خبرگزاری کار ایران

پرچمدارترین میان رده‌های بازار

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۰۴

هر چند که برندهای مختلف تولیدکننده تلفن همراه هوشمند، محصولات خود را به شیوه متفاوتی رده‌بندی می‌کنند؛ اما به‌طورکلی انواع گوشی موبایل در یکی از رده‌های پرچمدار، میان‌رده و اقتصادی قرار می‌گیرند. پرچمداران را می‌‌توان بهترین گوشی‌ها از نظر امکانات دانست که در مقایسه با همتایان خود قیمت بالایی دارند. در عوض گوشی‌های رده اقتصادی، نسبتاً ارزان‌قیمت بوده، از نظر امکانات و قابلیت‌ها ضعیف هستند اما گوشی‌های میان‌رده، حد واسط این دو گروه بوده، علی‌رغم داشتن امکانات مدرن و کیفیت قابل قبول، به‌مراتب قیمت مناسب‌تری نسبت به پرچمداران دارند.

این مقاله به معرفی پرچمدارترین میان ‌رده‌های بازار اختصاص دارد. به‌عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که برخی گوشی‌های میان‌رده، دوربین خوبی دارند، درحالی‌که برخی دیگر برای بازی مناسب‌تر هستند یا مجهز به قابلیت‌های خاص دیگری می‌باشند. در این میان محصولاتی نیز وجود دارند که از نظر طراحی و امکانات، بسیار به پرچمداران نزدیک بوده، در همه بخش‌ها عملکرد خوبی دارند و در مقایسه با قیمت خود اصطلاحاً همه چیز تمام هستند. برای آشنایی با چند نمونه از بهترین گوشی‌های میان‌رده تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های میان‌رده کدام‌اند؟

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G

اگر از طرفداران برند مشهور سامسونگ بوده و قصد خرید یک گوشی شیک و مدرن را دارید، گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. این گوشی از نظر طراحی و ساخت، شباهت زیادی به پرچمداران سامسونگ دارد.

جنس قاب پشت گوشی فوق از پلاستیک مرغوب و جنس فریم آن از آلومینیوم است. نمایشگر این موبایل از نوع سوپرامولد با رزولوشن FHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز است. این نمایشگر از HDR10‌ نیز پشتیبانی می‌کند، محیط روان و جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی قابل ذکر گوشی Galaxy S21 FE 5G سامسونگ، مجهز بودن آن به تراشه پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 2100 است. هر چند که این تراشه به پای پردازنده‌های پرچمداری مثل اسنپدراگون 888 نمی‌رسد؛ اما از قدرت بالایی برخوردار است و به واسطه آن می‌توان انواع بازی‌های حرفه‌ای را انجام داد و حتی نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین را اجرا کرد.

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G، دارای سه دوربین واید، اولتراواید و تله فوتو با کیفیت‌های 12، 12 و 8 مگاپیکسل است؛ سنسور دوربین سلفی گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است.

داشتن باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در جعبه این گوشی، شارژر وجود ندارد و باید به‌صورت جداگانه خریداری شود.

گوشی Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G

پرچمدارترین میان رده‌های بازار

این گوشی را می‌توان بهترین میان‌رده شبه پرچمدار برند شیائومی دانست که در سال 2021 معرفی شده و در مقایسه با قیمت مناسب خود عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. مجهز بودن به نمایشگر امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10، به‌علاوه وجود تراشه دایمنسیتی 920 5G باعث می‌شوند که این گوشی از قدرت و سرعت قابل قبولی برخوردار باشد.

طول عمر بالای باتری و قابلیت شارژ سریع، داشتن بلندگوهای استریو و جک 3.5 میلی‌متری که باعث می‌شوند، دستگاه، کیفیت صدای بالایی داشته باشد، از دیگر ویژگی‌های گوشی Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G به شمار می‌روند. علاوه بر اینها گوشی نام برده، دارای یک دوربین اصلی (دوربین واید) 108 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل است، دوربین سلفی جلوی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است.

گوشی Galaxy A54

گلکسی A54 یکی دیگر از میان‌رده‌های محبوب سامسونگ است که از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار بوده، تا حدودی مشابه گوشی پرچمدار S23‌ است. برخلاف بسیاری از میان‌رده‌ها، گوشی Galaxy A54 دارای قاب پشتی شیشه‌ای است؛ همچنین دارای محافظ گوریلا گلس با استاندارد IP67‌ بوده و در برابر رطوبت و گردوخاک، مقاومت می‌کند.

تراشه گوشی Galaxy A54 سامسونگ از نوع اگزینوس 1380 است که نسل جدیدی از پردازنده‌های اگزینوس به شمار رفته و قدرتی مشابه اسنپدراگون 778 کوالکام دارد

نمایشگر گوشی مذکور از نوع سوپرامولد با نرخ نوسازی 120 هرتز و سایز 6.4 اینچ است. وجود دوربین‌های پشتی 50، 12 و 5 مگاپیکسلی، به‌علاوه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، باعث می‌شوند که هر نوع فیلم و عکسی را بتوان با گوشی گلکسی A54 سامسونگ تهیه کرد.

گوشی Galaxy A54، دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر با قابلیت شارژدهی بسیار خوب است. این باتری طول عمر بالایی دارد؛ اما این میان‌رده سامسونگ نیز بدون شارژر فروخته می‌شود.

گوشی شیائومی Poco X5 pro

پرچمدارترین میان رده‌های بازار

گوشی Poco X5 pro یکی دیگر از میان‌رده‌های خوش‌قیمت برند شیائومی است که نسل جدید گوشی‌های X3 و X4‌ به شمار رفته و در مقایسه با آنها شباهت بیشتری به یک گوشی پرچمدار دارد.

ظاهر تخت و ارگونومی عالی از مشخصات جالب توجه گوشی شیائومی Poco X5 pro به شمار می‌روند. این گوشی، مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی امولد با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز است که از Dolby Vision و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر سخت‌افزاری، گوشی شیائومی Poco X5 pro، دارای تراشه پردازنده مرکزی 6 نانومتری اسنپدراگون 778 است که از تراشه‌های قدرتمند بوده و امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیفیت دوربین‌های پشتی اصلی، فوق عریض، ماکرو و دوربین جلوی سلفی گوشی مذکور به ترتیب 108، 8، 2 و 16 مگاپیکسل است. باتری 67 واتی گوشی Poco X5 pro، دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر بوده و قابلیت شارژ سریع را دارد. این گوشی در دو مدل با حافظه 128 و 256 گیگابایت تولید می‌شود اما گوشی شیائومی Poco X5 Pro با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت به دلیل حافظه و رم بالاتر، انتظارات شما را بهتر برآورده خواهد کرد.

گوشی شیائومی Lite 12

گوشی شیائومی Lite 12 یک پیشنهاد خوب برای افرادی است که جهت مصارف روزانه خود به یک گوشی مدرن با قیمت مناسب نیاز دارند. این گوشی، خوش‌دست و سبک است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر 6.55 اینچی OLED با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و پشتیبانی از Dolby Vision اشاره کرد.

تراشه 6 نانومتری گوشی Lite 12 شیائومی از نوع اسنپدراگون 778G 5G است که از قدرت بالایی برخوردار بوده و وجود آن در یک گوشی میان‌رده مناسب قیمت، عالی به نظر می‌رسد. به‌واسطه وجود چنین پردازنده‌ای می‌توان با گوشی مذکور، بازی‌های مختلف را انجام داد، بدون این که دچار هنگی یا کندی شود.

یکی دیگر از مزایای گوشی شیائومی Lite 12 داشتن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است. وجود این دوربین در کنار دوربین‌های فوق عریض و ماکروی 8 و 2 مگاپیکسلی، باعث می‌شوند که گوشی، قابلیت تهیه تصاویر و ویدئوهای باکیفیت را داشته باشد. این گوشی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز دارد.

ظرفیت باتری گوشی Lite 12، 4300 میلی‌آمپر ساعت و توان آن 67 وات است.شاید تنها ایراد گوشی شیائومی Lite 12، عدم مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار باشد. بااین‌حال بدنه پلاستیکی آن از استحکام قابل قبولی برخوردار است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز