خبرگزاری کار ایران

گوگل ادز و کمپین‌های ایرانی‌پسند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۹۸

آیا به‌دنبال راهی برای رشد کسب‌وکار آنلاین خود هستید؟ آیا می‌خواهید به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید؟ اگر چنین است، تبلیغات در گوگل یک راه‌حل ایده‌آل برای شماست. این ابزار گوگل، قدرتمندترین و موثرترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا برای محصولات یا خدمات خود، تبلیغات ایجاد و اجرا کنید. با این پلتفرم می‌توانید مخاطب ایده‌آل خود را هدف قرار دهید، بودجه مورد نظرتان را تعیین و نتایج را اندازه‌گیری کنید. کمپین‌های گوگل ادوردز می‌توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند. اما با توجه به تحریم‌ها، گوگل محدودیت‌هایی را برای کمپین‌های ایرانی در نظر گرفته است. برای همین تصمیم گرفتیم تا در اینجا کمپین‌های ایرانی‌پسند این پلتفرم را به شما معرفی کنیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

کمپین‌های گوگل ادز چیست؟

کمپین‌های گوگل ادز، کمپین‌های تبلیغاتی آنلاینی هستند که از طریق این پلتفرم ایجاد و مدیریت می‌شوند. Google Ads به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) و همچنین در سایر وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند، نمایش دهند.

با کمپین‌های تبلیغات در گوگل، می‌توانید کلمات کلیدی، جمعیت‌شناسی، مکان‌ها و علایق خاصی را برای دستیابی به مخاطبان موردنظر خود هدف قرار دهید. همچنین این فرصت را دارید که بسته به اهداف و نوع کمپینی که اجرا می‌کنید، تبلیغات متنی، تصویری، ویدیویی یا تعاملی بسازید.

کمپین‌های گوگل ادز بر روی مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) اجرا می‌شوند. در این مدل، زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که بازدیدکنندگان روی تبلیغ شما کلیک کنند.

هزینه هر کلیک، بسته به عواملی مانند رقابت کلمه کلیدی و کیفیت تبلیغات متفاوت است. با اجرای این کمپین‌ها، می‌توانید بازدید آنلاین خود را افزایش دهید، ترافیک را به وب‌سایتتان هدایت کنید، سرنخ ایجاد کنید و در نهایت فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

گوگل ادز و کمپین‌های ایرانی‌پسند

انواع کمپین‌های تبلیغ در گوگل

انواع مختلفی از کمپین‌های گوگل ادوردز وجود دارد که می‌توان از آن برای تبلیغ کسب‌وکار یا رسیدن به اهداف بازاریابی استفاده کرد.

برخی از رایج‌ترین این کمپین‌ها که در حال حاضر  مورد استفاده تبلیغ دهندگان قرار دارد، عبارتند از:

  • کمپین‌های سرچ (Search): این کمپین‌ها زمانی که کاربران کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصولات یا خدمات شما را جستجو می‌کنند، تبلیغات متنی را در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهند.

  • کمپین‌های دیسپلی (Display): این کمپین‌های گوگل ادز، تبلیغات ویدیویی، تصویری یا متنی را در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و شبکه نمایش گوگل نشان می‌دهند. این شبکه شامل طیف گسترده‌ای از وبسایت‌ها و پلتفرم‌هایی است که می‌توانید از طریق آن‌ها به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

  • کمپین‌های ویدیویی: کمپین‌های ویدیویی به شما امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در یوتیوب و سایر سایت‌های شریک گوگل را می‌دهند. با این کمپین می‌توانید مخاطبان خاصی را بر اساس علایق، جمعیت‌شناسی یا رفتار آن‌ها هدف قرار دهید.

  • کمپین‌های شاپینگ (Shopping): کمپین‌های خرید یا شاپینگ به‌طور خاص برای مشاغل تجارت الکترونیک طراحی شده‌اند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند که محصولات خود را به‌طور مستقیم در نتایج جستجوی گوگل، گوگل ایمیج (Google Images) و سایر وبسایت‌های شریک گوگل تبلیغ کنید.

  • کمپین‌های اپلیکیشن: این کمپین‌ها به شما امکان می‌دهند که اپلیکیشن گوشی همراه خود را در پلتفرم‌های مختلف گوگل از جمله جستجوی Google Play، YouTube و Google Display Network تبلیغ کنید.

  • کمپین‌های دیسکاوری (Discovery): کمپین‌های دیسکاوری، گزینه مناسبی برای دسترسی به مشتریان بالقوه هستند. زیرا آن‌ها محتوا را در دارایی‌های Google مانند YouTube، Gmail و  Discover feed جستجو می‌کنند.

 

هر نوع کمپین دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و گزینه‌های هدف‌گذاری مخصوص به خود است که به شما کمک می‌کنند که استراتژی تبلیغاتی خود را متناسب با نیازهایتان تنظیم کنید.

گوگل ادز و کمپین‌های ایرانی‌پسند

کمپین‌های گوگل ادز ایرانی پسند

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، با توجه به تحریم‌ها و قوانین دولت آمریکا که گوگل ملزم به رعایت آن‌ها است، امکان بهره‌مندی از تمام کمپین‌های Google Ads برای ایرانیان وجود ندارد و تنها تعداد کمی از آن‌ها قابل دسترسی است. در این بخش کمپین‌های ایرانی‌پسند که مورد استفاده تبلیغ دهندگان ایرانی این پلتفرم قرار دارد؛ را به‌طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

کمپین سرچ گوگل ادز | Search Campaign

این نوع کمپین جزو مهم‌ترین و رایج‌ترین کمپین‌های ایرانی‌پسند محسوب می‌شوند. زمانی که کاربران کلمات کلیدی یا عبارات خاصی را مرتبط با محصولات یا خدمات خود جستجو می‌کنند، تبلیغات شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) نمایش داده می‌شود.

با کمپین‌ سرچ گوگل ادوردز، می‌توانید برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌و‌کار خود پیشنهاد قیمت بدهید. بنابراین زمانی‌که کاربر آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کند، الگوریتم گوگل بر اساس عواملی مانند مبلغ پیشنهادی، کیفیت تبلیغ و ارتباط، تعیین می‌کند که کدام تبلیغات نمایش داده شوند. تبلیغات در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که با عنوان "Ad" یا "Sponsored" برچسب‌گذاری شده‌اند.

کمپین‌های سرچ برای کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند بسیار هدفمند باشند و برای آن‌ها این فرصت را فراهم کنند تا به مشتریانی دست یابند که به‌دنبال محصولات یا خدمات آن‌‌ها می‌گردند.

شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده می‌توانید بودجه‌های مشخصی را برای آن را تعیین کنید، معیارهای عملکرد را دنبال کنید و کمپین‌های خود را برای به‌حداکثررساندن بازگشت سرمایه (ROI) خود بهینه کنید.

در نهایت می‌توان گفت که کمپین جستجوی Google Ads، برای افزایش دید آنلاین، هدایت ترافیک به وب‌سایت‌ها و ایجاد سرنخ یا فروش، ابزاری قدرتمند و محبوب برای کسب‌وکارهای ایرانی هستند.

کمپین دیسپلی گوگل ادز | Display Campaign

کمپین‌های دیسپلی به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کنند تا تبلیغات خود را به‌طور گسترده در وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و محتوای ویدیویی سراسر اینترنت نمایش دهند. شبکه نمایش گوگل ادوردز، میلیون‌ها وبسایت و اپلیکیشن را در برمی‌گیرد که برای نمایش تبلیغات در گوگل با این پلتفرم همکاری می‌کنند.

با کمپین‌های دیسپلی، می‌توانید برای دستیابی به مخاطبان هدف خود، تبلیغات تصویری جذاب، واکنش‌گرا یا حتی ویدیویی بسازید. این کمپین ایرانی‌پسند، گزینه‌های هدف‌گیری مختلفی مانند جمعیت‌شناختی، متنی و بازاریابی مجدد را ارائه می‌دهد که با توجه به نیاز و هدف خود می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

با استفاده از این کمپین آگاهی از برند را افزایش می‌دهید، به مخاطبان بیشتری دست می‌یابید و ترافیک را به وبسایت یا صفحه فرود خود هدایت می‌کنید. تبلیغات در کمپین دیسپلی می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله بنر، تبلیغات متنی و حتی تبلیغات تعاملی نمایش داده شود.

سخن پایانی

کمپین‌های گوگل ادز ثابت کرده‌اند که در دستیابی به اهداف بازاریابی کسب‌وکارها بسیار موثر هستند. این کمپین‌ها از طریق هدف‌گیری استراتژیک، آگهی‌های قانع‌کننده و بهینه‌سازی مستمر، به دیده شدن آنلاین کسب‌وکارها کمک می‌کنند و نرخ تبدیل آن‌ها را افزایش می‌دهند. اما با توجه به تحریم‌ها، تنها دو کمپین سرچ و دیسپلی برای کسب‌وکارهای ایرانی کارایی دارند. اگر بتوانید از این دو کمپین به‌خوبی استفاده کنید، می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید و به اهدافتان دست پیدا کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز