خبرگزاری کار ایران

8 نکته مهم در مورد خرید دستگاه بسته بندی شیرینگ که باید بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۶۶

دستگاه شیرینگ پک از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات بسته بندی است. دستگاه‌های شیرینگ بسته بندی بر اساس قدرت، سرعت و ظرفیت بسته بندی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به همین ترتیب باید در خرید دستگاه بسته بندی شیرینگ توجه زیادی به مشخصات فنی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید دستگاهی متناسب با کاربری خود انتخاب کنید.

برای اینکه شما بتوانید خریدی متناسب و کم‌هزینه در خرید دستگاه‌های بسته بندی را داشته باشید بایستی قبل از اقدام به خرید حتما به برخی نکات مهمی چون ابعاد، سایز، قدرت و ظرفیت بسته بندی و... توجه کنید.

1- شکل و طرح بسته بندی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که به هنگام خرید هر نوع دستگاه بسته بندی به خصوص دستگاه‌های شیرینگ توجه کنید، شکل و طرح بسته بندی است. در واقع باید به طرح و شکلی که برای بسته بندی محصولات خود در نظر دارید توجه کافی را داشته باشید. البته اغلب مدل‌های دستگاه شیرینگ قابلیت بسته بندی در انواع طرح‌های مستطیلی، لوله‌ای، کیسه‌ای و... را دارند. با توجه به این مورد می‌توانید دستگاهی متناسب با نوع محصولات خود انتخاب کنید.

2- سایز و ابعاد

همیشه به هنگام خرید دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ به سایز و ابعاد دستگاه و همچنین محصولات خود توجه کنید. زیرا این دستگاه‌ها با توجه به نوع مصارف و کاربری‌ها در انواع سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند.

برای مثال دستگاه‌های شیرینگ با ابعاد متوسط مناسب کارگاه‌ها بوده و دستگاه‌های شیرینگ با سایز کوچک نیز برای فضای داخل فروشگاه‌ها نیز مناسب هستند. در مقابل دستگاه‌های شیرینگ صنعتی که معمولا سایز بزرگی دارند نیز برای بسته بندی در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر دستگاهی با ابعاد متناسب با سایز محصولات و حتی فضای کاری خود انتخاب نکنید نمی‌توانید محصولات به شکلی باکیفیت و شکیل‌تر بسته بندی کنید. اگر قصد دارید انواع تخت خواب‌ها را بسته بندی کنید توصیه می‌کنیم دستگاه شیرینگ با ابعاد بزرگ و مرتفع را انتخاب کنید.

برای نمونه دستگاه شیرینگ کابینی نادی پک برای استفاده در محیط‌های کوچک مانند کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و... گزینه مناسب‌تری است.

3- میزان حساسیت محصول به موازین بهداشتی

یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از افراد فعال در صنعت بسته بندی به هنگام خرید دستگاه‌های مخصوص به آن توجه نمی‌کنند، پارامترهای بهداشتی است. بسیاری از دستگاه‌های شیرینگ بسته بندی از نوع صنعتی برای استفاده در بسته بندی بهداشتی برخی محصولات حساس مانند مواد غذایی نیستند. اما در مقابل برخی از دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ نیز به علت داشتن مشخصات متفاوت برای بسته بندی‌های بهداشتی مناسب هستند.

دستگاه‌های شیرینگ کابینی نیمه اتوماتیک و اتوماتیک بیشتر در بسته بندی محصولات غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی به کار می‌روند.

4- فضای کارگاه، رستوران یا کارخانه شما

علاوه بر توجه به ابعاد و سایز دستگاه باید به فضای محیط کاری که قرار است دستگاه در آنجا نصب شود هم دقت کنید. برای نمونه اگر قصد دارید برای فروشگاه یا رستوران خود دستگاه شیرینگ را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های شیرینگ پک کابینی را خریداری کنید. با اگر قصد دارید در کارخانجات بزرگ از این دستگاه‌ها برای بسته بندی انبوه محصولات استفاده کنید حتما دستگاه‌‌های شیرینگ صنعتی را در اولویت خرید خود قرار دهید.

5- سرعت و قدرت دستگاه شیرینگ

بدون شک قدرت و سرعت دستگاه شیرینگ در بسته بندی محصولات تاثیر مستقیمی دارد. حتی گستره کارایی انواع مختلف دستگاه‌های شرینک پک بر اساس قدرت، سرعت و سایر ویژگی‌های ساختاری آن‌ها تعیین می‌شود.

آن دسته از دستگاه‌های شیرینگ که سرعت بیشتری در بسته بندی محصولات دارند برای استفاده در محیط‌های بزرگ و سفارشات انبوه مناسب هستند. در مقابل دستگاه‌های شرینک پک با ظرفیت تولیدی و سرعت کمتر اغلب در محیط‌های کوچک و همچنین سفارشات نسبتا کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای نمونه دستگاه‌های بسته بندی شیرینگ پلی اتیلن قابلیت بسته بندی 8 کالا در هر 60 ثانیه را دارند!

8 نکته مهم در مورد خرید دستگاه بسته بندی شیرینگ که باید بدانید!

6- مکانیزم عملکردی دستگاه

نحوه کار یا مکانیزم عملکردی دستگاه از جمله مواردی است که حتما باید به هنگام خرید دستگاه‌های شیرینگ به آن دقت کنید. دستگاه‌های شیرینگ بر اساس مکانیزم عملکردی در سه نوع مختلف زیر تولید می‌شوند:

  • اتوماتیک
  • نیمه اتوماتیک
  • صنعتی

طبیعتا دستگاه‌های شیرینگ نیمه اتوماتیک برای بسته بندی محصولات با تعداد کمتر مناسب هستند، زیرا باید برخی فرایندهای بسته بندی در این دستگاه‌ها توسط اپراتور نیز انجام شود. اما دستگاه‌های شیرینگ اتوماتیک و صنعتی گزینه بهتری برای سفارشات حجم بالا هستند.  

7- قیمت دستگاه

در صورتی که محدودیت خاصی در بودجه برای خرید دستگاه شیرینگ ندارید، بهتر است تمامی موارد ذکر شده را در اولویت خرید خود قرار دهید. اما در غیر این صورت حتما در ابتدا به میزان بودجه خود توجه کنید تا بتوانید دستگاه شیرینک پک با مشخصات فنی و همچنین کارایی متناسب با بودجه خود را خریداری کنید. در واقع باید دستگاه شرینک پکی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن قیمت مناسب بتواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

8- خدمات پس از فروش دستگاه شیرینگ

بعد از بررسی مشخصات فنی، ابعاد و سایز دستگاه شیرینگ و همچنین فضای کسب و کار خودتان باید به  خدمات پس از فروش فروشگاه عرضه کننده این دستگاه هم توجه کنید. تامین کننده‌های معتبر با ارائه خدمات پس از فروش کامل و باکیفیت می‌توانند به شما در نگهداری از دستگاه خود کمک کنند. برخی از شرکت‌های معتبر مانند نادی پک خدمات جامع و کاملی را در رابطه با تامین قطعات و سرویس دستگاه‌های شیرینگ پک خود به مشتریان عرضه می‌کنند.

دستگاه‌های شیرینگ چه کاربردهایی دارند؟

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، بر اساس مشخصات فنی مانند سرعت، قدرت، ظرفیت تولید و... هر یک از انواع دستگاه‌های شرینک پک کاربرد منحصربه‌فردی در صنعت بسته بندی دارند. اما در کل از این دستگاه‌ها می‌توان هر نوع محصولی را بسته بندی کرد! از جمله موارد کاربر گسترده دستگاه‌های شرینک پک می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • بسته بندی محصولات صنعتی
  • لوازم یدکی
  • خرما
  • سبزیجات
  • انواع نوشیدنی
  • محصولات غذایی
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • و...

کلام آخر

در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید دستگاه شیرینگ به آن‌ها توجه کنید را معرفی کرده‌ایم. حالا که با این نکات بسیار مهم آشنا شدید برای تجربه خریدی امن، به‌صرفه و همچنین متفاوت لازم است تا به یک شرکت تولیدی معتبر مراجعه کنید. شرکت نادی پک با بیش از 2 دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع دستگاه بسته بندی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان در زمینه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات بسته بندی است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز