خبرگزاری کار ایران

19 مکان میراث جهانی یونسکو در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۳۰

در اینجا راهنمای ما در مورد 19 مکان میراث جهانی یونسکو در ترکیه است. از مکان‌های باستان‌شناسی گرفته تا شهرهای قدیمی و همچنین مکان‌هایی در طبیعت – ما همه مکان‌های برتر یونسکو در تور ترکیه را برای شما فهرست کرده‌ایم.

ما می دانیم که ترکیه یک مکان عالی برای تعطیلات تابستانی است ، اما آیا می دانستید که کمتر از 19 مکان میراث جهانی یونسکو در ترکیه وجود دارد؟ هفده مکان فرهنگی و دو سایت مختلط وجود دارد. ترکیه که مملو از مکان‌های تاریخی و فرهنگی برای دیدن است، بسیار بیشتر از سواحل ساحل جنوبی و تفریحات شبانه در یک تور استانبول است.

استانبول یک شهر واقعا منحصر به فرد است که دو قاره را در خود جای داده و دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. ترکیه خانه برخی از باورنکردنی ترین مکان های میراث جهانی یونسکو در جهان است. از شهر خیره کننده استانبول گرفته تا خرابه های باستانی افسوس، چیزهای زیادی برای کاوش در این کشور جذاب وجود دارد.

شهر باستانی افسوس یکی دیگر از مواردی است که باید ببینید، با خرابه های رومی به خوبی حفظ شده و محیطی زیبا. از دیگر مکان‌های قابل توجه میراث جهانی یونسکو در ترکیه می‌توان به پارک ملی گورمه، و سایت باستان‌شناسی Hattusa، که زمانی پایتخت امپراتوری قدرتمند هیتی‌ها بود، اشاره کرد.

چه به تاریخ یا فرهنگ علاقه مند باشید یا بخواهید شاهد برخی از باورنکردنی ترین مکان های روی زمین باشید، تور آنتالیا ارزش بازدید را دارد .

ویرانه‌های آفرودیزیاس (افرودیزیاس) شهر باستانی

Aphrodisias یک شهر یونان باستان واقع در جنوب غربی ترکیه بود. این شهر به نام الهه آفرودیت نامگذاری شد و در دوره رومیان شکوفا شد. امروزه این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی ترکیه به‌شمار می‌رود.

مناطق تاریخی استانبول

بسیاری از شهر استانبول غرق در تاریخ است ، اما چندین بخش به نام یونسکو نامگذاری شده است. مهم‌تر از همه، شاخ طلایی، واقع در تنگه بسفر و دربرگیرنده ایاصوفیه ، که قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد، و هیپودروم کنستانتین، فقط دو مورد را نام برد.

افسس

افسوس یک شهر یونان باستان در ساحل ایونیا در ترکیه امروزی بود. این یکی از 12 شهر لیگ ایونی در دوران یونان کلاسیک بود. در دوره روم، این شهر برای سال‌ها دومین شهر بزرگ امپراتوری روم بود.

افسوس یکی از مهم ترین مراکز تجاری در منطقه بود و به عنوان دروازه ای بین آسیا و اروپا عمل می کرد. شهرت این شهر به خاطر معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. این شهر همچنین خانه یک آمفی تئاتر بزرگ و ساختمان های چشمگیر دیگر بود.

محوطه باستانی آنی

آنی شهری باستانی است که قدمت آن به قرن دهم و یازدهم می رسد. بر روی دره ای وسیع قرار دارد که مشرف به ارمنستان است. دسترسی به آنی بسیار دشوار است مگر اینکه یک کاوشگر مشتاق باشید، اما مطمئناً باید آن را در لیست سفر خود قرار دهید .

در آن زمان، این شهر پایتخت پادشاهی ارمنستان بود و به دلیل نزدیکی آن به مسیر تجاری جاده ابریشم، پول به آن سرازیر شد. این شهر در سال 1319 به دلیل زلزله مهیب و تهاجم مغولان رو به افول گذاشت.

هیراپولیس-پاموکاله

Hierapolis و Pamukkale دو تا از باورنکردنی ترین میراث جهانی یونسکو در ترکیه هستند. هیراپولیس، یک شهر باستانی یونانی-رومی، خانه برخی از ویرانه های به خوبی حفظ شده در کشور است.

نقطه برجسته سایت، تئاتر باشکوهی است که زمانی می توانست تا ۲۵۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. در همین حال، پاموکاله یک شگفتی طبیعی از چشمه های آب گرم و تراورتن ها (رسوبات کلسیم) است. آبشارهایی که از دامنه تپه می ریزند واقعاً نفس گیر هستند.

تپه ارسلانتپه

Arslantepe یک سایت باستانی مهم است که در نزدیکی Malatya در بخش شرقی و مرکزی کشور واقع شده است. شواهد به دست آمده از این مکان نشان می‌دهد که ساکنان آن به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسند و تا قرون وسطی پیش می‌روند. این سایت همچنین دارای آثار باستانی اوایل عصر برنز و مجموعه بزرگ آرامگاه سلطنتی است.

19 مکان میراث جهانی یونسکو در ترکیه

سایت باستان شناسی تروی

بله، تروی در واقع در ترکیه امروزی است ! این شهر در منتهی الیه شمال غربی کشور و نزدیک به چاناکاله واقع شده است. تروی با بیش از 4000 سال سابقه، یکی از محبوب ترین نقاط برای بازدید است.

بورسا و کومالیکیزیک - تولد امپراتوری عثمانی

بورسا شهری بزرگ در شمال غربی کشور و نزدیک به استانبول است . این شهر همچنین شهری است که به شدت با اوایل امپراتوری عثمانی مرتبط است. فهرست یونسکو به هشت مکان مختلف در سراسر شهر و روستای مجاور کومالیکیزیک متصل است. همه مناطق شواهدی را در طول قرن 14 و استقرار عثمانی نشان می دهد.

نمروت داغ

نمرود داغ کوهی در جنوب شرقی ترکیه است که به دلیل قله آن که تعدادی مجسمه بزرگ در آن نصب شده است، قابل توجه است. نام نمروت داغ به معنای «کوه » است. این قله مرتفع ترین قله در استان قهرمانماراش است. این کوه در 40 کیلومتری شمال مرکز شهر قهرمان مرش قرار دارد.

مجسمه های کوه نمرود مربوط به پادشاهی کوماگنه است که از 160 قبل از میلاد تا 72 پس از میلاد وجود داشته است. این پادشاهی توسط یک سلسله ارمنی اداره می شد و در نواحی ترکیه و سوریه امروزی متمرکز بود. پادشاهان کوماگنه چندین بنای تاریخی و معبد در کوه نمروت ساختند، از جمله یک مقبره برای خود. بارزترین ویژگی کوه نمرود مجسمه های غول پیکری است که در قله کوه ایستاده اند.

شهر سافرانبولو

قدمت شهر باستانی سافرانبولو به قرن سیزدهم می رسد و در نزدیکی کارابوک در منطقه دریای سیاه واقع شده است . Safranbolu یک توقف اساسی در مسیر تجاری شرق به غرب بود و همچنین خانه چندین ساختمان قابل توجه از جمله مسجد قدیمی و حمام قدیمی است.

منظره فرهنگی قلعه دیاربکر و باغ هفسل

شهر دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه و در کنار رود دجله علیا واقع شده است. شهر توسط دیوارها و یک قلعه عظیم به طول 5.8 کیلومتر احاطه شده است. آنها با برج ها، دروازه ها و کتیبه های زیادی پر شده اند. منطقه اطراف شهر دیاربکر نیز به دوره هلنیستی باز می گردد و بسیاری از یافته های باستان شناسی مهم کشف شده است.

گوبکلی تپه

واقع در نزدیکی Sanliurfa در جنوب شرقی کشور، Gobekli نوع یک سایت باستان شناسی ضروری نوسنگی است که قدمت آن به حدود 8000 سال قبل از میلاد می رسد. این سایت خانه یک سازه دایره ای وسیع است که توسط ستون های سنگی نگه داشته شده است. اینها همچنین به عنوان قدیمی ترین مگالیت های جهان شناخته می شوند.

بیمارستان دیوریگی

بیمارستان بزرگ دیوریگی نمونه‌های باشکوهی از معماری اولیه سلجوقی آناتولی است. این مجموعه وسیع که در سال‌های ۱۲۲۸ تا ۲۹ توسط حاکم محلی منگوچک احمد شاه ساخته شد، شامل یک مسجد، یک بیمارستان و مجموعه‌ای از ساختمان‌های جانبی است.

هاتوشا - پایتخت هیتی ها

شهر باستانی هاتوشا پایتخت امپراتوری هیتی ها بوده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر در حدود سال 1800 قبل از میلاد تأسیس شد و تا سال 1200 قبل از میلاد رونق داشت. این مرکز مهم تجارت و سیاست و همچنین مرکز هنر و فرهنگ بود. زوال شهر در حدود سال 1180 قبل از میلاد آغاز شد و در نهایت به کلی متروک شد.

سایت نوسنگی کاتالهویوک

سایت نوسنگی Catalhoyuk یک سایت میراث جهانی یونسکو است که در نزدیکی شهر مدرن قونیه در جنوب مرکزی ترکیه قرار دارد. این سایت نمونه ای از یک سکونتگاه نوسنگی است که به خوبی حفظ شده است و بینشی از زندگی مردمی که در آنجا زندگی می کردند ارائه می دهد.

این مکان اولین بار در اواخر قرن نوزدهم کشف شد و حفاری در اوایل قرن بیستم آغاز شد. این شهرک برای بیش از 1000 سال، از حدود 7500 قبل از میلاد تا 5700 قبل از میلاد اشغال شده بود. در این مدت، جمعیت این شهرک به 2000 نفر افزایش یافت.

شهر باستانی پرگامون

در استان ازمیر ، پرگامون یک سایت باستان شناسی است که در بالای دامنه تپه قرار دارد. آکروپولیس پرگامون پایتخت آتالید هلنیستی در نظر گرفته می شد و معابد و خرابه های قدیمی زیادی برای کاوش وجود دارد. پناهگاه کیبله نیز بخشی از این مکان است، همچنین مراکز تدفین قدیمی و شواهد فراوانی که به دوران های مختلف از جمله بیزانس، روم و عثمانی برمی گردد.

زانتوس-لتون

شهر باستانی Xanthos-Letoon در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع در ترکیه است. این سایت شامل خرابه های شهر زانتوس و پناهگاه لتون در نزدیکی آن است.

19 مکان میراث جهانی یونسکو در ترکیه

شهر زانتوس مرکز مهم تمدن لیکیا بود. این شهر در اواخر قرن چهارم قبل از میلاد در اثر آتش سوزی ویران شد اما بعداً توسط اسکندر مقدونی بازسازی شد. ویرانه های این شهر شامل یک تئاتر، آگورا و معابدی است که به آرتمیس و آتنا اختصاص داده شده است.

سایت توریاب توسط سئوورد برای سئو سایت برای موتورهای جستجو بهینه می شود.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز