خبرگزاری کار ایران

فرق هدف جراحی بین لیپو و ابدومینوپلاستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۱۳

ابدومینوپلاستی که به عنوان تامی تاک نیز شناخته می شود و لیپوماتیک هر دو عمل زیبایی اندام هستند که می توانند ظاهر شکم را بهبود بخشند، اما از نظر تکنیک و روش انجام عمل متفاوت هستند. در ادامه مقاله، تفاوت های بین عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک توضیح داده شده است:

فرق هدف جراحی بین  لیپو و ابدومینوپلاستی

    - ابدومینوپلاستی: تمرهدف اصلی ابدومینوپلاستی، برداشتن پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم، سفت کردن ماهیچه های زیرین در صورت لزوم و دستیابی به شکمی صاف تر و خوش حالت تر است. اغلب برای رفع مشکلاتی مانند شلی، افتادگی پوست و ضعیف شدن عضلات شکم که به دلیل عواملی مانند بارداری، کاهش وزن یا افزایش سن بوجود می آید، یکی از انواع عمل های ابدومینوپلاستی انجام می شود.

    - لیپوماتیک: از طرف دیگر لیپوماتیک، تکنیکی است که به طور خاص بر حذف چربی نواحی مختلف بدن تمرکز دارد. این عمل  با استفاده از فناوری پیشرفته لیپوساکشن، برای حذف رسوبات چربی موضعی در اکثر نواحی بدن، از جمله شکم انجام می شود. هدف آن مجسمه سازی و کانتور کردن بدن با حذف چربی اضافی است.

تفاوت ابدو و لیپو از نظر روش جراحی

    - ابدومینوپلاستی: روش ابدومینوپلاستی معمولاً شامل ایجاد یک برش افقی در قسمت تحتانی شکم (بالای ناحیه شرمگاهی) است. از طریق این برش، پوست و چربی اضافی برداشته می شود و ممکن است در صورت نیاز، ماهیچه های زیرین سفت شوند. سپس پوست باقیمانده کشیده شده و بخیه  زده می شود.

    - لیپوماتیک: در عمل لیپوماتیک از یک روش کم تهاجمی استفاده می شود. در این عمل  از ابزارهای تخصصی استفاده می کنند که در اثر ارتعاشات و مکش، سلول های چربی شکسته و حذف می شودن. این روش از طریق برش های کوچک، در منطقه مورد نظر، قابل انجام است. این تکنیک امکان حذف دقیق چربی و بهبود خطوط بدن را فراهم می کند.

تفاوت در کاندیداهای مناسب بین ابدو و لیپو

    - ابدومینوپلاستی: ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که دارای پوست، چربی و شلی عضلانی اضافی در ناحیه شکم هستند. عمل ابدو، تغییرات چشمگیری را در ظاهر کلی شکم ایجاد می کند، به ویژه درمان فوق العاده ای برای شل شدن پوست و جدایی عضلات است.

    - لیپوماتیک: لیپوماتیک به طور کلی برای افرادی مناسب است که دارای رسوبات چربی موضعی هستند که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند. لیپوماتیک برای رفع افتادگی پوست یا شلی عضلانی، نتیجه نمی دهد . هدف اصلی لیپوماتیک این است که با حذف انتخابی سلول‌های چربی در نواحی خاص، به کانتورینگ و پیکرتراشی بهتر بدن دست یابد.

فرق هدف جراحی بین  لیپو و ابدومینوپلاستی

آیا برای ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن فرد باید از نظر جسمی سالم باشد؟

بله، به طور کلی به افراد توصیه می شود قبل از انجام هر دو عمل ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن، از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند. سلامت جسمانی به کاهش خطرات مرتبط با جراحی کمک می کند و باعث بهبودی سریعتر و نتایج بهتر می شود. برخی از عوامل کلیدی مرتبط با سلامت جسمانی قبل عمل عبارتند از:

  • سلامت عمومی: کاندیدهای ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن باید وضعیت پزشکی پایداری داشته باشند و از هر گونه مسائل سلامتی اساسی که می‌تواند خطرات جراحی را افزایش داده یا روند بهبودی را مختل کند، عاری باشند.
  • وزن بدن: در حالی که هر دو روش می توانند چربی اضافی را برطرف کنند، برای افراد مهم است که قبل از انجام عمل جراحی وزن ایده آل بدن خود را داشته باشند یا نزدیک به آن باشند. ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن به عنوان روش های کاهش وزن در نظر گرفته نمی شوند، بلکه بیشتر به عنوان روش های کانتورینگ برای بهبود فرم بدن در نظر گرفته شده اند. حفظ وزن ثابت به تضمین طول عمر نتایج جراحی کمک می کند.
  • سیگار و الکل: سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل، می تواند اثرات نامطلوبی بر روند بهبودی داشته باشد و خطرات عوارض را افزایش دهد. جراحان اغلب به بیماران توصیه می کنند که مصرف سیگار و الکل را قبل و بعد از جراحی محدود کنند.

در نهایت، مشورت با یک جراح پلاستیک واجد شرایط برای انجام یک ارزیابی جامع ضروری است. آنها سلامت کلی، سابقه پزشکی و شرایط فردی شما را در نظر می گیرند تا مشخص کنند آیا شما کاندید مناسبی برای ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن یا هر روش جراحی دیگری هستید یا خیر. آنها همچنین راهنمایی هایی را در مورد هر گونه تغییرات لازم در شیوه زندگی برای بهینه سازی ایمنی و به حداکثر رساندن ماندگاری نتایج  را به شما ارائه می دهند.

عوارض لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

هر دو جراحی لیپوساکشن (از جمله لیپوماتیک) و ابدومینوپلاستی (تامی تاک) مانند هر عمل جراحی، خطرات و عوارض بالقوه ای را به همراه دارند. مهم است که از این خطرات آگاه باشید و قبل از انجام عمل جراحی، آنها را به طور کامل با جراح خود در میان بگذارید. در اینجا برخی از عوارض احتمالی مرتبط با هر یک آورده شده است:

عوارض لیپوساکشن (از جمله لیپوماتیک)

  1. کبودی و تورم: معمولاً بعد از لیپوساکشن دچار کبودی و تورم می شود. اینها معمولاً موقتی هستند و با گذشت زمان فروکش می‌کنند.
  2. عدم تفارن کانتور: در برخی موارد، لیپوساکشن ممکن است منجر به خطوط ناهموار یا نامنظم شود. این می تواند به دلیل عواملی مانند حذف ناهموار چربی، ترمیم ناهموار یا انقباض ناکافی پوست رخ دهد.
  3. بی حسی یا تغییرات حس: بی حسی موقت، در ناحیه تحت درمان پس از لیپوساکشن شایع است. در بیشتر موارد، این مشکلات به خودی خود برطرف می شوند.
  4. عفونت: در حالی که عفونت نادر است، ممکن است به دنبال لیپوساکشن رخ دهد. پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از عمل و رعایت بهداشت مناسب برای به حداقل رساندن خطر عفونت بسیار مهم است.

 

عوارض ابدومینوپلاستی (تامی تاک)

  1. سروما یا تجمع مایع: سروما یک عارضه بالقوه است که در آن مایع پس از جراحی زیر پوست جمع می شود. معمولاً در حین عمل ابدومینوپلاستی، درن‌ها قرار می‌گیرند تا خطر تشکیل سروما به حداقل برسد. اگر سروما رخ دهد، ممکن است نیاز باشد که با سوزن تخلیه شود یا توسط جراح شما درمان شود.
  2. بهبود ضعیف زخم: در برخی موارد، برش های حاصل از ابدومینوپلاستی ممکن است به خوبی بهبود نیافته یا با تاخیر در بهبودی ایجاد شود. عواملی مانند گردش خون ضعیف، عفونت یا سیگار کشیدن می توانند خطر عوارض بهبود زخم را افزایش دهند.
  3. جای زخم: ابدومینوپلاستی شامل برش های جراحی است که منجر به ایجاد اسکار می شود. وسعت و ظاهر جای زخم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. 4. لخته شدن خون: هر عمل جراحی خطر تشکیل لخته خون در پاها (ترومبوز ورید عمقی) یا حرکت به سایر نقاط بدن (آمبولی ریه) را به همراه دارد. برای کاهش این خطر اقداماتی مانند موبیلیزاسیون اولیه و دستگاه های فشرده سازی انجام می شود.

یادآوری این نکته مهم است که این عوارض نسبتا نادر هستند و اکثر بیماران نتایج موفقیت آمیزی از لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی دارند. با این حال، بسیار مهم است که هر گونه نگرانی یا سؤالی را که ممکن است با جراح خود داشته باشید در میان بگذارید.

فرق هدف جراحی بین  لیپو و ابدومینوپلاستی

برای هرگونه عمل پیکرتراشی بدن، می توانید به دکتر حمید رضوانی، جراح ابدومینوپلاستی، لیپوی بدن و تزریق چربی به باسن اعتماد کنید و به کمک ایشون بهترین نتیجه موردنظرو ماندگار را از عمل جراحی زیبایی اندام بگیرید.

  • شماره تماس جهت تعیین نوبت و مشاوره: ۰۹۱۲۰۱۷۵۰۱۸
  • وبسایت:  drhamidrezvani.com
  • عکس قبل و بعد جراحی های زیبایی دکتر رضوانی:Instagram.com/dr.hamidrezvani
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز