خبرگزاری کار ایران

بهترین جایگزین سپرده بانکی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۰۳

مهم‌ترین مشکل سپرده‌گذاری در بانک سود پایین نسبت به تورم است، با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلط خوب می‌توان تا ۲ برابر بانک بازدهی کسب کرد.

سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود ثابت ماهانه گزینه مطلوبی برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود اما مهم‌ترین مشکل سپرده‌ بانکی در بلند مدت این است که از تورم جا مانده و به عبارتی ارزش پول سرمایه‌گذار کاهش پیدا می‌کند، برای مثال اگر تورم در یکسال 50 درصد باشد و سرمایه‌گذار از بانک 20 درصد سود کسب کند باز 30 درصد از ارزش پول کاهش پیدا کرده است.

اما راهکار چیست؟ طبیعتا افراد باید پول خود را جایی سرمایه‌گذاری کنند که سود بالاتری کسب کنند، صندوق‌های مختلط بازار‌سرمایه را می‌توان به عنوان ابزارهای ریسک پایین و حتی متوسط معرفی کرد که معمولا بازدهی بالاتری از بانک دارند. برای مثال صندوق مختلط ETF زیتون با بازدهی 57.3 درصدی در یکسال گذشته بیش از 2 برابر بانک بازدهی یا سود را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

 به زبان ساده صندوق‌های مختلط نیمی از دارایی‌های خود را در بانک و نیمی را در بورس و سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند و با این سازوکار می‌توانند بازدهی بالاتر از بانک کسب کنند و ریسک تورم را تا حد زیادی پوشش دهند.

 

 

بازدهی مختلط زیتون

صندوق درآمد ثابت افران

سپرده بانکی

٪57.3

27.2%

20.5%

20.5

 

*برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان صفحه صندوق مختلط زیتون را باز‌کنید، یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.

 

صندوق مختلط چیست؟ و چرا سود بالاتر از بانک دارد؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزارهای جدید مالی هستند که امکان سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی را برای افراد فراهم می‌کنند، این صندوق‌ها براساس ریسک سرمایه‌گذاری به انواع درآمد ثابت، سهامی، و مختلط تقسیم می‌شوند.

صندوق درآمدثابت همانطور که از نام آن مشخص است سود یا بازدهی مشابه سپرده بانکی و اندکی بالاتر دارد البته مهم‌ترین مزیت آن نسبت به بانک روزشمار بودن و نقدشوندگی بالا است. صندوق سهامی با ریسک بالا و وابسته به روند بورس است ممکن است در یکسان 80 الی 100 درصد بازدهی و در یکسال دیگر بازدهی صفر و حتی منفی داشته باشد.

صندوق مختلط بین دو صندوق درآمد ثابت و سهامی قرار می‌گیرد، معمولا نیمی از دارایی‌های صندوق مختلط بدون ریسک مانند سپرده‌بانکی و نیمی دیگر با ریسک و در سهام است، برآیند بازدهی صندوق‌های مختلط معمولا بالاتر از سپرده بانکی است. برای مثال صندوق مختلط زیتون که بزرگترین صندوق مختلط ایران است در بازدهی یکساله 57.3 درصد بازدهی داشته که بیش از 2 برابر سپرده‌گذاری در بانک است.

 

 

بزرگترین صندوق مختلط بورس ایران کدام است؟

نماد ETF زیتون با بیش از 6 هزار 765 میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت بزرگترین صندوق مختلط بورس ایران است که بیش از 12 هزار نفر در حال حاضر در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حجم دارایی تحت مدیریت صندوق نشان از اعتماد سهامداران به عملکرد این صندوق است.

بازدهی یا سود صندوق مختلط زیتون + نقدشوندگی آنی

صندوق ETF زیتون در عملکرد یکساله خود بازدهی یا سود 57.3 درصدی و دوساله 100.12 درصدی داشته است که نشان دهنده بازدهی هموار این صندوق می‌باشد.

این صندوق به واسطه داشتن بازارگردان به صورت آنی نقد می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمان که اراده کنند سرمایه خود را از صندوق خارج کنند.

صندوق ETF زیتون برای سرمایه‌گذاری کدام افراد مناسب است؟

  • افرادی که سود بالاتر از بانک می‌خواهند
  • افرادی که می‌خواهند از پول خود در برابر تورم محافظت کنند
  • کسانی که می‌خواهند ریسک پرتفوی بورسی خود را تعدیل کنند
  • شرکت‌های حقوقی که می‌خواهند منابع نقدی خود را سرمایه‌گذاری کنند

چگونه در صندوق زیتون سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق مختلط زیتون ETF است و بر روی تابلوی معاملات بازار سهام قابل خرید و فروش است، افرادی که کد‌بورسی دارند می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد «زیتون» این صندوق را خریداری کنند. و افرادی که کد‌بورسی ندارند می‌توانند با شماره 02179326 تماس بگیرند و با دریافت کد‌بورسی در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

  • کدبورسی دارید / ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری / رفتن به قسمت جستجو / وارد کردن عبارت «زیتون»  / خرید به میزان دلخواه
  • کد بورسی ندارید /  تماس با شماره 02179326 / دریافت کدبورسی / خرید نماد زیتون

 برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه «صندوق مختلط زیتون» مراجعه کنید و شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز