خبرگزاری کار ایران

گریس صنعتی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۲۰

از انواع گریس صنعتی می توانیم به گریس نسوز و گریس معمولی اشاره کنیم که برای کاهش اصطکاک و ساییدگی قطعات در دماهای مختلف کارایی دارند. در صورت خرید گریس صنعتی با برند های ایرانی و خارجی اصل وارد سایت fidaroil.com شده و یا با شماره های ۰۲۱۶۶۶۴۵۱۰۹ - ۰۹۱۲۲۹۶۶۶۱۷ تماس بگیرید.

 

گریس صنعتی چیست و چرا برای صنایع مهم است؟

گریس صنعتی چیست؟ گریس ماده ای نیمه جامد با چسبندگی بالا است که از مخلوط روغن پایه، غلیظ کننده ها و مواد افزودنی مخصوص تهیه می شود. اگر قصد خرید روانکار برای دماهای مشخص و نسبتاً پایینی را دارید، گریس صنعتی یکی از بهترین روان کننده های مقرون به صرفه جهت کاهش اصطکاک و ساییدگی قطعات می باشد.

گریس ها با تغییرات دمایی استاندارد دچار ریزش نمی شوند و برای روانکاری ماشین آلات صنعتی یا هر نوع مصارف عمومی دیگر، بهترین گرینه به حساب می آیند. حفاظت از خوردگی، آب بندی و کاهش نشتی از ویژگی های گریس صنعتی است تا در ارتقاء کیفیت عملکرد تجهیزات، کمک رسان باشند.

همچنین اگر به دلیل مایع بودن روغن صنعتی، امکان استفاده از این روانکار در شرایطی با دمای بالا را ندارید، می توانید از گریس نسوز که به شکل ماده ای ژلاتینی است جهت کاهش ساییدگی تجهیزات خود استفاده کنید.

گریس در رنگ های مختلف مثل قرمز، زرد، آبی، سیاه، بنفش و غیره ارائه می شود که هر رنگ نشان دهنده کارایی آن محصول در شرایط مختلف می باشد. در واقع بیشتر اوقات، رنگ گریس نشان از عملکرد و تاثیر آن بر تجهیزات است. برای مثال گریس های سبز در محیط زیست تاثیری مخربی ایجاد نمی کنند و گریس با رنگ قرمز معمولاً برای دما های بالاتر و رنگ آبی برای دما های پایین استفاده می شود. شما می توانید از این طریق خواص و کاربرد آن ها را بیابید.

تفاوت گریس و روغن

روغن و گریس صنعتی هر دو روانکارهای مناسبی برای تجهیزات و قطعات ماشین آلات هستند که بسته به نوع و کارایی دستگاه باید از این دو استفاده کنید. برای درک بیشتر در زیر به تفاوت گریس و روغن میپردازیم.

  1. تعداد دفعات روانکاری گریس در مقایسه با روغن کمتر است.
  2. روانکاری با گریس آسان تر از روغن است.
  3. گریس بر عکس روغن، قدرت پاک کنندگی ندارد ولی از ورود آلودگی، گرد و خاک به داخل قطعات جلوگیری می کند.
  4. گریس باعث آب بندی شده و مانع نشت می شود ولی روغن اینطور نیست.
  5. دوام و طول عمر گریس بیشتر از روغن است.

گریس صنعتی در مجاورت با آب مشکلی ندارد ولی در دما و فشارهای بسیار بالا عملکرد مناسبی هم نخواهد داشت. با این حال در برخی از قسمت ها می توانید به جای روغن از گریس به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده نمایید.

همانطور که می دانید روغن ها دمای کارکرد مشخصی دارند و کارایی آن ها بر این اساس می باشد و گریس نسوز هم در دماهای متغیر کاربرد دارد. دستگاه هایی که در معرض خوردگی و ساییدگی قرار دارند، بهترین کار، استفاده از گریس صنعتی است.

انواع گریس صنعتی

گریس صنعتی چیست؟

 

انواع گریس صنعتی می توانند براساس برند و شرکت سازنده نیز دسته بندی شوند. ولی در کل، گریس ها شامل گریس نسوز و گریس معمولی می باشند. از ترکیب پایه روغن، غلیظ کننده ها و مواد افزاینده مخصوص گریس هایی به وجود می آیند که در زیر چند نمونه را معرفی می کنیم:

  • گریس پایه کلسیم
  • گریس پایه آلومینیوم
  • گریس پایه سدیم
  • گریس پایه لیتیوم

گریس صنعتی با ماندگاری بالا، نیازی به بازرسی مداوم و پی در پی ندارد. شما می توانید از گریس چند منظوره برای روانکاری قطعاتی مانند بلبرینگ استفاده نمایید.

تفاوت گریس نسوز و معمولی

گریس های نسوز از بهترین نوع محصولات هستند که با نام گریس حرارتی هم به فروش می رسند. در ادامه قصد داریم به تفاوت گریس نسوز و معمولی بپردازیم تا در صورت خرید بدانید که چه گریسی مناسب دستگاه شما می باشد.

اولین تفاوت گریس نسوز و معمولی در این است که قابلیت تحمل پذیری دما در شرایط حرارتی بالا در نوع نسوز بیشتر از گریس معمولی است. همچنین قیمت گریس نسوز بیشتر از معمولی می باشد؛ ولی در برابر آب، مواد شیمیایی و ساییدگی از عملکرد بهتری برخوردار است. در کل اگر قطعات تحت شرایط و عملیات حرارتی سختی قرار دارند، توصیه می شود از گریس حرارتی استفاده کنید.

گریس نسوز حرارت بالا

در بخش بالا دریافتید که گریس صنعتی چیست و چه انواعی دارد. در این بخش پایانی برای آشنایی بیشتر، اطلاعاتی از گریس نسوز حرارت بالا را در اختیار شما قرار می دهیم. گاهی اوقات برای عملکرد بهتر قطعات در حرارت و فشار های بالا، به روانکاری به شکل جامدات نرم با ویسکوزیته بالا احتیاج داریم که گریس ها خواص فوق العاده ای برای کاهش اصطکاک قطعاتی مثل بلبرینگ، در این شرایط دارند.

همانطور که می دانید، گریس نسوز حرارت بالا برای شکل دهی و عدم ریزش در دمای بالا، از غلظت دهنده ها استفاده می کنند. در ضمن ژله های نفتی مانند وازلین به عنوان گریس صنعتی طبقه بندی نمی شوند و فقط برای مکانیزم های خاصی استفاده می شوند؛ به عبارت دیگر، هنگامی که روغنِ روانکاری باید غلیظ باشد از ژله های نفتی استفاده می شود.

شرکت فیدار اویل بهترین مرکز فروش گریس صنعتی در ایران است که تمامی محصولات آن اعم از گریس نسوز و گریس معمولی به صورت حضوری در تهران و آنلاین به سراسر کشور ارسال می گردد. وبسایت fidaroil.comدارنده انواع گریس با برند های داخلی و خارجی معتبر نظیر پارس، skf، مولیکوت، فوکس و غیره به شرط ضمانت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز