خبرگزاری کار ایران

3 مورد از جاهای دیدنی ایران برای عشاق طبیعت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۰۹۴

برای سفر به طبیعت زیبای و سرسبز، راهی زیادی در پیش ندارید. مناطق زیادی در شمال ایران برای لمس جنگل‌ها تا امواج دریای خزر وجود دارند که طبیعت را در وجود شما زنده خواهند کرد. اگر به عشق طبیعت، برنامه سفر خود را می‌چینید، چند نقطه دیدنی را بخش‌های مختلف شمالی از گیلان تا مازندران به شما معرفی می‌کنیم تا با سفر به آنجا چند روزی را مهمان طبیعت باشید.

 

بازدید از بهشت گمشده در رامسر

3 مورد از جاهای دیدنی ایران برای عشاق طبیعت

در مرز گیلان و مازندران شهر دیدنی رامسر قرار گرفته است. شهری که از یک‌سو با ارتفاعات و جنگل‌های سرسبز و از سوی دیگر با نوار ساحلی محاصره شده است. پس در هر فصل و با هر نیتی که به رامسر سفر کنید، اینجا طبیعت میزبان شماست که با اجاره ویلا در شمال از سایت شب می‌توانید چند روزی را از بودن در آنجا لذت ببرید.

یکی از زیباترین مناطق رامسر روستای جواهرده است که در ارتفاعات خنک این شهر قرار دارد. طوری که اگر در اواسط بهار یا فصل پاییز به آنجا سفر کنید با دیدن اقیانوس ابر شگفت‌زده خواهید شد. این منطقه دارای چندین روستاست که در یک جاده مارپیچ شما را به مرتفع‌ترین روستا می‌رساند. در فصل‌های گرم، ارتفاعات جواهرده بهترین جا برای اقامت است که حتی در مردادماه نیز دمای هوا کم است و خبری از آفتاب سوزان تابستانی نیست.

اما شگفتی‌های جواهرده رامسر به خنکای آن ختم نمی‌شود، آبشارهای پرآب، دشت‌های وسیع، رودخانه‌های خروشان و حتی قله‌های مرتفع که پاتوق همیشگی کوهنوردان است، بخشی از زیبایی‌های طبیعت این منطقه هستند.

چنین طبیعتی آن هم در منطقه‌ای که وسعت چندانی ندارد یک شمال کامل از هر آنچه انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هر فصلی از سال برای سفر به آنجا برنامه‌ریزی کنید. گرچه که بهار بهترین زمان برای دیدن طبیعت زنده این منطقه است ولی لذت اقامت در ارتفاعات در تابستان دو چندان می‌شود. شکوه جنگل‌های پاییزی یا خنکی مطبوع ساحل خزر را در این فصل هم نمی‌توان نادیده گرفت.

سفری به سرزمین موج‌ها با اجاره ویلا انزلی

3 مورد از جاهای دیدنی ایران برای عشاق طبیعت

بندر زیبای انزلی در جوار شهر باران، میزبان خوبی برای شما در طبیعت شگفت‌انگیز شمال ایران است. بندری که از یک سو با سواحل زیبا و از سوی دیگر با تالاب دیدنی‌اش یک مقصد جذاب برای سفر به سرزمین موج‌هاست. جایی که می‌توانید با اجاره ویلا انزلی چند روزی را به گشت‌وگذار در این شهر اختصاص دهید.

این شهر جذاب و دیدنی از یک سو از مهم‌ترین بنادر ایران است که پس از سال‌ها هنوز می‌توانید چهره قدیمی شهر را در کوچه‌وپس کوچه‌هایش ببینید و از سوی دیگر شاهد زیبایی‌های طبیعی آن باشید. البته که انزلی زیبا در بخش منطقه آزاد نیز چهره مدرنی را به نمایش می‌گذارد. منطقه‌ای پر از مراکز خرید و ساختمان‌های لوکس که گاهی فراموش می‌کنید که در چنین طبیعت زیبایی می‌توانید این چهره از شهر را ببینید.

در بین جاذبه‌های مختلف انزلی زیبا می‌توان موج شکن، مناره یا برج ساعت، ساحل بندر انزلی، تالاب بندر انزلی، آکواریوم و خیابان سپه را معرفی کرد که با اقامت در ویلای ساحلی می‌توانید یک روز برای گشت‌وگذار شهری و دیدن این جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید.

سفر به این بندر شمالی در استان گیلان و نزدیکی شهر باران یعنی رشت زیبا در فصل‌های معتدل و سرد جذاب‌تر است. اوایل بهار تا اواسط آن هنوز خبری از هوای شرجی تابستانی نیست و بهترین زمانی است که باید برای گشت‌وگذار در سواحل به این منطقه سفر کنید. پاییز و زمستان هم با وجود خنکی هوا زمان بسیار مناسبی برای سفر است که نه خبری از رطوبت هوا و نه گرما در این منطقه ساحلی است.

قدم زدن در بهشتِ سرسبز سبز رامسر

در بین شهرهای شمالی، مقاصدی که علاوه‌بر دریا، پهلو به جنگل‌ها زده باشند، برای سفر بسیار جذاب هستند. حالا تصور کنید که شهری در کنار جنگل و دریا، دارای ارتفاعات سرسبز و جاده‌های دیدنی در اطراف هم باشد. رامسر دقیقا چنین جایی است که می‌توانید برای تجربه چند روزه در دل طبیعت با اجاره ویلا استخردار آن را انتخاب کنید.

رامسری که از یک طرف با جاذبه‌های طبیعی و از سوی دیگر با جاذبه‌های تفریحی‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. پس با هر سلیقه‌ای به این شهر سفر کنید، عاشق آن خواهید شد.

در پناه طبیعت زیبایش از سواحل تا جنگل‌های سرسبز که بخشی از آن‌ها در داخل شهر و بخشی دیگر در اطراف آن قرار دارند، چند روزی را آرام خواهید گرفت.

رامسر جذاب در کنار شهر دیدنی‌اش، روستاهای زیادی در اطراف دارد که تنوع بالایی از ویلاها دارند. ویلاهای ساحلی یا جنگلی که هر یک تجربه نابی از اقامت در طبیعت را در اختیار شما می‌گذارند. اگر می‌خواهید صبح‌ها با صدای امواج از خواب بیدار شوید، انواع ویلاهای ساحلی بهترین گزینه برای شما هستند. اگر هم دلتان هوای تازه با ترکیبی از بوی چوب می‌خواهد، ویلاهای جنگلی را انتخاب کنید.

اگر در بهار و پاییز به رامسر سفر می‌کنید جنگل و دریا هر دو برای سفر و اقامت جذابند اما در تابستان، می‌توانید ارتفاعات رامسر و در زمستان مناطق ساحلی آن را انتخاب کنید که شرایط آب‌وهوای بهتری دارند.

در جاذبه‌های شهری نیز می‌توانید هر آنچه از یک شهر مدرن و تفریحاتش انتظار دارید را تجربه کنید. البته تفریحات اینجا هم به نوعی با طبیعتش گره خورده‌اند. تصور کنید بر فراز سواحل سوار بر تله‌کابین از جنگل‌های سرسبز عبور می‌کنید تا آبی دریا خود را به شما نشان دهد. در کنار تله‌کابین سواری برای یک وعده غذایی از انواع منوهای دریایی، ایرانی و بین‌المللی نیز رستوران در این مجموعه برای شما آماده است.

قدم به قدم شمال ایران برای تجربه حس ناب طبیعت گزینه جذابی‌ست. شهرهایی که هر یک با وجود طبیعت دیدنی از امواج دریای خزر تا جنگل‌های سرسبز میزبان شما هستند. خود را برای سفر آماده کرده و با اجاره ویلا در هر یک از مناطق یک سفر در دل طبیعت را به خود هدیه دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز