خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در انتخاب و خرید آسانسور مناسب ساختمان شما

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۹۶

آسانسورها از جمله ضروری ترین تجهیزات در ساختمان های چند طبقه به شمار می روند. از این رو باید به هنگام انتخاب و خرید این سیستم ها، دقت زیادی شود تا دستگاه خریداری شده بتواند نیازهای کاربران در ساختمان را به خوبی مرتفع کند. رعایت نکات و مسائلی می تواند به انتخاب بهتر یک آسانسور کارآمد و ایمن کمک بسیاری کند.

 

شرکت های آسانسوری، انواع مختلفی از مدل های آسانسور را طراحی و تولید می کنند که هر کدام از نظر کاربری، ویژگی های فنی، ابعاد، قیمت و غیره با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. اگر قصد انتخاب و خرید یک سیستم آسانسور برای ساختمان خود را دارید، رعایت نکاتی در تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک می کند. در این مطلب به بررسی نکات مهم در انتخاب و خرید آسانسور مناسب برای ساختمان پرداخته ایم.

نکات مهم در انتخاب و خرید آسانسور مناسب برای ساختمان

  • بررسی نوع ساختمان

نوع ساختمان شما در انتخاب آسانسور مناسب تاثیر بسزایی دارد. ساختمان های بلند در مقایسه با خانه ها یا ساختمان های کم ارتفاع به آسانسورهای متفاوتی نیاز دارند. یا آسانسورهایی که برای مراکز تجاری و صنعتی استفاده شده با مدل هایی که برای ساختمان های مسکونی نصب می شوند، تفاوت دارند. بنابراین انتخاب و خرید آسانسور باید بر اساس نوع ساختمان و نیازهای منحصر به فرد آن صورت بگیرد.

  • بررسی ترافیک کاربران

به هنگام انتخاب آسانسور، باید تعداد افراد یا کاربرانی که از آن استفاده می کنند و تعداد دفعات استفاده را در نظر بگیرید. آسانسورهای نفربر با ظرفیت زیاد برای ساختمان های مسکونی و تجاری بلند با ترافیک بالا، سیستم هایی ایده آل هستند. زیرا با ظرفیت بالای خود می توانند در هر بار رفت و آمد، چندین نفر را جابجا کنند. اما در طرف دیگر آسانسورهای خانگی ابعاد کوچکی دارند و برای منازل و خانه های شخصی مناسب هستند. درک الزامات استفاده و ترافیک کاربران به شما کمک می کند تا آسانسور مناسبی را انتخاب کنید که با نیازهای شما متناسب باشد.

  • بررسی نوع سیستم محرکه

آسانسورها با سیستم های محرکه متفاوتی کار می کنند. این سیستم های محرکه به انواعی از جمله کششی، هیدرولیکی، مغناطیسی، وکیوم و وینچی تقسیم می شوند. سیستم های کششی و هیدرولیکی، متداول ترین سیستم های محرکه در آسانسورها هستند. مدل های کششی برای ساختمان های بلند و چند طبقه و مدل های هیدرولیکی برای ساختمان هایی تا 4 طبقه مناسب هستند. البته این دو مدل سیستم محرکه تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند. در این صورت شما باید نوع سیستم محرکه مناسب برای آسانسور را با توجه به نوع ساختمان و سایر عوامل انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب و خرید آسانسور مناسب ساختمان شما

  • بررسی ظاهر آسانسور

یکی از نکات مهم در خرید آسانسور، ظاهر این دستگاه هاست. بنابراین به هنگام بررسی سیستم های مختلف، باید سعی کنید آسانسوری را انتخاب کنید که پس از نصب در ساختمان شما، بهترین ظاهر را داشته باشد. مطمئنا شما نمی خواهید آسانسور حمل بار را در لابی یک هتلل مجلل نصب کنید. همچنین قصد ندارید آسانسور لوکس و لاکچری را در یک ساختمان معمولی نصب و راه اندازی کنید. زیرا در ساختمانی که تجمل اهمیت چندانی ندارد، نصب یک آسانسور لوکس به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود. به طور کلی باید ظاهر آسانسور با نوع ساختمان، هماهنگی و تناسب داشته باشد.

  • بررسی استانداردهای ایمنی

آسانسورها از نظر کاربران، وسایلی قابل اعتماد برای جابجایی در ساختمان ها هستند. در این صورت باید از استانداردهای ایمنی برخوردار باشند تا بتوانند دستگاه های مطمئن و قابل اعتمادی شناخته شوند. شما باید به هنگام بررسی و خرید آسانسور، از رعایت استانداردهای ایمنی در آن اطمینان حاصل کنید. وجود ترمزهای ایمنی و توقف در شرایط اضطراری از جمله این استانداردها به شمار می رود.

  • تحقیق درباره شرکت های آسانسوری

انتخاب یک شرکت معتبر مانند اوکسین لیفت، برای خرید و نصب آسانسور نیاز به تحقیق کافی دارد. برای این کار می توانید نظرات مشتریان را در وبسایت ها مطالعه کنید. قیمت ها و ویژگی های سیستم های تولیدی در بین شرکت های مختلف را بررسی و مقایسه کنید. به ساختمان ها بروید و از نزدیک پروژه های آسانسور را مشاهده کرده با مالکان یا مدیران ساختمان ها گفتگو کنید. از مشاوره های تخصصی شرکت های سازنده استفاده کنید. در این صورت می توانید در انتخاب بهترین شرکت آسانسور به منظور خرید یک سیستم مناسب و متناسب با نیازهای تان تصمیمی آگاهانه و منطقی بگیرید.

  • برآورد بودجه

وقتی قصد خرید یک آسانسور مناسب برای ساختمان خود را دارید، باید بودجه خود را مشخص کنید. آسانسورها دستگاه هایی هستند که با توجه به فاکتورهای مختلف، با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. در این صورت شما باید طبق بودجه در اختیار، اقدام به خرید یک سیستم مناسب کنید. خرید و نصب آسانسور در هر ساختمانی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. به همین دلیل نیز برآورد بودجه پیش از تصمیم به خرید این سیستم ها مساله ای بسیار ضروری است.

  • بررسی گارانتی

شما وقتی یک آسانسور مناسب برای ساختمان را انتخاب کردید، لازم است گارانتی آن و تجهیزاتی که زیر پوشش دارد را کاملا بررسی کنید. آسانسور مناسب و کارآمد می تواند تا چندین سال کار کرده و استفاده مداوم را تحمل کند. با وجود این، دریافت گارانتی برای چنین سیستم های گرانقیمتی مساله ای ضروری است. همچنین برای سازندگان آسانسور مساله ای رایج است که هر محصولی که می فروشند، با گارانتی تحویل مشتری دهند. علاوه بر توجه به تعداد تجهیزات آسانسور و نوع خرابی هایی که گارانتی آن را تحت پوشش قرار می دهد، به مدت زمان گارانتی نیز دقت کنید. هر چه مدت زمان گارانتی با تجهیزات تحت پوشش بیشتر باشد، مسلما گارانتی بهتری خواهد بود.

  • بررسی الزامات سرویس و نگهداری

شما باید در زمان خرید آسانسور، به الزامات سرویس و نگهداری آن توجه کنید. زیرا پس از نصب آسانسور، لازم است به طور منظم و دوره ای، دستگاه سرویس دهی شود. در این صورت شما هر سیستمی که برای خرید انتخاب می کنید، باید نوع سرویس و نگهداری و نیز هزینه های آن را مورد توجه قرار دهید. زیرا آسانسورها با توجه به مدل و کاربری از نظر سرویس و نگهداری با یکدیگر تفاوت هایی دارند. معمولا شرکت های سازنده، خودشان کار سرویس و نگهداری آسانسور را نیز انجام می دهند. البته این کار طبق توافق با کارفرما و پس از انعقاد قرارداد انجام می شود.  

نکات مهم در انتخاب و خرید آسانسور مناسب ساختمان شما

معرفی شرکت معتبر برای خرید آسانسور

شرکت آسانسور اوکسین لیفت با برخورداری از سابقه ای چندین ساله در صنعت آسانسور، هم اکنون در جایگاهی قرار دارد که جزء برترین سازندگان آسانسور شناخته می شود. جایگاه کنونی این شرکت مرهون تلاش های بی وقفه مدیریت و پرسنل آن بوده که دانش تخصصی، تجربه و خلاقیت را با یکدیگر تلفیق کرده اند. لازم به ذکر است آسانسورهایی که این شرکت تولید می کند منطبق با فناوری های روز بوده و از استانداردهای مختلف کارایی و کیفیت برخوردارند. همچنین تمامی محصولاتی که شرکت اوکسین تولید می کند، با گارانتی معتبر شرکت عرضه می شوند. مدیریت شرکت می کوشد تا محصولات باکیفیت و کارآمدی تولید و عرضه کند که از استانداردهای ایمنی نیز برخوردار باشند. در این صورت این آسانسورها می توانند برای نصب در ساختمان ها، سیستم های مناسب و مطلوبی باشند. با توجه به مطالب گفته شده، اگر قصد خرید آسانسور از شرکت اوکسین را دارید، تصمیم آگاهانه و هوشمندانه ای گرفته اید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز