خبرگزاری کار ایران

علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۱۶

در این مطلب به بررسی علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما و همچنین نحوه رفع این ایراد در لباسشویی پاکشوما می پردازیم.

حتماً شما هم تا به حال با مشکل لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما مواجه شده‌اید. در واقع دلیل اصلی این مشکل عدم کار کردن صحیح لباسشویی است. مشکل کار نکردن لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. به طور مثال زمانی که حجم بسیار زیادی از لباس و سایر وسایل داخل لباسشویی پر می‌کنیم؛ لباسشویی برای چرخش و شستن لباس‌ها دچار مشکل خواهد شد.

زمانی که لباسشویی دچار مشکل می‌شود؛ دیگر به درستی کار نخواهد کرد. بر اثر همین اتفاق به مرور زمان برخی از قطعات داخلی لباسشویی مانند بلبرینگ تضعیف شده و لرزش و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. در ادامه دلایل مختلفه لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما را با یکدیگر بررسی کرده‌ایم.

 

علت‌های لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما

علت لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما ممکن است مسئله‌ای کاملا عادی باشد. اما زمانی که این لرزش و صدای زیاد به دلیل خرابی قطعات و سیستم داخل لباسشویی باشد؛ مطمئناً برای لباسشویی شما مشکل ایجاد خواهد کرد. البته لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد‌‌. از جمله دلایلی که باعث لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌شوند؛ می‌توانیم به پر کردن لباسشویی بیشتر از حد توان آن با لباس و همچنین استفاده از لباسشویی به صورت مکرر اشاره کنیم. البته همیشه حجم وسایل و لباس‌هایی که داخل لباسشویی پر می‌کنیم مهم نیست. گاهی اوقات با وجود حجم کم، وزن این وسایل بیشتر از حد توان لباسشویی ما است‌ لباسشویی‌های پاکشوما هر کدام توان متفاوتی با توجه به وزن لباس‌ها و به مقیاس کیلوگرم دارند. بنابراین دلایل لرزش صدای نویز ماشین لباسشویی با یکدیگر متفاوت هستند و در ادامه آنها را عنوان کرده‌ایم.

نکته: چناچه با خواندن راهنمای زیر، باز هم نتوانستید مشکل لباسشویی خود را حل نمایید، توصیه میشود از دستکاری بیشتر دستگاه پرهیز نمایید و فورا با نمایندگی ماشین لباسشویی پاکشوما برای تعمیر لباسشویی خود تماس بگیرید.

حجم و وزن اضافی لباس!

همانطور که گفتیم اگر حجم بسیار زیادی از لباس را وارد لباسشویی کنید؛ مسلماً عملکرد آن دچار مشکل خواهد شد. همیشه باید لباس‌ها به گونه‌ای در لباسشویی قرار بگیرند که مقداری از فضای سبد آن خالی باقی بماند. وقتی که آب درون لباسشویی پر می‌شود؛ لباس‌ها به اضافه آب فشار زیادی به لباسشویی وارد می‌کند. بنابراین رعایت این نکته و توجه به حجم لباسی که وارد لباسشویی می‌کنیم؛ بسیار مهم است. یکی از مهمترین نکاتی که هنگام کار با لباسشویی باید به آن توجه کنیم؛ وزن لباس‌هایی است که داخل لباسشویی قرار می‌دهیم. شاید لباس‌ها حجم کمی داشته باشند؛ اما وزن زیاد آنها باعث سنگین شدن سبد لباسشویی خواهد شد. همین مسئله باعث لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما می‌شود.

جنس و آویز‌های لباس

برخی از لباس‌ها جنس خاصی دارند که زمان کار کردن لباسشویی به دیواره‌های سبد آن برخورد می‌کنند و صدای اضافی ایجاد می‌کنند. بنابراین شاید مشکل صدای اضافی یا حتی لرزش ماشین لباسشویی شما چندان جدی نباشد و فقط به خاطر جنس لباس‌هایی باشد که درون آن قرار گرفتند. همینطور اگر لباس شما دارای دکمه یا آویز‌های دیگر باشد؛ هنگام کار کردن لباسشویی این وسایل به دیواره لباسشویی برخورد می‌کند و صدای آنها دقیقاً مثل قطعات داخل لباسشویی خواهد بود. قبل از اینکه نگران خراب شدن موتور لباسشویی شوید؛ حتما نوع لباس‌هایی که داخل آن قرار داده‌اید را چک کنید‌

خشک کردن لباس توسط لباسشویی پاکشوما

یکی دیگر از دلایل خراب شدن لباسشویی یا حتی لرزش و صدای اضافی آن خشک کردن طولانی مدت وسایل یا لباس‌ها با آن است. در واقع عملکرد خشک کن لباسشویی کاملاً وابسته به قطعاتی به نام بلبرینگ یا همان یاتاقان‌های لباسشویی است که حساسیت بسیار بالایی دارند. زمانی که شما چندین بار در روز لباس‌ها را با لباسشویی خشک می‌کنید یا اینکه پس از شستشوی لباس‌ها چندین بار تنظیم خشک کن لباسشویی را فعال می‌کنید؛ به مرور زمان متوجه خواهید شد که لرزش‌های لباسشویی بیشتر شده‌اند. بنابراین از این آپشن لباسشویی به شکل صحیح استفاده کنید تا در طولانی مدت مشکل زا نشود.

خراب شدن قطعه بلبرینگ

قطعه بلبرینگ دقیقاً مانند قلب لباسشویی عمل می‌کند. مسئول اصلی چرخش‌های سبد لباسشویی یا حتی خشک کردن و تحویل لباس‌ها بر عهده بلبرینگ لباسشویی است. برای اینکه بلبرینگ لباسشویی شما به مرور زمان خراب نشود حجم خیلی کمی از لباس‌ها را درون سبد آن قرار بدهید. شیوه صحیح استفاده از لباسشویی برای خراب نشدن قطعات موتور اصلی آن به این صورت است که همیشه به اندازه یک کف دست بین سقف سبد لباسشویی و لباس‌های شما فاصله باشد. این فاصله ایجاد شده فضای کافی برای آب و مایع لباسشویی را به وجود می‌آورد و دیگر به بلبرینگ لباسشویی فشار وارد نخواهد شد.

گیر کردن وسایل در فیلتر لباسشویی پاکشوما

فیلتر یا دریچه پایین لباسشویی یکی از قسمت‌های حساس لباسشویی است که رسوبات یا وسایل ریز کوچک را جذب می‌کند؛ تا از طریق لوله آب کثیف لباسشویی به بیرون منزل نروند. در واقع قطعاتی که در فیلتر جمع می‌شوند را می‌توانید بعداً با باز کردن فیلتر از آن جدا کنید. اما تا زمانی که اقدام به تمیز کردن فیلتر لباسشویی نکنید؛ امکان ایجاد سر و صدای اضافی توسط آن هنگام کار کردن لباسشویی وجود دارد. همچنین کثیف بودن فیلتر می‌تواند باعث مشکلات دیگری هم بشود. لرزش لباسشویی تنها یکی از مشکلاتی است که در اثر خراب شدن یا پر شدن فیلتر درون لباسشویی به مرور زمان به وجود می‌آید.

رفع لرزش دائمی لباسشویی پاکشوما و صدای نویز

بررسی کردن دلایل خرابی لباسشویی و همچنین لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما کار ساده‌ای نیست. بهتر است برای این کار حتماً یک تعمیرکار از نمایندگی تعمیر پاکشوما پشتیبان را خبر کنید. البته گاهی اوقات اگر مشکل سر و صدا یا لرزش لباسشویی به یک عامل بیرونی بستگی داشته باشد؛ خود شما هم می‌توانید آن را حل کنید. به طور مثال مشکل سر و صدای لباسشویی در اثر حجم اضافی لباس چندان پیچیده نیست و نیازی به خبر کردن تعمیرکار ندارد. چنین مسائلی نیازمند رعایت خود مصرف کنندگان لباسشویی است و البته ممکن است در طولانی مدت قطعات داخل لباسشویی را هم دچار مشکل یا خرابی کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز