خبرگزاری کار ایران

هزینه تحصیل پزشکی در چین چگونه است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۶۵

به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی در چین بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی عازم این کشور می‌شوند. ازطرف دیگر به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل و اعتبار بالای دانشگاه‌های چین و به‌ویژه بخش پزشکی، این دانشگاه‌ها طرف‌داران زیادی بین دانشجویان بین‌المللی دارند. سیستم آموزش عالی چین با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مهم و اساسی شرایط تحصیل دانشجویان خارجی را فراهم کرده است. به دلیل بالابودن کیفیت آموزش، پیروی از استانداردهای جهانی و تجهیز دانشگاه‌های پزشکی با امکانات مدرن آموزش پزشکی، این دانشگاه‌ها توانسته‌اند در رتبه‌بندی‌های جهانی جایگاه خوبی کسب کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در چین

چین از جمله کشورهایی است که در مقایسه با امکانات آموزشی دانشگاه‌ها و همچنین در قیاس با بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هزینه تحصیل در آن بسیار مناسب است. دانشگاه‌های پزشکی چین هم از این امر مستثنی نیستند و هزینه تحصیل پزشکی در چین مقرون‌به‌صرفه است. این در حالی است که امکانات آموزشی و تجهیزات این دانشگاه‌ها کاملاً مطابق با استانداردهای جهانی است.

یکی از تسهیلاتی که دانشگاه‌های پزشکی چین در اختیار دانشجویان بین‌الملل قرار داده‌اند امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. دانشجویانی که دارای رزومه علمی قوی و استعدادهای درخشان هستند می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند. بورسیه‌های پزشکی تمام یا بخشی از هزینه تحصیل یا هزینه زندگی دانشجویی در چین را تأمین می‌کنند.

در ادامه هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی را مشاهده می‌کنید. هزینه تحصیل پزشکی در چین به نوع دانشگاه و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. آنچه در ادامه می‌آید میانگین هزینه تحصیل رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های چین است:

رشته

هزینه تحصیل (دلار)

پزشکی

4.000-7.000 دلار در سال

دندانپزشکی

4.600-7.400 دلار در سال

پرستاری

2.500-7.000 دلار در سال

فیزیوتراپی

4.000-8.000 دلار در سال

داروسازی

2.100-6.900 دلار در سال

هزینه تحصیل پزشکی در چین چگونه است؟

تحصیل رایگان پزشکی در چین

منظور از تحصیل رایگان پزشکی در چین، امکان اخذ بورسیه تحصیل پزشکی است. بورسیه‌ها بخشی یا تمام هزینه تحصیل پزشکی در چین یا زندگی دانشجویی یا هر دو را پوشش می‌دهند. میزان بورسیه به نوع بورسیه و شرایط دانشجو بستگی دارد. دانشجویان واجد شرایط باید دارای فعالیت‌های علمی تحقیقاتی معتبر بوده یا در طول دوره تحصیل پزشکی در چین عملکرد تحصیلی عالی داشته باشند.

در پروسه مهاجرت تحصیلی به چین، باید از مشاوران باتجربه و مؤسسات مهاجرتی موفق کمک گرفت. راهنمایی اشتباه می‌تواند به دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور ضرر بزند. به همین دلیل در انتخاب مؤسسه مهاجرتی بسیار دقت کنید. مؤسسه علم ویرا یکی از معتبرترین و موفق‌ترین مراکزی است که می‌تواند تمام شرایط تحصیل در خارج از کشور را در اختیار متقاضیان قرار دهد. 

هزینه تحصیل پزشکی در چین چگونه است؟

بورسیه پزشکی چین

همان‌طور که گفته شد بورسیه پزشکی چین یکی از تسهیلات بسیار خوبی است که در اختیار دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های چین قرار می‌گیرد. با استفاده از این فرصت می‌توان هزینه تحصیل پزشکی در چین را به میزان زیادی کاهش داد. بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان پزشکی اعطا می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

1. بورسیه دولتی چین

یکی از بهترین انواع بورسیه تحصیلی چین که به رشته‌های پزشکی نیز تعلق می‌گیرد بورسیه دولتی چین است. این بورسیه از سه بخش بورسیه نوع A، بورسیه نوع B و بورسیه نوع C تشکیل شده است. بورسیه نوع اول تمام هزینه‌ تحصیل پزشکی در چین (همچنین سایر رشته‌‌های تحصیلی) و هزینه زندگی دانشجویی را پوشش می‌دهد. به همین دلیل رقابت برای آن بسیار بالا است.

2. بورسیه محلی چین

این نوع بورسیه پزشکی چین از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متغیر است. البته این نوع بورسیه هزینه اقامت و زندگی دانشجویان را پوشش نمی‌دهد و تنها برای هزینه‌های تحصیلی است. برای دریافت بورسیه باید در زمان مقرر که توسط هر دانشگاه جداگانه مشخص می‌شود درخواست دهید.

3. بورسیه کنفوسیوس

محبوب‌ترین بورسیه تحصیلی چین بورسیه کنفوسیوس است. متقاضیان دریافت این بورسیه باید از دانشجویان خارجی باشند. بورسیه کنفوسیوس که بخشی از هزینه تحصیل پزشکی در چین را هم پوشش می‌دهد انواع مختلفی دارد. انواع بورسیه کنفوسیوس شامل بورسیه یک‌ساله، یک‌ترمی، یک‌ماهه، بورسیه MTCSOL، بورسیه یک‌ساله به همراه MTCSOL و بورسیه BTCSOL است.

هزینه تحصیل پزشکی در چین چگونه است؟

شهریه دانشگاه های چین

با بررسی امکانات آموزشی و اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه‌های چین در جهان، مشخص می‌شود که شهریه دانشگاه‌های چین و هزینه تحصیل پزشکی در چین در مقایسه با بسیاری از همتایان اروپایی و آمریکایی آنان مناسب‌تر است. این در حالی است که کیفیت آموزش در دانشگاه‌های مختلف و ازجمله دانشگاه‌های پزشکی چین بسیار بالا است. تمام این عوامل انگیزه‌ای برای دانشجویان خارجی است تا برای تحصیل در دانشگاه‌های چین عازم این کشور شوند.

علم ویرا یکی از مؤسسات مهاجرتی موفقی است که با بررسی تمام اطلاعات مربوط به تحصیل در کشور چین، به‌روزترین اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های این کشور را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.  

هزینه تحصیل پزشکی در چین چگونه است؟

هزینه زندگی دانشجویی در چین

علاوه بر توجه به هزینه تحصیل پزشکی در چین باید هزینه زندگی دانشجویی نیز مدنظر قرار گیرد. یکی دیگر از امکانات دانشگاه‌های چین، فراهم‌سازی محل اقامت مناسب برای دانشجویان خارجی است. در خوابگاه‌های دانشجویی تمام امکانات رفاهی، تفریحی، اینترنت و... برای دانشجویان فراهم شده است.

هزینه زندگی دانشجویی به سبک زندگی دانشجو و محل اقامت آنان بستگی دارد. ممکن است برخی دانشجویان به‌جای اقامت در خوابگاه آپارتمان، منزل یا سوئیت شخصی اجاره کنند. تمام این عوامل بر هزینه زندگی دانشجویان تأثیر می‌گذارد. البته برخی بورسیه‌های تحصیلی، بخشی یا تمام هزینه زندگی را پوشش می‌دهند و این می‌تواند امتیاز خوبی برای دانشجویان باشد.

هزینه زندگی در کلان‌شهرهای پکن، شانگهای و شنزن بیشتر است. در ادامه میانگین هزینه زندگی دانشجویی آمده است:

موارد

هزینه

اقامت دانشجویی

650-2.250 دلار در ماه

حمل‌ونقل

15-20 دلار در ماه

مواد غذایی

170-200 دلار در ماه

کتاب و سایر ملزومات

30-5 دلار در هر ترم تحصیل

بیمه دانشجویی

6 ماه 60 دلار

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های برتر چین، هزینه تحصیل پزشکی در چین، هزینه زندگی دانشجویی، بورسیه‌های تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر باید به مؤسسات مهاجرتی معتبر مراجعه کنید. علم ویرا یکی از بهترین مؤسساتی است که تلاش می‌کند تا بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی را به متقاضیان تحصیل در چین ارائه دهد.

رنکینگ دانشگاه‌ های چین

سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی و استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی، همکاری علمی با مراکز معتبر جهانی برخی از عواملی هستند که اعتبار دانشگاه‌های چین را در جهان افزایش داده‌اند. بسیاری از اساتید دانشگاه‌های چین و دانشگاه‌های پزشکی این کشور در سطح بین‌المللی معتبر هستند. تمام این فاکتورها موجب قرارگیری دانشگاه‌های چین در رنکینگ‌های بالای جهانی شده است. در رنکینگ، دانشگاه های چین (در سطح ملی و جهانی) در رده‌های خوب و حتی عالی قرار دارند. بااین‌حال هزینه تحصیل پزشکی در چین بسیار مناسب است.

جمع‌بندی

باتوجه‌به اعتبار بالای دانشگاه‌های چین و امکانات آموزشی، پژوهشی و تجهیزات مدرن هزینه تحصیل پزشکی در چین بسیار مقرون‌به‌صرفه است. یکی از امکانات تحصیل در دانشگاه‌های چین اخذ بورسیه تحصیلی است که می‌تواند بخشی یا تمام هزینه‌ها را پوشش دهد. یکی دیگر از موارد مهم که باید موردتوجه قرار گیرد هزینه زندگی دانشجویی است.

در کلان‌شهرهای پکن، شینزن و شانگهای هزینه زندگی بالاتر است. میزان هزینه زندگی دانشجویی در چین به شهر محل تحصیل و سبک زندگی بستگی دارد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با داشتن پرونده‌های مهاجرتی موفق و سابقه درخشان می‌تواند بهترین اطلاعات و خدمات مهاجرتی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز