حریره کیش بگیرید تا بالن‌سواری، فلای برد، دوچرخه‌سواری و قایق کف شیشه‌ای، پاراسل همگی تجربه‌ی خاطره‌انگیزی را برای شما رقم می‌زند‌.

دسترسی به این جزیره از طریق زمینی، به‌صورت سفر به بندرعباس و سپس سفر با قایق یا لندیگراف (لندینگ کرافت ) به جزیره کیش است. در این میان بهترین راه رسیدن به این جزیره، بلیط هواپیما کیش است که در زمستان شامل تخفیف‌هایی نیز می‌شود‌. قیمت پروار تهران کیش در زمستان ۱۴۰۲، ۹۵۰،۰۰۰ تومان درنظر گرفته شده است. بهترین هتل‌های کیش که شامل هتل داریوش، ترنج، پارمیس و میراژ هستند، تجربه‌ی اقامتی به‌یاد ماندنی را برای شما به‌ همراه دارد‌.

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای زمستانی کدامند؟

 

قشم، نگین خلیج فارس

قشم جزیره‌ای است که آب‌ و هوای آن در زمستان بین ۱۳ تا ۱۸ درجه متغیر است و روزهای سرد کمی دارد. آب و هوای خنک این جزیره در زمستان باعث شده که، قشم یکی از گزینه‌های مطلوب برای سفرهای زمستانی شما باشد. کمپ‌گردی در دره ستارگان، مسیرهای عجیب تنگه چاهکوه، ساحل آرام هنگام، روستای قدیمی لافت، درختان ایستاده بر آب جنگل‌های حرا و ژئوپارک قشم تنها بخشی از مکان‌های مناسب برای گشت و گذار زمستانی هستند. کیش و قشم دو جزیره با فاصله نسبتاً نزدیک هستند‌.

اگر بخواهیم به مقایسه کیش و قشم بپردازیم، باید بگوییم که قشم بافت قدیمی‌تر و سنتی دارد درحالی که کیش با مراکز خرید لوکس و تفریحات ساحلی متنوع شناخته می‌شود. اگر مایلید که در کمترین زمان خود را به دیدنی‌های این جزیره برسانید، آنسان ترین راه گرفتن بلیط هواپیما قشم است. قیمت بلیط هواپیما تهران قشم در زمستان ۱۴۰۲، ۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان درنظر گرفته شده است. البته روش‌های زمینی مانند قطار، اتوبوس و ماشین شخصی نیز وجود دارد که می‌توان تا بندرعباس از آن‌ها استفاده کرد‌. هتل های زیگورات، سورینت، ساحل طلایی، آوینا، هتل هانی و هتل ارم از بهترین‌ مراکز اقامتی لوکس قشم محسوب می‌شوند‌. 

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای زمستانی کدامند؟

شیراز، مکانی پر از تفریحات متنوع

کمی که از جنوب و سواحل ایران فاصله بگیریم به شهری می‌رسیم که بوی نارنجستان‌های آن هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. شیراز در زمستان دیدنی‌هایی دارد که عزلت و خانه‌نشینی زمستانی شما را با پیست‌های اسکی سپیدان، باغ ارم سفیدپوش، بازار وکیل پر رونق، حافظیه و سعدیه آرام و نارنجستان قوام به‌خوبی می‌تکاند‌. خوشبختانه دسترسی به این شهر از طریق همه راه‌های ارتباطی نظیر قطار، اتوبوس و هواپیما وجود دارد‌.

شیراز دارای مراکز اقامتی لوکسی نظیر هتل پرسپولیس، هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه و هتل چمران است که امکانات رفاهی کاملی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای زمستانی کدامند؟

 

یزد، شهر معماری اصیل ایرانی

یزد، مجموعه‌ای از بهترین معماری‌های تاریخی اسلامی را در خود جای داده است. گشت و گذار یزد در تابستان به‌دلیل گرمی هوا آزاردهنده است؛ اما در زمستان یزد آب و هوایی بسیار مطبوع دارد‌. در این شهر در بیشتر روزهای سال بادهایی می‌وزد که باعث تعدیل آب و هوا می‌شود. از هوای یزد که بگذریم، به آثار تاریخی آن می‌رسیم. فرقی نمی‌کند با هواپیما، قطار یا اتوبوس به یزد سفر می‌کنید! در هرصورت شاهد آثار تاریخی گران‌بها و عجیبی خواهید شد!

آب انبارها، عمارت باشکوه امیرچخماق، بازارهای سنتی، مساجد، خانه هنر یزد و آب انبار شش بادگیر تنها بخشی از دیدنی‌های یزد در زمستان محسوب می‌شوند‌. در یزد هتل‌های ۵ ستاره مجللی وجود دارد، که با معماری سنتی یا لوکس خود لذت اقامت فرح‌بخشی را برای مسافران به همراه دارند. این هتل‌ها عبارتند از:

  • هتل الزهرا یزد
  • هتل لاله یزد 
  • هتل سنتی کهن کاشانه یزد
  • هتل ثلاثی یزد
  • هتل سنتی مظفر یزد

سوالات متداول

1.در زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

در زمستان با خلوت شدن حجم سفرها، بهترین گزینه سفر به شهرهای با آب و هوای گرم یا معتدل است. از جمله این شهرها می‌توان به چابهار، قشم، کیش، شیراز و یزد اشاره کرد‌.

2.قیمت‌ بلیط‌های هواپیما چابهار، قشم، کیش، شیراز و یزد در زمستان چه تغییری می‌کند؟

به‌دلیل کاش حجم سفرها در این فصل، پروازهای چارتری و لحظه آخری فراوانی پیش می‌آید که هزینه بلیط هواپیما را برای شما گاه کمتر از نصف می‌کنند.

3.برای تجربه تفریحات زمستانی برفی، کدام شهر گزینه مناسبی است؟

شهر شیراز به‌دلیل داشتن پیست‌ اسکی پولاد کف سپیدان بهترین گزینه برای تفریحات برفی شماست. 

4.سفر به کیش و قشم در زمستان چگونه است؟

حجم سفرها در زمستان به جزیره قشم و کیش به‌میزان زیادی کاهش می‌یابد‌. این موضوع باعث کاهش قیمت اجناس، کاهش قیمت بلیط هواپیما، خلوت بودن و ارزان شدن هتل‌ها می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز