خبرگزاری کار ایران

تفاوت باتری یو پی اس با باتری خودرو چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۶۷

باتری یو پی اس یا همان منبع تغذیه بی‌ وقفه، یک تجهیز الکترونیکی است که جریان برق مورد نیاز برای وسایل برقی مصرف کننده را تامین می‌نماید. به عبارتی دیگر، این وسیله در هنگام قطعی جریان برق می‌تواند برق مورد نیاز آن‌ها را تامین نماید. علاوه بر آن، باتری یو پی اس پس از اینکه جریان برق مجدداً برقرار شد، وظیفه تنظیم و ثابت نگه داشتن برق شبکه را بر عهده خواهد داشت. در این مقاله به مقایسه باتری یو پی اس با باتری ماشین خواهیم پرداخت.

 

فرق باتری یو پی اس با باتری ماشین

در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی، برخی از کاربران به جای اینکه باتری یو پی اس خریداری کنند، تصمیم به خرید باتری ماشین و جایگزینی آن با باتری قدیمی یو پی اس داشتند. شاید به دلیل اینکه این دو باتری از لحاظ ظاهری بسیار شبیه یکدیگر هستند و همچنین، ولتاژ هر دو باتری نیز یکی است، افراد چنین تصمیمی می‌گیرند.

ساختار باتری یو پی اس و باتری ماشین کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشد. به عبارتی، هر کدام از این باتری‌ها به منظور هدف خاصی طراحی و مهندسی شده‌اند. در واقع، باتری یو پی اس در آزاد کردن و تخلیه انرژی برای مدت زمان طولانی‌تر کاربرد دارد و به این منظور ساخته شده است. در صورتی که باتری ماشین صرفاً به منظور تخلیه مقدار زیادی جریان در مدت زمان بسیار کوتاه برای روشن کردن موتور ماشین استفاده می‌شود.

تفاوت باتری یو پی اس با باتری خودرو چیست؟

 در هر حالت، در صورتی که قصد دارید برای یک مدت زمان بسیار محدودی از باتری خودرو به عنوان باتری یو پی اس استفاده کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اما حتماً در نظر داشته باشید که این کار برای طولانی مدت به هیچ عنوان عملی نمی‌باشد و صرفاً به دلیل اینکه مایل نیستید مبلغ بالاتری را برای باتری یو پی اس صرف کنید، ضرر بیشتری را به آن خواهید زد.

 

یو پی اس چیست؟

همان طور که ذکر کردیم، واژه یو پی اس به معنای منبع تغذیه غیر قابل گسیختن می‌باشد. از این دستگاه الکترونیکی به منظور پایداری در جریان الکتریکی استفاده می‌کنند. دستگاه‌های یو پی اس علاوه بر اینکه انرژی مورد نیاز دستگاه‌های الکتریکی را برطرف می‌کند، از آن‌ها در برابر نویز، ناپایداری و خرابی ناشی از قطعی ناگهانی برق نیز محافظت می‌نماید.

در ابتدا باتری‌های یو پی اس برای وسایلی که نسبت به قطعی الکتریسیته حساسیت داشتند، استفاده می‌شد. برخی از دستگاه‌ها نیازمند باتری می‌باشد تا با استفاده از آن بتواند در مواقع ضروری برق را تامین کند. این نوع باتری‌ها با تامین کردن برق مورد نیاز دستگاه‌ها هنگامی که جریان برق نوسان دارد و یا حتی قطع شده است، می‌تواند از دستگاه‌های الکتریکی محافظت کند تا دچار آسیب جدی‌تری نشوند. با توجه به اهمیت این موضوع پیشنهاد می‌شود برای خرید باتری یو پی اس از یک فروشگاه معتبر استفاده کنید.

 

کاربرد یو پی اس چیست؟

یو پی اس در زمینه‌های مختلفی می‌تواند کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال در صنعت برق از یو پی اس استفاده موثری می‌شود. در کارخانجات صنعتی، ابزار و تجهیزات بیمارستان‌ها، مناطق حساس، خودروسازی، پتروشیمی و پالایشگاه یو پی اس کاربرد دارد. در مصارف پزشکی برخی از تجهیزات که گران قیمت نیز می‌باشند و نسبت به جریان برق حساسیت بالایی دارند، به یو پی اس برای عملکرد بهتر و دقیق‌تر نیاز خواهند داشت. برخی از تجهیزات حیاتی و دستگاه‌های اسکنر به دستگاه یو پی اس وابسته هستند.

تفاوت باتری یو پی اس با باتری خودرو چیست؟

 همان طور که می‌دانید، هرگونه اختلالات یا نوسان در برق بیمارستان‌ها می‌تواند به معنای تفاوت زندگی یا مرگ افراد باشد. در سیستم‌های مخابراتی که از فرستنده‌ها، کانال‌ها، گیرنده‌ها و همچنین ترانزیستورها تشکیل شده‌اند و دائماً در طول شبانه روز فعال می‌باشند، ‌ups یک وسیله ضروری و مهم تلقی می‌شود. با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های مخابراتی و همچنین تعداد بالای کاربران هر گونه وقفه در کارکرد سیستم‌های مخابراتی باعث ایجاد خلل در فعالیت کاربران خواهد شد. در ادارات به ویژه در سیستم‌های بانکی وجود یو پی اس امر اجتناب ناپذیر می‌باشد. زیرا در این سازمان‌ها همواره حفظ اطلاعات و مصون نگه داشتن آن‌ها ضروری است.

 

ویژگی‌های باتری یو پی اس چیست؟

انواع مختلف باتری یو پی اس بر اساس نوع مواد شیمیایی متفاوت می‌باشد. بنابراین نسبت به انواع مواد آن ویژگی‌های متفاوتی نیز خواهند داشت و این مواد در عمر و ظرفیت این باتری‌ها تاثیر خواهد داشت. همچنین نسبت به آن محل نگهداری متفاوتی نیز خواهند داشت. از ویژگی‌های برخی از باتری‌های یو پی اس می‌توانیم به قابل بازیافت بودن آن‌ها اشاره کنیم. برخی دیگر از این نوع باتری‌ها نیز قابل تعمیر هستند. ویژگی اصلی این باتری‌ها عمر و ماندگاری مشخص آن‌ها می‌باشد. حداکثر زمان استفاده از باتری‌های یو پی اس توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود. البته عمر آن‌ها می‌تواند تحت تاثیر برخی عوامل متغیر باشد. در فروشگاه مستر انرژی پلاس می‌توانید انواع مختلف باتری ups را مشاهده کنید.

 

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین چیست؟

تفاوت اصلی باتری‌های یو پی اس و باتری ماشین در تعداد صفحات سربی یا الکترولیت آن‌ها می‌باشد. در واقع، تعداد صفحات سربی باتری ماشین زیاد است. به همین علت، سطح تماس الکترود با الکترولیت بیشتر بوده و همین موضوع سبب می‌شود که جریان الکتریکی بیشتری در مدت زمان کمتری تولید شود. در حالی که تعداد الکترودها یا همان صفحات فلزی سربی در باتری‌های یو پی اس به مراتب کمتر است و این امکان را به آن می‌دهد که در مدت زمان طولانی‌تری مقداری مشخص انرژی را تولید نماید.

 

آیا ساخت یو پی اس با باتری ماشین امکان پذیر است؟

امکان این مسئله وجود دارد اما هرگز توصیه نمی‌شود. برای مدت زمان کوتاهی می‌توان از باتری ماشین در ساخت یو پی اس استفاده کرد. اما در صورتی که بخواهید برای مدت طولانی‌تری این کار را انجام بدهید، امکان داغ شدن آن وجود دارد که در نهایت می‌تواند منجر به نشت باتری و حتی منفجر شدن آن بشود. علاوه بر آن، این کار می‌تواند به خود دستگاه یو پی اس نیز آسیب بسیار جدی وارد نماید. این باتری‌ها از لحاظ ظاهری با یک‌دیگر شباهت دارند اما ساختار داخلی آن‌ها متفاوت می‌باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز