خبرگزاری کار ایران

بررسی 0 تا 100 "هزینه دبیرستان در قبرس شمالی"

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۶۲

هزینه دبیرستان در قبرس شمالی در مدارس دولتی رایگان است؛ اما در مدارس خصوصی و بین‌المللی از دانش‌آموزان به‌صورت ترمی شهریه دریافت می‌شود. در ادامه درباره دبیرستان‌های قبرس شمالی و تحصیل در آن‌ها صحبت می‌کنیم.

 

تحصیل دبیرستان در قبرس شمالی

دوره آموزشی متوسطه یا دبیرستان در قبرس شمالی بلافاصله پس از مقطع ابتدایی شروع می‌شود و حدود 6 سال  ادامه پیدا می‌کند. این مقطع در دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم ارائه می‌شود؛ هرکدام از این دوره‌ها 3 ساله است. تحصیل دانش‌آموزان تا پایان دوره متوسطه اول الزامی خواهد بود.

یکی از معایب زندگی در قبرس شمالی به عقیده برخی از افراد این نکته است که تدریس در مدارس قبرس شمالی تا پایان مقطع ابتدایی به زبان انگلیسی انجام می‌شود؛ اما در مقطع دبیرستان وضعیت متفاوت است. بر اساس قوانین آموزشی قبرس شمالی، دانش‌آموزان مهاجر برای ورود به مقطع متوسطه اول باید مدرک زبان ترکی A2 را کسب کنند. سپس به آن‌ها اجازه ثبت‌نام در مدارس داده می‌شود. همچنین برای ورود به مقطع دوم دبیرستان هم دانش‌آموزان نیاز به مدرک زبان B1 دارند. در غیر این صورت از تحصیل منع می‌شوند.

مدارس خصوصی و بین‌المللی قبرس شمالی از دیگر گزینه‌های در دسترس برای دانش‌آموزان مهاجر هستند. برای مثال مدرسه انگلیسی گیرنه، کالج بریتانیایی NBC و دانشگاه مدیترانه شرقی از جمله بهترین مدارس بین‌المللی برای دانش‌آموزان خارجی به‌حساب می‌آیند.

هزینه دبیرستان در قبرس شمالی متناسب با نوع مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید، مشخص می‌شود. به‌ طور کلی تحصیل در دبیرستان‌های دولتی رایگان است؛ اما برای تحصیل در مدارس خصوصی و بین‌المللی باید شهریه پرداخت کرد. مبلغ این شهریه توسط مدارس مشخص شده و در ابتدای هر سال دریافت می‌شود.

هزینه دبیرستان در قبرس شمالی

درباره هزینه تحصیل در قبرس شمالی، در سایت قبرس 118 این‌ گونه آمده است:

«هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای همسایه پایین‌تر است. اگر اقامت قبرس شمالی را داشته باشید، تا مقطع اول متوسطه می‌توانید از مدارس دولتی استفاده کنید. تحصیل در مدارس دولتی کاملاً رایگان بوده و هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد. البته از کنار هزینه‌های خوردوخوراک و خرید نوشت‌افزار نباید به‌سادگی گذشت. خرید این وسایل در قبرس شمالی سالانه حدود 5000 لیر برای هر دانش‌آموز هزینه دارد.

برای تحصیل در مدارس خصوصی باید سالانه مبلغ مشخصی را به‌عنوان هزینه تحصیل پرداخت کنید. این هزینه حدود 1500 تا 2500 دلار در سال است. علاوه بر این، مدارس خصوصی اغلب هزینه‌هایی مثل تامین روپوش، هزینه سرویس و تغذیه را نیز از والدین دریافت می‌کنند.»

شرایط تحصیل در مقطع دوم دبیرستان

مقطع دوم دبیرستان در قبرس شمالی، مهم‌ترین دوره تحصیلی است. دانش‌آموزانی که از دوره اول فارغ‌التحصیل شده باشند، در این دوره می‌توانند زمینه تحصیلی خود را مطابق با سلیقه و خواسته‌ خود انتخاب کنند. البته در این مقطع برخی از دروس بین تمامی رشته‌ها مشترک است. برای مثال تمامی دانش‌آموزان باید علاوه بر زبان ترکی و انگلیسی یک زبان سوم را نیز یاد بگیرند. این زبان می‌تواند فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی باشد.

زمینه‌های تحصیلی دوره دوم دبیرستان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ریاضی فیزیک انگلیسی
  • ریاضی فیزیک ترکی
  • علوم اجتماعی
  • زبان‌های خارجی
  • آموزش‌های مهارتی

آشنایی با انواع مدارس دبیرستان در قبرس شمالی

برای تحصیل در مقطع اول متوسطه اغلب دانش‌آموزان مدارس دولتی را انتخاب می‌کنند. زیرا هزینه دبیرستان در قبرس شمالی برای این مقطع رایگان است؛ اما در مقطع دوم بسیاری از دانش‌آموزان مهاجر رفتن به دیگر مدارس را ترجیح می‌دهند. در ادامه با انواع مدارس قبرس شمالی آشنا خواهید شد.

 

یک: مدارس دولتی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. در دبیرستان‌های دولتی آموزش‌ها اغلب به زبان ترکی استامبولی ارائه می‌شوند. البته در هفته تمامی دانش‌آموزان باید 3 ساعت کلاس زبان انگلیسی هم بگذرانند. علاوه بر این در مقطع متوسطه دوم، دانش‌آموزان ملزم به یادگیری یک زبان خارجی سوم نیز هستند.

تنها هزینه‌ای که دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس می‌پردازند، شامل هزینه خرید لباس، کتاب، لوازم‌التحریر و سرویس حمل و نقل می‌شود.

دو: مدارس بین‌المللی قبرس شمالی

به استناد سایت قبرس 118 وضعیت مدارس بین‌المللی این کشور به شرح زیر است:

«برای تحصیل دبیرستان در قبرس شمالی، به‌جای استفاده از مدارس عادی می‌توانید به سراغ مدارس بین المللی قبرس شمالی بروید. بسیاری از دانشگاه‌های مطرح بریتانیایی و امریکایی در این کشور نمایندگی کالج دارند. تحصیل در کالج‌ها به‌صورت خصوصی است و از شیوه تدریس بین المللی پیروی می‌کند.

نکته جذاب اینکه در کالج‌های بین المللی، اگر دانش‌آموزان معدل بالایی داشته باشند، شانس این را دارند که در دانشگاه‌های مرتبط با این کالج‌ها بورسیه شوند.»

بررسی 0 تا 100 "هزینه دبیرستان در قبرس شمالی"

سه: مدارس خصوصی در قبرس شمالی

گزینه دیگر برای دانش‌آموزان قبرس شمالی، تحصیل در مدارس خصوصی است. در سایت tlimanads وضعیت مدارس خصوصی قبرس شمالی این‌گونه شرح داده شده است:

«مدارس خصوصی قبرس شمالی به‌صورت سالانه از دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند. هزینه دبیرستان در قبرس شمالی بسته به سن دانش‌آموز و نوع مدرسه تفاوت‌هایی دارد. همچنین ممکن است هزینه‌های دیگری شامل خدمات حمل‌ونقل یا برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه نیز جداگانه محاسبه شود.

زبان اصلی آموزش در مدارس خصوصی انگلیسی است. البته برخی از آموزش‌ها هم به زبان ترکی انجام می‌شود. مزیت اصلی تحصیل در مدارس خصوصی این است که دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند دو مدرک به زبان ترکی و زبان انگلیسی دریافت کنند.

البته مدارس خصوصی در قبرس شمالی تحت نظارت کامل آموزش و پرورش هستند و باید تمام اصول مربوط به برنامه ‌درسی را رعایت کنند.»

بهترین مدارس قبرس شمالی | معرفی 4 مدرسه برتر

اگر در جستجوی بهترین مدرسه دبیرستان برای فرزندتان هستید، می‌توانید از فهرست ارائه شده در سایت قبرس 118 کمک بگیرید. در این فهرست 4 مدرسه برتر قبرس شمالی معرفی شده‌اند.

یک: مدرسه انگلیسی گیرنه

این مدرسه برای دختران و پسران ساخته شده و تدریس در آن به زبان انگلیسی انجام می‌شود. در این مدرسه سیستم آموزشی قبرس شمالی با روش‌های تدریسی بریتانیایی ترکیب شده است. دانش‌آموزانی که از این مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند، گواهینامه بین المللی کمبریج را دریافت می‌کنند.

دو: کالج بریتانیایی Necat (NBC)

کالج بریتانیایی NBC به‌صورت خصوصی اداره می‌شود. در این مدرسه از سیستم آموزشی مونته سوری استفاده می‌شود و پایه آن روی برنامه درسی ملی انگلستان سوار شده است. البته زبان ترکی نیز در تمامی مقاطع تدریس می‌شود.

اگر معدل بالایی در این مدرسه داشته باشید و در آزمون‌های بین المللی کمبریج موفق شوید، می‌توانید بورسیه دانشگاه‌های این نمایندگی را نیز دریافت کنید.

سه: مدرسه دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

دانشگاه مدیترانه شرقی نیز دارای چند موسسه آموزشی در مقاطع تحصیلی متوسطه است. استفاده از معلم‌های خبره، برنامه‌های آموزشی متنوع، سطح آموزشی بالا و تدریس به زبان انگلیسی از مشخصه‌های اصلی کالج‌های EMU به‌حساب می‌آید.

چهار: مدرسه دانشگاه نیرایست (NEU)

از دیگر دانشگاه‌های قبرس شمالی که کالج خصوصی خود را دارد، می‌توان به دانشگاه نیرایست اشاره کرد. اگر به دنبال موسسه معتبری برای تحصیل فرزندان خود هستید، می‌توانید از این کالج نیز استفاده کنید.

سخن آخر

تحصیل در مدارس دولتی برای مقطع اول دبیرستان رایگان بوده و الزامی است. هزینه دبیرستان در قبرس شمالی در مقطع دوم نیز بسته به نوع مدرسه مشخص می‌شود. مدارس بین‌المللی و خصوصی بهترین گزینه برای دانش‌آموزان مهاجر هستند. زیرا تحصیل در این مدارس به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این مدارس شهریه دانش‌آموزان را به‌صورت سالیانه یا ترمی دریافت می‌کنند. اگر درباره هزینه تحصیل در قبرس یا انواع مدارس آن سوال دیگری دارید، می‌توانید با کارشناسان قبرس 118 تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز