خبرگزاری کار ایران

جاهای دیدنی بندرعباس در شب

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۲۲

اگر می‌خواهید شب‌هایی پرازستاره همراه با صدایی آرام‌بخش از موج دریا را ببینید، بلیط هواپیما بندرعباس را رزرو کنید، سوار هواپیما شوید و سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. شب‌های زنده و همیشه بیدار بندرعباس، کوچه‌های قدیمی و بازارهای شلوغ و مهیج آن، برای گردشگران بسیار جذاب و منحصربه‌فرد خواهد بود. نسیم خنک دریا، به خیابان‌های شهر جانی تازه می‌بخشد و طراوت و سرزندگی را به مردمان آن هدیه می‌دهد. اگر اهل شب‌زنده‌داری هستید بیاید تا در سواحل زیبای بندرعباس با هم چند قدمی بزنیم.

مکان‌های دیدنی بندرعباس

اگر بلیط بندرعباس را در فصل‌های گرم سال رزرو کرده‌اید، برای دیدن زیبایی‌های بندرعباس، بهتر است در شب به گشت‎ و گذار بپردازید. برای فرار از گرمای سوزان و شرجی بندرعباس، به شب‌های آرام و مطبوع آن پناه ببرید. بازارگردی و پرسه در پاساژهای خنک و معروف بندرعباس، خالی ‌از لطف نخواهد بود. همین‌طور شنیدن موسیقی و سازهای بندری، تجربه‌‌ای منحصربه‌فرد را برای شما رقم می‌زند. برای آشنایی با مکان‌های دیدنی بندرعباس در ادامه با ما همراه باشید.

محله باستانی سورو

محله قدیمی و باستانی سورو در غرب بندرعباس واقع شده است. نام سورو با تاریخ گمبرون، گره خورده و همیشه در کنار بندرعباس از آن یاد می‌شود. این محله در گذشته از نخلستان‌های وسیع و درختانی مانند کنار، کرت، کهور، گز و خرگ برخوردار بوده است. از این محله باستانی سکه‌های متعددی یافت شده که مربوط به دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه هستند و در موزه بندرعباس نگه‌داری می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده، حاکمان بندرعباس دارای ضراب‌خانه بودند و سکه‌های مس، نقره و مسکوکات طلا ضرب می‌کردند.

موزه آب

یکی دیگر از جاذبه‌های بندرعباس، موزه آب در بلوار امام خمینی است. این موزه که به‌صورت بسیار زیبایی بازسازی شده، به دوران صفویه باز می‌گردد. اگر به آثار تاریخی در زمینه‌های مختلف مربوط به آب، علاقه دارید، حتما از این موزه دیدن کنید. در این موزه حفر چاه‌های آب و قنات‌ها به نمایش گذاشته شده است تا از میراث لوازم و ابزار مربوط به آب و حفر چاه‌، مانند انواع کوزه، خمره آب، خمره‌های سنگی، پایه مشک و... حفاظت شود.

حمام گله‌داری

اکنون که بلیط بندرعباس را رزرو کرده‌اید، سری به حمام گله‌داری بزنید. حمام گله‌داری، در بخش مرکزی بندرعباس قرار دارد و تنها حمام عمومی قدیمی بندرعباس به‌شمار می‌رود. این حمام امروز به‌عنوان موزه مردم‌شناسی در اختیار عموم قرار گرفته است و قدمت آن به اواخر قرن 13 قمری می‌رسد. 5 گنبد بزرگ و کوچک در سقف این حمام به‌چشم می‌خورد؛ همین‌طور فضای بینه، سربینه، گرم‌خانه و خزینه را نیز در این حمام می‌توانید ببینید. در ساخت حمام گله‌داری از سنگ‌های دریایی، اسفنجی، ساروج محلی و گچ دستکوب استفاده شده است.

پارک ساحلی دولت

پارک ساحلی دولت یا ساحل نخل ناخدا، یکی از محبوب‌ترین سواحل بندرعباس است که شب‌های زیبای آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. نخل ناخدا، نام یکی از محلات جنوبی شهر بندرعباس است و نام این ساحل، برگرفته از آن است. قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری یا حتی کمپ‌زدن و گذراندن شب در ساحل نخل ناخدا، منظره‌ای زیبا را برای شما به تصویر می‌کشد. در این ساحل امکانات بسیاری مانند آلاچیق‌ها، باربیکیو، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران وجود دارد. همچنین می‌توان به امکانات رفاهی دیگری مانند کارتینگ، پیست اسکی، زمین بازی کودکان و زمین فوتبال ساحلی اشاره کرد.

جاهای دیدنی بندرعباس در شب

مجسمه صیاد مروارید

یک موج‌شکن در غربی‌ترین نقطه بلوار غدیر، در روبه‌روی استانداری هرمزگان وجود دارد؛ مجسمه صیاد مروارید در نزدیک‌‌ترین نقطه این موج‌شکن قرار گرفته است. این مجسمه نمادی از صنعت کهن و بومی صید مروارید، در گذشته را نشان می‌دهد. اکنون که بلیط بندرعباس را برای سفر رزرو کرده‌اید، بازدید از مجسمه صیاد مروارید را هرگز از دست ندهید.

عمارت کلاه فرنگی

اکنون که مسافت زیادی را طی کرده‌اید تا به شهر زیبا و تاریخی بندرعباس برسید، حتما از عمارت کلاه فرنگی دیدن نمایید. این عمارت در بخش مرکزی بندرعباس قرار دارد که در گذشته به‌عنوان گمرک و محل تجارت‌خانه داخلی و خارجی از آن استفاده شده است. مکان این بنا در نزدیکی اسکله قدیمی و در بلوار طالقانی قرار دارد. قدمت بنای کلاه فرنگی، به دوران حکومت صفویان بازمی‌گردد و به‌دلیل معماری اروپایی آن، با عنوان عمارت کلاه فرنگی نام‌گذاری شده است.

قلعه فین

یک ساعت که از بندرعباس به سمت شمال بروید، با یک قلعه 700 ساله و معماری اسرارآمیزی روبه‌رو خواهید شد. قلعه فین بر نوک یک تپه بلند ساخته شده که مکانی برای سربازها و نظامیان در قدیم بوده است. در واقع جایی که سربازها در زمان جنگ، داخل آن‎ها پناه می‌گرفتند و از آن برای انبار مهمات استفاده می‌کردند. طبیعت زیبا و آرام این منطقه، مکانی دنج برای شب‌های بندرعباس خواهد بود. همین‌طور اگر از ماجراجویی لذت می‌برید قلعه فین را در لیست مکان‌های دیدنی خود قرار دهید.

پارک ولایت

پارک ولایت در بلوار صدف از شلوغ‌ترین پارک‌های بندرعباس محسوب می‌شود که در بین مردم محلی محبوب است. این پارک برای دوچرخه‌سواران و اسکلیت‌بازان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دوچرخه‌سواری در این مسیر با وزش نسیم خنک ساحلی، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. پارک ولایت از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق، قهوه‎خانه و سفره‌خانه، رستوران، بوفه و ... را در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی بندرعباس در شب

با فلای تودی سفری به جنوب ایران داشته باشید

فلای تودی سفری هوایی را با ایمنی کامل برای شما رقم خواهد زد. این سایت معتبر امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بلیط هواپیمای خود را در سریع‌ترین زمان رزرو کنید. فلای تودی با ارائه خدمات راهنمای شما را در رزرو بلیط‌تان راهنمایی خواهند کرد. همین‌طور با ارائه پیگیری خرید، شما را در جریان وضعیت بلیط‌تان قرار خواهد داد. قرار نیست فلای تودی شما را تنها بگذارد؛ بلکه با ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر، شما را همراهی خواهد کرد. به پیشنهاد فلای تودی از بلیط هواپیما لحظه آخری غافل نشوید و برای رزرو بلیط‌تان آن‌ها را چک کنید. ‌ممکن است از سفرتان منصرف شوید و بخواهید آن را به آینده موکول کنید؛ فلای تودی دغدغه‌های شما را در نظر گرفته و برای حل مشکل‌تان استرداد بلیط را ارائه می‌دهد. بر اساس این فیلد شما می‌توانید هزینه بلیط خود را بر اساس قوانین استرداد بلیط دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز