خبرگزاری کار ایران

پارکت لمینت یا سرامیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۲۹

برای انتخاب کفپوش مناسب منزل خود می‌توانید از موارد گوناگونی مانند پارکت لمینت، سنگ، سرامیک و پی‌وی‌سی استفاده کنید که انتخاب هر یک از آنها به سلیقه فرد و همچنین کیفیت کفپوش بستگی دارد.

پارکت و سرامیک 2 مدل از بهترین و پرطرفدارترین کفپوش‌ها هستند که اکثر افراد برای کف‌سازی از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین در این مقاله سعی داریم تا با مقایسه 2 مورد از بهترین کفپوش‌ها و توضیح اینکه کدام یک بهتر از دیگری است، به شما اطلاعات لازم برای انتخاب کفپوش را بدهیم تا بتوانید برای محیط مورد نظرتان بهترین مدل را انتخاب کنید.

کارایی پارکت لمینت و سرامیک

این 2 کفپوش برای پوشاندن کف محیط خانه مانند پذیرایی، اتاق‌ها و مکان‌های دیگر مانند شرکت‌ها و اداره‌ها مناسب هستند. با نصب آنها می‌توانید زیبایی و ظاهری مدرن را به محل مورد نظر خود هدیه دهید و دیزاین لوکس و شیکی برای منزل یا محل کار خود بسازید.

از هر 2 کفپوش پارکت لمینت و سرامیک می‌توان علاوه‌بر کف محیط برای دیوارها نیز استفاده کرد. این کفپوش‌ها برای دیوارهای آشپزخانه بسیار مناسب هستند. زیرا با توجه به اینکه چربی آشپزخانه بر روی دیوارها می‌نشیند، جنس آنها باید طوری باشد تا به‌راحتی تمیز شوند که سرامیک و پارکت­های لمینت این ویژگی را دارند.

یکی دیگر از کارایی این کفپوش‌ها این است که برای سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب هستند. زیرا ضدآب بوده و بنابراین، شست‌وشوی مداوم و خیس‌شدن آنها باعث خرابی و آسیب به این کفپوش‌ها نمی‌شود.

کارایی دیگر آنها این است که نصب آنها در کف منزل باعث می‌شود تا دیگر نیازی به فرش‌کردن کل خانه نباشد. همچنین این کفپوش‌ها در کوتاه‌ترین زمان و به‌سرعت تمیز می‌شوند. پس اگر لکه‌ای روی آن ریخته شد، نیازی به نگرانی برای پاک­کردن آن نیست. چراکه با یک دستمال نم‌دار، به‌راحتی برق می‌افتد.

شباهت‌های پارکت لمینت و سرامیک

این 2 کفپوش از برخی جهات به یکدیگر شباهت دارند که این شباهت‌ها باعث می‌شوند تا آنها کارایی تقریبا یکسانی داشته باشند. در این بخش به تشابه این 2 محصول می‌پردازیم تا بیشتر با آنها و مشخصاتی که دارند، آشنا شوید:

  • اولین ویژگی مشترک بین این کفپوش‌ها این است که هر 2 کاملا سبک بوده و بنابراین، حمل‌ونقل آسانی دارند.
  • همچنین در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند تا بتوان در زمانی کوتاه تمام آنها را نصب کرده و محیط را کف‌سازی کرد.
  • هر 2 کفپوش ظاهر جذاب و مدرنی دارند و شفاف و زیبا هستند.‌ همچنین تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند. بنابراین افراد با تمام سلیقه‌ها می‌توانند مدل مورد علاقه خود را پیدا کنند.
  • معمولا خط­وخش برنمی‌دارند، رنگ آنها ثابت می‌ماند و تمیزکردن­شان بسیار آسان است. به­طوری­که تنها کافی‌است در صورت وجود آلودگی، بر آنها تی یا دستمال نم‌دار بکشید.
  • ویژگی مشترک دیگر آنها قابل شست‌وشو بودن، مقاوم‌بودن دربرابر گرما و آتش، مقاوم‌بودن دربرابر اسید و مواد شیمیایی است که ماندگاری کفپوش‌ها را بیشتر کرده و طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.
  • هر 2 مورد درمقابل حرارت و گرما، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند که همین موضوع طول عمر این کفپوش‌ها را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری بتوانید از آنها استفاده کنید.

پارکت لمینت یا سرامیک

مقایسه پارکت لمینت با سرامیک

حال که با شباهت‌های میان کفپوش پارکت لمینت و سرامیک آشنا شده‌اید و کارایی این 2 محصول را متوجه شدید، لازم است تا تفاوت‌های آنها را نیز بدانید تا به درک تفاوت‌های کفپوش‌ها برسید. در این بخش به مقایسه تفاوت 2 محصول مد نظر می‌پردازیم.

  • سرامیک‌ها سطح لیزی دارند و در صورت خیس‌شدن لیزتر هم می‌شوند و امکان سرخوردن روی آنها وجود دارد. اما پارکت­های لمینت به‌دلیل اینکه چوبی هستند، در صورت خیس‌شدن نیز باعث سرخوردن شما نخواهند شد.
  • از لحاظ زیبایی و مدرن‌بودن نیز پارکت‌ لمینت‌ها ظاهر جذاب‌تر و شیک‌تری دارند. همچنین بسیار جدیدتر از سرامیک‌ها هستند. بنابراین انتخاب آنها به جذابیت ظاهری محیط می‌افزاید.
  • همچنین در مورد مسئله طول عمر باید بگوییم درست است که سرامیک‌ها ظاهر مقاومی دارند اما دارای ساختار شکننده هستند که اگر به‌درستی نصب نشوند یا جسم سنگین با آنها برخورد کند، آسیب می‌بینند و ترمیم این آسیب نیز بسیار دشوار است. اما کفپوش پارکت­های لمینت دربرابر ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و عمر طولانی‌تری دارند.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این 2 محصول میزان انتقال دمای آنها است. سرامیک‌ها در زمستان بسیار سرد می‌شوند و برای راه‌رفتن بر آنها حتما لازم است تا از دمپایی استفاده کنید. درصورتی­که پارکت لمینت از چوب فشرده تهیه شده و عایق دما است. پس می­توان نتیجه گرفت که در زمستان سرد نمی‌شود و دمای متعادل دارد.
  • کفپوش‌های لمینت قابلیت ترمیم نیز دارند و نرم هستند که پا گذاشتن بر آنها حس خوبی دارد. اما سرامیک‌ها از این 2 ویژگی برخوردار نیستند.
  • سفت‌بودن سرامیک و سرمای آن در طولانی­مدت ممکن است باعث ایجاد کمردرد یا پادرد شود که پارکت لمینت این مشکل را ندارد.
  • تفاوت دیگر این است که نصب پارکت بسیار آسان‌تر و بی‌دردسرتر از سرامیک است و در این مورد نیز نسبت به سرامیک برتری دارد.

بهترین مجموعه تولید و عرضه پارکت­ لمینت

پس از بررسی کارایی 2 کفپوش مورد نظر و همچنین مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های این 2 محصول، متوجه شده‌اید که به‌طور کلی کفپوش پارکت لمینت از هر لحاظ مناسب‌تر از سرامیک است و کیفیت بهتری نیز دارد. به همین خاطر اگر قصد دارید خانه یا شرکت خود را کف‌سازی کنید بهتر است از میان این 2 کفپوش، پارکت­های لمینت را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که برای خرید این کفپوش باید یک مجموعه و فروشگاه معتبر پیدا کنید تا بتوانید پارکت باکیفیت و درجه یکی را برای کف‌سازی یا دیوارهای مکان مورد نظر انتخاب کنید. یکی از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد در این زمینه، شهر پارکت است.

این فروشگاه با عرضه بهترین پارکت‌ها در تنوع بسیار بالا توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. همچنین متریال استفاده‌شده در تولید لمینت‌های شهر پارکت درجه یک و مرغوب هستند که همین موضوع ماندگاری و طول عمر محصولات این فروشگاه را افزایش می‌دهد.

شهر پارکت دارای وب‌سایت اینترنتی است که با مراجعه به آدرس این فروشگاه می‌توانید انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پارکت لمینت را در آن ببینید و براساس سلیقه و بودجه مد نظر خود، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های این مجموعه این است که به سراسر شهرهای ایران محصولات خود را ارسال می‌کند. بنابراین می‌توانید در هر شهری که هستید پس از انتخاب مدل مورد نظر در سایت شهر پارکت، هزینه آن را پرداخت کنید. پس از ثبت سفارش، محصول مورد نظر با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان به دست شما می‌رسد.

جمع‌بندی

توضیحات داده‌شده نشان می‌دهد که پارکت لمینت از هر لحاظ انتخاب بهتری نسبت به سرامیک است. زیرا برتری و مزیت‌های بیشتری نسبت به سرامیک‌ها دارد. در این مقاله علاوه‌بر مقایسه این 2 کفپوش، در مورد بهترین مجموعه برای خرید پارکت­های لمینت نیز صحبت کردیم.

همان‌طور که گفته‌شد شهر پارکت، مجموعه‌ای است که سابقه طولانی در زمینه عرضه و فروش پارکت دارد. پس شما می‌توانید با خیال راحت محصول مورد نظر خود را به آنها سفارش دهید و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

برای خرید از این مجموعه می‌توانید هم به‌صورت حضوری و هم غیرحضوری اقدام کنید. خرید اینترنتی از سایت برای افراد راحت‌تر خواهد بود. علت این است که می‌توانند تمام طرح‌های موجود را مشاهده کنند و از میان آنها دست به انتخاب بزنند. همچنین خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در مصرف زمان و هزینه نیز می‌شود. پس می­توان نتیجه­گیری کرد که این روش نسبت به خرید حضوری برتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز