خبرگزاری کار ایران

اطراف تهران کجا بریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۳۷

احتمالا شما هم تهران را با شلوغی و آلودگی هوا و ترافیک و سر و صدا می شناسید، اما اگر به شما بگوییم بسیاری از جاذبه های طبیعی کشور در اطراف همین پایتخت شلوغ و پر سر و صدای کشورمان قرار دارد چه؟ باز هم نظرتان عوض نمی‌شود؟ مطمئن باشید که اگر زیبایی‌های اطراف تهران را بشناسید حتی ممکن است وقتتان را برای سفر به پایتخت و شهرهای اطراف آن آزاد کنید.

کسانی که اهل سفر هستند معمولا مقاصد طبیعی و شهرهای بکر و کوچک را برای سفر انتخاب می کنند تا برای مدتی هم که شده از هیاهوی زندگی شهری دور باشند. به همین دلیل کمتر افرادی هستند که برای سفرشان تهران را انتخاب کنند.

احتمالا شما هم تهران را با شلوغی و آلودگی هوا و ترافیک و سر و صدا می شناسید، اما اگر به شما بگوییم بسیاری از جاذبه های طبیعی کشور در اطراف همین پایتخت شلوغ و پر سر و صدای کشورمان قرار دارد چه؟ باز هم نظرتان عوض نمی‌شود؟

مطمئن باشید که اگر زیبایی‌های اطراف تهران را بشناسید حتی ممکن است وقتتان را برای سفر به پایتخت و شهرهای اطراف آن آزاد کنید. ممکن است در این شرایط نگران اقامت و مسائل این چنینی باشید، اما باید بگوییم که در شهر و روستاهای اطراف هم مانند خود تهران امکان اجاره ویلا و سوئیت وجود دارد و شما می‌توانید با اجاره ویلا اطراف تهران خودتان را به یک تجربه بی نظیر مهمان کنید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین جاذبه‌های حوالی تهران بزرگ را به شما معرفی کنیم.

افجه؛ روستایی در دل لواسان

روستای افجه را می‌توان به‌ عنوان یکی از سر‌سبز‌ترین و دیدنی‌ترین گزینه‌ها برای سفر به اطراف تهران معرفی کرد. این روستای ییلاقی و خوش‌آب ‌و‌ هوا در 5 کیلومتری لواسان و در دامنه کوه های ریزان و آتشکوه قرار دارد و مملو از باغ‌های سر‌سبز و خرم و آبشار‌های مرتفع است. در سفر به این روستا می‌توانید از دشت هویج، آبشار پسچویک، آبشار موآب، باغ‌های گیلاس، دشت سبواستان، قصر ناصری، قلعه سربند، خانه‌های تاریخی متعدد، محله چراغان سری، حمام تاریخی و… دیدن کنید.

این روستای زیبا در هر فصلی از سال می تواند میزبان بی نظیری برای شما باشد. با این حال اگر برنامه سفرتان برای فصل بهار و تعطیلات نوروز باشد که چه بهتر. طبیعت این روستا در فصل بهار، بی‌نظیر است. پس اگر به ‌دنبال مکانی آرام و زیبا برای کسب آرامش و انرژی هستید، سفر به روستای افجه را از دست ندهید. تنها چالشی که در این سفر ممکن است برای شما وجود داشته باشد، چالش پیدا کردن اقامتگاه است. به هرحال شما به یک روستا سفر کرده‌اید و نباید توقع وجود هتل‌ها و مسافرخانه‌های لوکس را داشته باشید، اما می‌توانید در خانه‌های روستایی ساکن شوید و یا با اجاره ویلا در لواسان کار خود را راحت تر کنید. به این ترتیب شما می توانید روز را در روستای افجه به گردش بپردازید و شب هنگام به اقامتگاهتان در لواسان رفته و استراحت کنید.

 روستای برغان؛ سرزمین آلوچه

اطراف تهران کجا بریم؟

در میان جاهای دیدنی اطراف تهران روستای برغان را هم نباید از قلم انداخت. این روستا یکی از با‌صفا‌ترین روستا‌های اطراف تهران است که مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای کوتاه و حتی گشت و گذارهای آخر هفته‌ای به شمار می‌رود. روستای برغان به مهد چنارهای هزارساله و سرزمین آلوچه معروف است و در مسیر کرج به کردان، در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد.

از دلایل محبوبیت برغان در بین سفردوستان و گردشگران می‌توان به طبیعت بی‌نظیر، باغ‌ها و مزارع سرسبز، درختان میوه، رودخانه‌های پرآب و بناهای تاریخی متعدد اشاره کرد. شما در سفر به این روستای باصفا می‌توانید یک راهپیمایی زیبا در مسیر با‌صفای روستا، داشته باشید و از جاذبه‌هایی همچون درخت چنار مسجد برغان، نارون دار بیخ، تکیه بارمله یا حسینیه اعظم، مسجد جامع برغان، پل تاریخی برغان، تپه کش کلا، زیارتگاه چهل دختر برغان یا پیر سپیدارک (درخت پیر سپیدارک)، حمام قدیمی برغان، زرمیدان یا کاروان‌سرا و… بازدید کنید.

برای سفر به برغان از کرج به سمت کردان حرت کنید. در 13 کیلومتری کرج در شهرستان ساوجبلاغ به این روستای زیبا می‌رسید. دسترسی به این روستا چندان سخت نیست، اما باید این نکته را بدانید که در تعطیلات وو ایام پر مسافر ممکن است با کمبود اقامتگاه مواجه شوید. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای شما اجاره سوئیت در کرج و اقامت در کرج یا اقامت در شهرستان ساوجبلاغ که میتوانید برای رزرو مناسب ترین اقامتگاه ها در گوگل سرچ کنید اجاره ویلا و سوئیت در ساوجبلاغ لیدوماتریپ است. گفتیم که روستای برغان در نزدیکی کرج قرار گرفته؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از گشت و گذاری کامل در روستا برای استراحت به کرج رفته و شب را در آنجا سپری کنید.

سد طالقان؛ ییلاقی خوش آب و هوا در اطراف تهران

اطراف تهران کجا بریم؟

سد طالقان یک از بزرگ‌ترین سد‌های کشور است که روی رود شاهرود ساخته شده است. این سد آب آشامیدنی بسیاری از شهر‌های استان البرز را تأمین می‌کند و علاوه ‌بر آن سبب آبادی مناطق اطراف خود شده است. به جز این‌ها در اطراف این دریاچه چمنزار‌های سر‌سبز و متنوعی وجود دارد که مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی و پیک‌نیک فراهم کرده و برای عاشقان طبیعت و طبیعت‌گردی بهترین گزینه است. ماهیگیری از جمله تفریحات دلپذیری است که می‌توانید در کنار این دریاچه تجربه کنید. در این دریاچه ماهی‌های متنوعی نظیر ماهی کپور، ماهی زردپر و قزل ‌آلای رنگین‌گمان وجود دارند؛ پس اگر اهل ماهیگیری هستید، هنگام بازدید از این دریاچه تجهیزات ماهیگری خود را هم فراموش نکنید.

دشت لار؛ دشتی در کوهپایه کوه سپید پای در بند

اطراف تهران کجا بریم؟

دشت لار دماوند یکی از جذاب ترین مقاصد تفریحی برای سفر به اطراف تهران است که هرگز نباید بازدید از آن را از دست داد. این دشت وسیع که با نام پارک ملی لار هم شناخته می‌شود، در مرز بین دو استان تهران و مازندران قرار گرفته و در اواسط اردیبهشت ماه مملو از گل‌های شقایق وحشی می‌شود. پس اگر به دنبال مقصدی بی‌نظیر برای تجربه‌ای بکر و فرح بخش هستید، پیشنهاد ما به شما دشت لار دماوند است. در این دشت می‌توانید از قدم زدن در میان شقایق‌ها، تماشای چشم‌اندازی بی‌نظیر از قله دماوند در هوایی پاک، گشت ‌و‌ گذار در کوه‌ها و ارتفاعات اطراف و کشف زیبایی آن‌ها و همچنین تماشای مناظر بکر طبیعت بی نهایت لذت ببرید.

توصیه ما به شما این است که شب‌های قبل و بعد از بازدید از دشت لار را در دماوند ساکن باشید تا بتوانید به راحتی در بهترین ساعات در دشت لار حضور داشته باشید. برای این کار تنها نیاز به اجاره ویلا در دماوند است. با این کار می‌توانید شب را با خیال سوده استراحت کنید و صبح زود راهی دشت لار شوید. بعد از سپری کردن یک روز بی نظیر هم شب هنگام برای استراحت به اقامتگاهتان در دماوند برگردید.

در سفر به اطراف تهران شب کجا بمانیم؟

اطراف تهران کجا بریم؟

یکی از دغدغه های همیشگی مسافران در هنگام سفر، مسئله اقامت است. اما حتما می‌دانید که این روزها با گسترش فای مجازی و اینترنتی شدن کارها حتی پیدا کردن و اجاره اقامتگاه هم با یک جستجوی ساده امکان پذیر است. کافی است یک وبسایت معتبر پیدا کنید و از آن طریق اقامتگاه مناسبتان را انتخاب و رزرو کنید. یکی از مطمئن ترین وبسایت هایی که این سال ها در زمینه رزرواسیون آنلاین اقامتگاه فعالیت می کند، لیدوماتریپ است. این مجموعه گردشگری پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه حالا به تجربیات زیادی دست پیدا کرده که بر اساس همین تجربیات می‌تواند بهترین گزینه های اقامتی را پیش روی مسافران قرار دهد. شما در وبسایت لیدوماتریپ می‌توانید به راحتی انواع اقامتگاه های موجود در هر شهر و روستایی را پیدا کرده و بعد مقایسه تمام گزینه ها، مورد متناسب با شرایطتان را انتخاب و رزرو کنید. تنوع اقامتگاه ها از انواع ویلا و سوئیت گرفته تا هتل و اقامتگاه های بومگردی زیاد است و شما می توانید با هر رنج قیمتی که مد نظرتان است در بین گزینه ها یک اقامتگاه مناسب پیدا کنید.

سایر مناطق محبوب اطراف تهران

دهستان لفور، فیل‌بند، تنگه واشی، آبشار گزو، کردان، سد لتیان، دریاچه شورمست، آبشار هریجان،آبگرم لاریجان، غار رودافشان، وردیج و واریش، غار یخ مراد از دیگر گزینه های محبوب در بین گردشگران برای سفر اطراف تهران می باشد. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز