خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب کابینت مناسب برای خانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۱۵۲

اولین چیزی که به چشم هر بیننده‌ای می‌خورد کابینت آشپزخانه منزل شما است، حتی بدون این که وارد آشپزخانه شود. می‌توان گفت آشپزخانه‌ای وجود ندارد که بدون کابینت باشد، به همین دلیل است که برای انتخاب یک کابینت کاربردی باید دقت لازم را داشته باشیم. امروزه کابیت دارای سبک‌ها و متریال‌های گوناگونی هستند که بر اساس طراحی و دکوراسیون منزل می‌توانید سبک مورد نظر خود را به مرحله اجرا برسانید. در این نوشته تلاش کردیم تا پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های کابینت را کاملا بررسی کرده و یک راهنمای انتخاب کابینت مناسب برای خانه گرد آوری کنیم.

 

کابینت کلاسیک چیست؟

امروزه دکوراسیون داخلی منزل بیش از پیش بین خانواده‌های ایرانی مورد توجه قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده است که دکوراسیون و سبک‌های کابینت همیشه در حال به‌روز شدن باشد، در گذشته اغلب کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند اما امروز با متریال‌های جدید تولید می‌شود و می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سبک کابینت کلاسیک به گونه‌ای است که نمای اشرافی و سلطنتی به آشپزخانه شما می‌دهد. انواع کابینت کلاسیک معمولا بر اساس نوع درب و میزان چوب مصرفی به دو گروه چوبی و روکش‌دار (کابینت روکش چوب، کابینت ممبران، کابینت روکش پولیشی کلاسیک، کابینت رومی) دسته‌بندی می‌شود.

 

ویژگی کابینت‌های سبک کلاسیک

از ویژگی‌های این سبک کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سبک کلاسیک شلوغ و پر نقش و نگار است. دارای درب‌های حکاکی شده، سرستون‌های منبت و معرق کاری شده است، و حتی دستگیره‌ها در این سبک دارای حکاکی و طرح دار هستند.
  • در کابینت کلاسیک بعضی از درب‌ها دارای ویترین‌های شیشه‌ای هستند که برای نمایش دادن ظروف گران قیمت طراحی شده‌اند.
  • این سبک از کابینت به گونه‌ای طراحی شده ‌که داری قفسه‌های بزرگ و همچنین تاج و زیر چراغ هستند.
  • نحوه‌ی ساخت داخل کابینت در این سبک به صورت عمقی و عرضی می‌باشد و تمامی فضا را پوشش می‌دهد.
  • در طراحی سبک کلاسیک کابینت‌ها به‌ صورت‌ یکپارچه ساخته می‌شود.
  • درب‌ها در این سبک به صورت عمودی بود و درهای افقی، کشوهای جک‌دار در این سبک جایگاهی ندارد.
  • در یک آشپزخانه کلاسیک، هود، بخشی است که نباید دیده شود به همین دلیل توسط قاب پوشیده می‌شود.

 

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت کلاسیک چوبی یکی از خاص‌ترین کابینت موجود در بازار است که همچنان از گذشته تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. کابینت چوب گران‌ قیمت‌ترین مدل کابینت در سبک کلاسیک است زیرا به علت استفاده از چوب طبیعی درختان، پر هزینه است. جنس بدنه این مدل کابینت از ام‌دی‌اف سفید است و به طور کلی فقط برای جنس درب‌ها از چوب طبیعی استفاده می‌شود که به صورت ورق‌های در ضخامت سه الی چهار سانتی‌متر تولید می‌شود و بعد از اندازه مورد نظر درب‌ها توسط استادکار منبت کاری و ابزار خورده می‌شود و نقش و نگارهای سبک کلاسیک بر روی درب‌‌ها حکاکی می‌شود، بعد از این مرحله در محیطی ایزوله رنگ آمیزی انجام می‌شود. در این سبک ستون‌های منبت و معرق  کاری شده هم استفاده‌ وجود دارد. این مدل کابینت چوبی کلاسیک از استحکام، کیفیت و طول عمر بالای برخوردار است.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران از 2 نوع مصالح عمده ساخته می‌شود. معمولاً مغز و جنس اصلی این نوع کابینت آشپزخانه از ام دی اف است؛ اما آنچه این محصول را از ام دی اف معمولی جدا می‌کند، پوششی است که به ممبران شناخته شده است. ممبران به روکشی گفته می‌شود که روی ام دی اف و دیگر مواد و مصالح خام کشیده می‌شود. بدین ترتیب ظاهر ساده آن‌ها را دگرگون خواهد کرد. پوششی که معمولاً در صنعت کابینت سازی استفاده می‌شود، پی وی سی است؛ بنابراین با افزودن لایه‌‌ای از پی وی سی بر روی ام دی اف، صفحات ممبران شکل می‌گیرد. کابینت ممبران نیز از صفحات ممبران ساخته می‌شود. آنچه کابینت ممبران را با کابینت‌هایی که با ام دی اف خام ساخته می‌شوند، جدا می‌کند، ظاهر و طرح و نقش‌های متنوع آن است. علاوه بر این دوام و استحکام ام دی اف نیز با استفاده از این پوشش افزایش خواهد یافت.

راهنمای انتخاب کابینت مناسب برای خانه

اگر دوست دارید ببینید که کابینت ممبران در آشپزخانه چه شکلی خواهد داشت، می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت گریت کابینت، نمونه کارهای گریت کابینت و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید.

مقایسه دو مدل ممبران و انزو

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را با نصب کابینت‌ها داشته باشید حتما دو مدل ممبران و انزو به شما معرفی شده‌‌اند و یا خودتان مدل‌هایی از هر کدام را بررسی کرده‌اید. این دو نوع کابینت در حال حاضر محبوب‌‌‌ترین نمونه‌های بازار ایران محسوب می‌شوند و طبیعی است که در انتخاب بین آن‌ها مردد شده باشید و ندانید که کدام یک از دو مدل کابینت انزو و کابینت ممبران، برای شما کاربردی‌تر و بهتر خواهند بود. اما تفاوت‌های کابینت ممبران و انزو در چیست؟ ممبران بهتر است یا انزو؟ کدام مدل را انتخاب کنیم؟

 

مقایسه‌ی موردی کابینت انزو و کابینت ممبران

  • برای اولین تفاوت، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت انزو برابر ۲۵ میلی متر می‌باشد که این اندازه در کابینت ممبران نهایتاً به ۱۶ الی ۱۸ میلی متر می‌رسد. در نتیجه قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت انزو از قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت ممبران بیشتر است.
  • تفاوت دیگر این دو کابینت در قطر روکش استفاده شده در آن‌ها می‌باشد. در کابینت انزو قطر روکش استفاده شده نسبت به قطر روکش کابینت ممبران بیشتر است. این نکته یکی از مهم‌‌‌ترین نکات در زمینه دکوراسیون داخلی خانه می‌باشد.
  • سومین تفاوت این دو کابینت این است که درب کابینت انزو از چهار طرف توسط دستگاه سی ان سی، تراش می‌خورد است. این کار سبب می‌شود که قطر لبه‌های کابینت انزو تا ۸ میلی متر کمتر از قطر لبه‌ها در کابینت ممبران باشد.
  • چهارمین تفاوت کابینت انزو و ممبران، در این است که کابینت‌های انزو همیشه به رنگ سفید براق هستند. این در حالی است که کابینت ممبران تنوع رنگ بیشتری دارد.
  • آخرین تفاوت این دو کابینت در قیمت نهایی آن‌ها می‌باشد که به دلیل جنس، میزان متریال و مواد استفاده شده، قیمت کابینت انزو به مراتب بالاتر از قیمت کابینت ممبران است.

 

بهترین راهنمای انتخاب کابینت مناسب برای خانه

راهنمای انتخاب کابینت مناسب برای خانه

آشپزخانه شما قلب خانه‌تان است و طراحی درست و اصولی این محل تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما دارد. برای انتخاب و خرید کابینت باید عوامل زیادی را از جمله قیمت مناسب، کیفیت خوب و زمان آماده سازی بررسی کنید و در نظر گرفتن همه این موارد می‌تواند استرس‌زا و چالش‌برانگیز باشد. اگر در انتخاب مدل کابینت خود مردد هستید، بودجه‌ی کافی ندارید یا نمی‌دانید باید از چه کسی کمک بگیرید و به چه طراحانی اعتماد کنید، می‌توانید همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت نمونه کارها و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به سایت شرکت کابینت گریت می‌توانید از مشاوره‌ی واتساپی و آنلاین ما بهره‌مند شوید. ما به شما کمک می‌کنیم که جانی دوباره به آشپزخانه و منزلتان ببخشید!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز