خبرگزاری کار ایران

لزوم ورود دولت به مشکل تامین گیربکس های صنعتی در صنایع دارو و غذا

5 دلیل برای خرید گیربکس حلزونی در صنایع غذا و دارو

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۱۹

گیربکس برای انتقال نیرو از محوری به محور دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت قطعات زیادی برای تولید محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که حتی شما نام بسیاری از آن ها را نمی دانید. گیربکس در مدل های مختلفی تولید گشته و در صنعت غذا و دارو کاربردهای بسیار زیادی دارد.

وقتی که تولیدات مواد غذایی در کشور افزایش می یابد تقاضا برای خرید قطعات صنعتی و گیربکس حلزونی کوچک و بزرگ نیز به تبع آن بیشتر خواهد شد. در این صورت نیاز به تولیدات بیشتری از سوی کارخانه جات تولیدی و شرکت های وارد کننده احساس می شود. در ارتباط با انواع گیربکس بیشتر سخن خواهیم گفت.

افزایش تقاضا برای خرید گیربکس حلزونی بخاطر تولیدات بیشتر مواد غذایی

همه ما می دانیم که مایحتاج اصلی خانوارها غذا و دارو است. شاید پوشاک در درجه دوم قرار داشته باشد ولی افراد بدون غذا قطعا خواهند مرد. در ساخت دستگاه های تولید انواع نان هاس سنتی مثل لواش، بربری و تافتون از گیربکس های حلزونی به طور گسترده ای استفاده خواهد شد.

دیده اید که دستگاه های نانوایی در حال حرکت هستند و با دوری که ایجاد می شود نان ها پخته خواهند شد. به تنهایی جریان برق و گاز نمی تواند دستگاه را به حرکت در آورد. بلکه این کار را گیربکس و قطعات موتور دستگاه انجام خواهند داد. وقتی که الکتروموتور از حرکت باز می ایستد، شما می توانید یک سوئیچ قطع کننده در دستگاه نصب کنید تا دور خروجی گیربکس حلزونی متوقف گردد.

وقتی که آسانسور خراب می شود و از حرکت باز می ایستد باید به تعمیر گیربکس صنعتی تعبیه شده در موتور پرداخت. آسانسورهای بالابر در رستوران ها و فست فودها و کلیه فروشگاه های مواد غذایی برای حمل بار استفاده خواهد شد. از فواید گیربکس های حلزونی می توانیم به برگشت ناپذیری آن ها اشاره کنیم. این گیربکس ها به طور سفارشی در ابعاد بزرگتری ساخته می شوند اما اندازه های کوچک آن ها نیز کاربردهای بسیار گسترده ای نسبت به گیربکس خورشیدی دارند.

کاربرد گیربکس حلزونی 90 درجه در صنایع غذایی و دارویی

این مدل گیربکس در ابعاد کوچکی ساخته می شوند که بیشترین راندامان را نسب به سایر هم نوعانش دارد.

از کاربردهای آن می توان به استفاده در کانوایر خط تولید دستگاه های تولید انواع مواد غذایی و همچنین دستگاه های موجود در نانوایی اشاره کرد.

همچنین در شرکت های داروسازی جهت استریل کردن داروها، انتقال و یا حمل سرنگ، از دستگاه ها و قطعاتی استفاده می شود که گیربکس حلزونی کوچک نقشی بسیار حیاتی را در طول عمر دستگاه ایجاد خواهند نمود.

5 دلیل برای خرید گیربکس حلزونی در صنایع غذا و دارو

معیار و انتخاب یک گیربکس صنعتی در چند مورد است؟

توان تولیدی در داخل موتور یا شافت ورودی از معیارهای مهم در خرید انواع گیربکس های صنعتی است. میزان دور، نسبت تبدیل و اندازه گشتاور نیز از معیارهای مهم بوده که باید به آن توجه شود. نکته دیگر در خرید گیربکس کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش واحد تولیدی سازنده است. متریال مورد استفاده در ساخت گیربکس های صنعتی و حلزونی باید از باکیفیت ترین مواد انتخاب شود.

اما یک معیار مهم برای بسیاری از واحدهای تولیدی، موجود بودن قطعات جانبی گیربکس است که در صورت خرابی و نیاز به تعویض، آن قطعه مورد نظر در بازار موجود باشد.

برای افزایش مقاومت دنده، از فولاد با کیفیت در ساخت گیربکس حلزونی استفاده می شود. کارخانه جات تولید کننده مواد غذایی به دلیل آن که به طور شبانه روزی از دستگاه ها و ماشین آلات استفاده می کنند شوک وارد شده به دنده بالا بوده و به همین دلیل باید به کیفیت توجه ویژه ای داشته باشند.

اما برای کاربردهای دیگر مثل بالابرهای حمل پیتزا و فست فود می توانید از گیربکس های کوچک تر و یا با مقاومت کمتر استفاده کنید.

اما بسیاری از افراد نمی دانند که بین گیربکس حلزونی و خورشیدی کدام یک را انتخاب کنند. در حالت کلی راندمان گیربکس های خورشیدی بسیار بالاتر از گیربکس های حلزونی است. اما الزاما به معنای بی کیفیت بودن گیربکس های حلزونی نیست.

علت استفاده هر صنعت از گیربکس متفاوت به چه علت است؟

هر صنعت بسته به نوع کارکرد خود نیاز به گیربکس مناسب دارد. در حالت کلی کنترل سرعت و گشتاور و افزایش این دو پارامتر از اهمیت یژه ای برخوردار است. اگر قصد ما بر این باشد که از گیربکس جهت کاهش سرعت و افزایش قدرت استفاده کنیم در اینجا نوع گیربکس مورد استفاده تغییر خواهد کرد. قبل از خرید باید به این نکات توجه ویژه داشته باشید.

گیربکس حلزونی که از پرکاربردترین نوع گیربکس در صنعت به شمار می رود دارای یک ماردون فولادی و یک چرخ دنده برنجی است. برخی تولید کننده ها در ساخت این گیربکس از برنز استفاده می نمایند. حالا سوال پیش می آید که مقوله حرکت چگونه انجام می شود؟ حرکت سینماتیکی با استفاده از این دو چرخ دنده انجام خواهد شد. نحوه قرار گیری شافت ورودی و خروجی، حالت عمودی شکل دارد.

تعمیر و خرابی گیربکس های صنعتی در کدام نوع رایج تر است؟

این طور نیست که گیربکس ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، دچار خرابی نشوند. برخی از مدل ها بیشتر از سایر انواع گیربکس های دیگر زودتر خراب می شوند و البته لازم نیست نگران باشید چرا که توسط یک فرد متخصص و مجرب تعمیر خواهند شد. گاهی اوقات با تعویض یک قطعه کوچک، عامل خرابی و عدم کارکرد گیربکس برطرف خواهد شد. شما میتوانید از مجموعه گذرگاه صنعت و تجارت برای تعمیر گیربکس صنعتی مشاوره و خدمات حرفه ای دریافت کنید برای این امر نیاز است که وب سایت gozargah.biz مراجعه کنید و از خدمات این شرکت بهره مند شوید.

5 دلیل برای خرید گیربکس حلزونی در صنایع غذا و دارو

در صورتی که سرو صدای نامعقول و یا به اصلاح نویزی را در هنگام کار کردن شنیده اید بدانید که گیربکس خراب شده است و باید آن را تعمیر کنید.

شاید لازم باشد که بلبرینگ، شفت و یا چرخ دنده ها تعمیر شوند. هر کدام از قطعات زمانی که معیوب شوند صدای خاصی ایجاد می کنند. به طور مثال صدای یاتاقان خراب شده با صدای شل شدن پایه های موتور متفاوت است.

یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس ها گرم شدن بیش از حد آن هاست. دمای بدنه و شفت گیربکس نسبت به روزهای اولیه کارکرد بسیار گرم تر از حد معمول خواهد شد.

حتی دیده شده است که از درزگیرها و شفت دود خارج شود. شفت شدن بیش از اندازه یاتاقان ها باعث ایجاد اصطکاک داخلی بیشتر و ایجاد گرمایی اضافی خواهد شد.

برای افزایش دوام و عمر گیربکس های حلزونی و صنعتی لازم است هر چند وقت یک بار بدنه دستگاه را چک کنید تا عمق تخریب بیش از حد ممکن نشود.

عمر قطعات داخلی تعبیه شده در گیربکس های صنعتی با دمای کارکرد آن ارتباط کاملا مستقیمی دارد. هرچه دستگاه روان تر کار کند و خنک تر باشد دارای طول عمر بیشتری خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز