خبرگزاری کار ایران

راه‌های جذب توریست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۶۲

گردشگری به عنوان یکی از صنایع اصلی جهان، نه تنها در رونق اقتصادی کشورها دخیل است، بلکه نقش مهمی در تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین ملل‌های مختلف دارد. از سویی دیگر معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باعث رشد و ارتفاع ملیتی در سطح جهان می شود. اما دستیابی به جذب گردشگران نیازمند برنامه‌ریزی جامع و مستدام است باید به آن توجه ویژه داشت.

 

گردشگری به عنوان یکی از صنایع اصلی جهان، نه تنها در رونق اقتصادی کشورها دخیل است، بلکه نقش مهمی در تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین ملل‌های مختلف دارد. از سویی دیگر معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باعث رشد و ارتفاع ملیتی در سطح جهان می شود. اما دستیابی به جذب گردشگران نیازمند برنامه‌ریزی جامع و مستدام است باید به آن توجه ویژه داشت.

راه‌های جذب توریست

تبلیغات جذاب و مؤثر از ابزارهای اصلی جلب توجه توریست‌ها به یک مقصد گردشگری است. استفاده از تبلیغات متنوع و خلاقانه در رسانه‌های مختلف، از جمله تلویزیون، رادیو، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند نقش مهمی در افزایش شناخت توریست‌ها نسبت به یک مقصد گردشگری داشته باشد. ایجاد تصاویر مثبت و جذاب از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و طبیعت هر منطقه نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. همچنین تنوع بخشی در برنامه‌های گردشگری، جنبه مهم در جذب توریست‌های خارجی است. ارائه فرصت‌های متنوع از جمله گردشگری فرهنگی، ماجراجویی، طبیعت و خرید، به افراد امکان می‌دهد که بر اساس سلایق و تمایلات خود مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

به عنوان نمونه می‌توان با مدل سفری به جنوب این مورد را در کشورمان بکار گرفت. با توجه به اینکه تهران به عنوان پایتخت کشورمان است، انتظار می‌رود توریسم در اولین انتخاب به آنجا مراجعه کند، اما اگر صاحبان تور گردشگری بعد از مراجعه به تهران با برنامه‌ریزی مناسب آنهاها را برای دیدن جاذبه‌های دیدنی ترغیب کنند، تنوع سبد سفری آنها را فراهم ساخته‌اند. اینکه با اجاره خانه در کیش روزانه و کوتاه مدت بتوان به گردشگران خارجی قابلیت‌های دیگر نقاط کشور را نشان داد، به نظر میرسد نقطه‌ی عطفی در حوزه گردشگری باشد. ضمنا، فعالیت‌های هنری و فرهنگی مختص به منطقه نیز می‌تواند به تنوع بخشی و جذب توریست‌های فرهنگی دیگر، کمک کند.

از سویی دیگر، برنامه‌های ترفیعی برای ارتقاء سطح تجربه گردشگران نیز می‌تواند به جذب توریست‌های خارجی کمک کند. ارائه تورهای خصوصی و سفرهای آموزشی با همکاری با محققان بومی و راهنمایان متخصص، تجربه فرهنگی عمیق‌تری را برای گردشگران ایجاد می‌کند. این مورد با توجه به ظرفیت اقلیمی کشورمان به راحتی قابل اجراست.

جنوب کشور یکی از خاص‌ترین و متنوع‌ترین و بکرترین مکان‌های کشور محسوب می‌شود که برداشت رطب یا خرما، شرکت در مراسمات بومی با موسیقی‌های محلی، بافتن انواع صنایع دستی با محصولات درخت نخل و شنا کردن در دریا و استفاده از چشمه‌های آبگرم درمانی و تفریحات آبی از جمله آنهاست. بنابراین اگر آژانس مسافرتی مقصد توریست‌های خارجی خود را در استانی نظیر بوشهر یا بندرعباس در نظر بگیرد، می‌تواند با اجاره سوئیت در جنوب یا اجاره ویلا در جنوب علاوه بر فراهم کردن فضای خصوصی برای گردشگران خود، آنها را با جاذبه‌های نوین همراه سازد. همچنین، توسعه برنامه‌های تفریحی و ورزشی در مقاصد مختلف، جلب توجه گردشگران علاقه‌مند به سفرهای اکتیو و ورزشی را در بر خواهد داشت.

جذب گردشگر خارجی

راه‌های جذب توریست

سیاست‌ها و طرح‌های ویژه برای تسهیل در ورود و اقامت گردشگران خارجی نیز تأثیرگذار است. سیاست‌های ویزا، اخذ ویزا آسان‌تر، و ارائه تسهیلات اقامتی مثل هتل‌های مخصوص گردشگران، می‌تواند در تصمیم‌گیری آنان برای انتخاب یک مقصد گردشگری موثر باشد. همچنین، ایجاد اتصالات هوایی و جاده‌ای راحت و موثر نیز نقش مهمی در تسهیل سفر گردشگران دارد.

استفاده از فناوری نیز ابزار قدرتمندی در جذب توریست‌های خارجی است. توسعه وب‌سایت‌های گردشگری متنوع، اپلیکیشن‌های هوشمند جهت اطلاعات گردشگری و راهنمایی، و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مجازی در ارائه تجربه‌های متنوع به گردشگران راهگشاست. همچنین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغات و بازخورد گرفتن مستقیم از توریست‌ها نیز اهمیت دارد. برگزاری تورهای آشناسازی برای خبرنگاران، فعالان صنعت گردشگری و اشخاص تأثیرگذار به منظور افزایش شناخت جاذبه‌های گردشگری از دیگر موارد مثمر ثمر در این راستاست.

ایجاد حس صمیمت و مسئولیت در گردشگر خارجی

شایان ذکر است که پایداری و حفاظت از محیط زیست نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. ارتقاء گردشگری پایدار و مسئولانه، نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند بلکه تاثیر مثبت در نگرش توریست‌ها به یک مقصد دارد. اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حفاظت محیطی و تشویق به مسئولیت‌ پذیری توریست‌ها می‌تواند به جلب توجه و اعتماد آنها به یک مقصد گردشگری کمک کند. همین مشوق‌ها در راستای حراست و احترام به هویت جامعه‌ای با تمدن و فرهنگ غنی امکان پذیرش همه جانبه را میدهد. با ایجاد چنین ساختاری می‌توان به حفاظت از آثار باستانی و جاذبه‌های طبیعی به عنوان نمایانگر هویت تاریخی و فرهنگی نیز، کمک کرد.

مدلی نظیر برنامه‌ای که به گفته برخی از متخصصان حوزه گردشگری، در قشم اجاره می‌شود، جای تامل و کپی برداری دارد و آن چیزی نیست جز، اجاره خانه در قشم. اجاره سوئیت، ویلا و آپارتمان‌های مبله به صورت روزانه و کوتاه مدت در جذب گردشگران خارجی در جزیره قشم نقش بسیار مهمی دارد. این راهکار با ارائه امکانات و خدمات کامل، احساس همواره در خانه به گردشگران می‌دهد و تجربه‌ی خاصی از سفر به این جزیره را فراهم می‌سازد. توسعه این صنعت نه تنها به افزایش درآمد محلی منطقه کمک می‌کند بلکه بازار گردشگری ایران را نیز به سمت پیشرفت و رقابت جهانی سوق می‌دهد.

گره گشایی برای گردشگر خارجی

راه‌های جذب توریست

به دنبال راهکارهای جذب توریست نه تنها نیاز به اقدامات مستمر و جامع در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و بازاریابی داریم، بلکه اهمیت به اموری چون امنیت، ترویج فرهنگ گردشگری و آموزش فعالان صنعت گردشگری نیز حائز اهمیت است. با توجه به پتانسیل‌های بالای ایران در زمینه گردشگری، توجه به این مسائل می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تبدیل شود. در واقع جذب توریست‌های خارجی نیازمند رویکرد 360 درجه و تلاش مشترک اقشار مختلف جامعه و بخش‌های مختلف اقتصادی است. 

با ترکیب تبلیغات مؤثر، ارتقاء تسهیلات گردشگری، ایجاد برنامه‌های متنوع و جذاب، همکاری‌های بین‌المللی و حفاظت از محیط زیست، می‌توان به توسعه صنعت گردشگری پویای یک کشور کمک کرد و در کلانشهرها و نواحی دیگر، افزایش فعالیت اقتصادی و فرهنگی را تسهیل نمود. اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت و اجاره سوئیت از جمله‌ی آنهاست. در واقع در این کلان شهر آپارتمان‌های مبله با امکانات کامل و خدمات رفاهی مانند اینترنت پرسرعت، تلویزیون هوشمند، آشپزخانه مجهز و فراهم آوردن لوازم بهداشتی، به گردشگران امکانات خاصی برای اقامت را ارائه می‌دهند. همچنین، این آپارتمان‌ها معمولاً در نقاط مرکزی و دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید واقع شده‌اند. بنابراین با توجه به موقعیت خاص این مناطق بازی دو سر بردی است که به سادگی می‌توان روی آن سرمایه گذاری کرد. 

توصیه دوستانه

همانطور که بارها تکرار شده و می‌دانید، گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان است و به طور مستقیم و غیرمستقیم، سهم قابل توجهی در اقتصاد کشورها دارد. جذب گردشگر نه تنها به رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌انجامد، بلکه به تبادل فرهنگی، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و افزایش تعاملات بین‌المللی نیز کمک می‌کند. اما جذب توریست به یک برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت نیاز دارد. توجه به تقویت زیرساخت‌ها، بازاریابی و تبلیغات موثر، ارائه خدمات با کیفیت و تسهیلات به گردشگران، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند در جذب توریست و رونق صنعت گردشگری کشور موثر باشد. بنابراین به این موارد توجه کنید و مسیر را هموار سازید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز