خبرگزاری کار ایران

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۸۰

ماشین لباسشویی بوش Bosch به اطمینان، کارایی و ویژگی‌های پیشرفته خود شهرت دارد. با این حال، آن‌ها نیز مانند تمام لوازم خانگی گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی بوش، روشن نشدن است. امری که باعث انباشته شدن لباس‌های کثیف و مختل شدن امور روزانه خواهد شد. دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش می‌تواند به خرابی پنل کنترل، مشکلات قفل درب یا سایر مشکلات برگردد.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی بوش

اجازه دهید قبل از بررسی دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش به برخی از مشکلات رایج این دستگاه‌های پرفروش بپردازیم. این مشکلات بیشتر به صورت عدم تخلیه درست آب، سروصدای زیاد در حین کار یا عدم تکمیل یک چرخه دیده می‌شوند. درست است که این مشکلات مستقیما به روشن نشدن دستگاه مربوط نمی‌شوند، اما نشان‌دهنده یک مشکل اساسی و موثر در عملکرد کلی لباسشویی هستند. مشکلاتی که به مرور زمان حادتر می‌شوند و باعث از کار افتادن لباسشویی خواهند شد.

پس اگر با هر یک از موارد فوق یا سایر خرابی های لباسشویی بوش مواجه هستید، ارزش آن را دارد که به عیب‌یابی دستگاه بپردازید. این کار می‌تواند هزینه تعمیر لباسشویی را تا حد زیادی کاهش دهد.

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش کدامند؟

دلایل مختلفی می‌توانند برای روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش شما وجود داشته باشند. اما رایج‌ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش به شرح زیر هستند.

1. مشکلات مربوط به برق

یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش به مشکلات مربوط به برق برمی‌گردد. این مشکلات می‌توانند از قطع برق یا سوختن فیوز خانه تا کابل برق معیوب یا قطع کننده مدار را شامل شود.

قبل از بررسی علل احتمالی دیگر، مطمئن شوید که منبع تغذیه ماشین لباسشویی شما سالم است و به درستی کار می‌کند. در عین حال، فیوز تامین‌کننده برق آشپزخانه یا هر بخش خانه که لباسشویی در آن قرار دارد هم باید چک شود. توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن دانش فنی لازم، چنین اقداماتی را انجام ندهید و از یک برقکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش

2. خرابی صفحه کنترل یا دکمه‌ها

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش و عدم پاسخگویی آن می‌تواند خرابی پنل کنترل یا دکمه‌ها باشد. این دکمه‌ها یا پنل کنترل با گذشت زمان می‌توانند فرسوده شوند یا به کلی از کار بیفتند.

اگر ماشین لباسشویی بوش به خاطر صفحه کنترل روشن نمی‌شود یا دکمه‌ها علیرغم فشار دادن، هیچ‌گونه ورودی را ثبت نمی‌کنند، لازم است این قطعات را مورد بررسی و عیب‌یابی قرار دهید. برای این کار باید به تعمیرگاه لباسشویی بوش مراجعه کنید یا از یک تکنسین واجد شرایط کمک بگیرید.

3. قفل یا مکانیسم درب معیوب

ماشین‌های لباسشویی بوش مجهز به مکانیسم قفل درب برای اطمینان از عملکرد ایمن آن در حین کار هستند. اگر این مکانیسم به درستی درگیر نشود یا گیر کند، از روشن شدن ماشین لباسشویی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پس بررسی کنید که آیا درب به طور ایمن بسته شده است و مکانیسم قفل به درستی کار می‌کند یا خیر. شایان ذکر است که برخی از مدل های لباسشویی بوش دارای یک عملکرد تاخیری هستند. این عملکرد باعث تاخیر کوتاهی قبل از روشن شدن دستگاه می‌شود. بنابراین اختلال در آن هم می‌تواند عامل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش باشد.

3. قفل کودک

در بسیاری از موارد، دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش به فعال بودن قفل کودک برمی‌گردد. این ویژگی تمامی دکمه‌های کنترل پنل مانند دکمه Start را برای جلوگیری از روشن شدن تصادفی آن قفل می‌کند. در صورت فعال بودن قفل کودک، حروف "CL" یا یک نماد کلید روی نمایشگر ماشین لباسشویی نشان داده می‌شود.

فرآیند خاموش کردن قفل کودک در لباسشویی بوش به مدل آن بستگی دارد. بنابراین بهتر است به کتابچه راهنمای آن سر بزنید. نگه داشتن یک دکمه خاص یا یک سری دکمه به مدت 3 ثانیه معمولا این ویژگی را غیرفعال می‌کند. اگر حروف "CL" یا نماد کلید از روی نمایشگر ناپدید شود، ویژگی قفل کودک خاموش شده است.

5. مشکلات موتور یا تسمه محرک

مشکلات مربوط به موتور یا تسمه محرک نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش باشد. یک موتور فرسوده یا معیوب نمی‌تواند دستگاه را راه‌اندازی نکند. تسمه محرک پاره شده هم حرکت چرخشی لازم برای عملکرد ماشین لباسشویی را مختل خواهد کرد.

برای آزمایش تسمه محرک یا موتور می‌توانید درام یا دیگ دستگاه را به صورت دستی بچرخانید. صداها یا مقاومت‌های غیرعادی در هنگام چرخش دیگ می‌توانند نشان‌دهنده مشکل در موتور یا تسمه محرک باشند. عوض کردن تسمه محرک و عیب‌یابی موتور، تنها از عهده تکنسین واجد شرایط برمی‌آید. بنابراین، باید مشخصات لباسشویی بوش شما برای ارائه به تعمیرکار ثبت و ضبط شود.

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش

راه‌حل‌های روشن نشدن لباسشویی بوش

تعمیرات پیچیده لباسشویی بوش حتما باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانند مشکل را سریع شناسایی و آن را با قطعات اصل و اورجینال رفع کنند. اما چند مرحله عیب‌یابی ساده هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را قبل از تماس با یک تکنسین، امتحان کنید.

  • توجه به مشکلات رایج لباسشویی مانند عدم تخلیه آب یا سروصدای بیش از حد
  • بررسی منبع تغذیه برق و فیوز برق‌رسانی به آشپزخانه
  • اتصال صحیح ماشین لباسشویی بوش به برق
  • ریست کردن دستگاه با کشیدن آن از برق و وصل کردن مجدد آن پس از 20 ثانیه
  • بررسی کابل برق و دوشاخه لباسشویی و اطمینان از درست بودن آن‌ها
  • بررسی کنترل پنل و دکمه‌های لباسشویی برای هرگونه آسیب قابل مشاهده یا شل بودن اتصالات
  • چند بار باز و بسته کردن درب لباسشویی برای اطمینان از صحت مکانیسم قفل درب
  • بررسی مشکلات موتور یا تسمه محرک با چرخاندن درام لباسشویی
  • تمیز کردن شیلنگ و فیلتر تخلیه لباسشویی

به یاد داشته باشید که هنگام عیب‌یابی هر وسیله برقی مانند لباسشویی باید ایمنی را در اولویت کار خود قرار دهید. اگر وقت، دانش یا حوصله بررسی‌های لازم را ندارید، بهتر است کار عیب‌یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی بوش را از همان ابتدا به متخصصان امر بسپارید. با صرف هزینه تعمیر لباسشویی بوش، دستگاه شما به احتمال زیاد در کمترین زمان ممکن دوباره شروع به کار خواهد کرد.

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش

جمع‌بندی

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش هر چه که باشد، با عیب‌یابی سریع و تعمیرات لازم رفع خواهد شد؛ البته اگر مشکل خیلی جدی و مربوط به موتور دستگاه نباشد. در این صورت اگر دستگاه جدید باشد، بهتر است از گارانتی لباسشویی استفاده کنید. ناگفته نماند در این شرایط بهتر است ما نیز آگاهی مان را بالاتر ببریم و دانستن موضوعاتی مثل انواع علامت های روی ماشین لباسشویی تصمیم درست تری بگیریم. امیدواریم راه‌حل‌های ارائه‌شده در این مقاله بتوانند به شما در عیب‌یابی و رفع مشکل لباسشویی بوش کمک کنند.

منابع

  1. https://alphatekappliance.com/blog/bosch-washing-machine-not-starting/
  2. kardoon.ir
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز