خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا قربانی :

با شناخت درست میتوانیم حرفهای تازه ای برای دنیا داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۲۹

حمیدرضا خواننده ، آهنگساز و پژوهشگر حوزه موسیقی در گفتگوی رادیویی با رادیو فرهنگ گفت : باتوجه به تحقیقاتی که طی سال‌های اخیر در حوزه موسیقی داشتم باید به صراحت بگویم ما در این سالها به ژانر موسیقی جهانی کمتر پرداختیم ، چیزی که نسل جوان به آن احتیاج دارد چون تنوع، شور و هیجان و همبستگی در آن وجود دارد و وجود آن الزامی است.

او افزود : زمانی که موسیقی را شروع کردم هیچگونه آگاهی و شناختی در حوزه نوازندگی، تئوری موسیقی، زیبایی شناسی، سبک شناسی و موضوعاتی از این قبیل وجود نداشت و باید تلاش مضاعفی برای ارتقا و پیشرفت انجام میدادم. اما اکنون با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌، تغییر و تحولات قایل توجه در صنعت موسیقی، و مهمتر از همه هوش و درایت نسل جدید شاهد کارهای شگفت انگیزی از آنها هستیم.

او تصریح کرد که به هرحال نباید از موضوعاتی مثل موسیقی جهانی ساده عبور کرد و ساده انگاری در این امر باعث واپسگرایی میشود.

او بیان کرد : در سالهای گذشته شاهد تولید موسیقی های بسیار زیبایی بوده ایم اما تنوع در ژانرها محدود و کم است و با توجه به آرمان ها و ارزش گذاری ها میشود با انعطاف پذیری روند پرداختن به سبکهای مختلف  را تسریع بخشید و نباید تنها به موسیقی پاپ اکتفا کرد و ما با شناخت درست میتوانیم حرفهای تازه ای برای دنیا داشته باشیم.

قربانی در ادامه گفت : ما صاحب موسیقی اصیل ایرانی، اعم از سنتی و نواحی هستیم که خوانندگان و اهنگسازان بنام و اثار فاخری در این حوزه را پدید اوردیم و این موضوع را به خودمان و مردم جهان ثابت کردیم و اساسا همین گونه های مختلف موسیقی و تنوع در سبکها ، لحنها و گویش هاست که به موسیقی ما جذابیت فراوانی بخشیده است اما با نگاهی تیزبینانه به تحولات صنعت موسیقی دنیا متوجه ضرورت ایجاد تحولی عاقلانه و اساسی در موسیقی ایران خواهیم شد و این مهم تنها به دست متخصصان و هنرمندان و بهره مندی از توانایی های نسل نو اندیشمان رقم خواهد خورد.

او ادامه داد : ما بهترین و منعطف ترین جوانان دنیا را داریم، آنها ایده های جدید و تازه ای دارند و تشنه ی یادگیری هستند که میتوانند با تعلیم و آموزشهای صحیح هنری شگفتی ساز شوند

ما حرفهای زیادی برای دنیا داریم فقط کافیست به نسل جوان اعتماد کنیم و راه را برایشان هموار کنیم

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز