خبرگزاری کار ایران

مشخصات خودرو دنا پلاس توربو و تفاوت آن با دنا پلاس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۷۵۴

دنا پلاس، یکی از خودروهایی است که ایران خودرو تولید می کند و با توجه به ماهیت متفاوت آن نسبت به سایر محصولاتش و فروش اقساطی خودرو دنا پلاس، به عنوان یک نمونه از تلاش این شرکت برای تغییر رویکرد خودروسازی داخلی، محسوب می شود.

این خودرو ابتدا در سال ۱۳۹۶ با تیپ دنده ای ساده به بازار عرضه شد و یک سال بعد مدل توربو دنده ای نیز به مشتریان ارائه شد. در سال ۱۳۹۹، تیپ توربو اتوماتیک نیز به بازار عرضه شد که همگی نشان دهنده تمایل این شرکت به تغییر و بهبود مدل های خودرویی خود برای پاسخ به نیازهای روز جامعه هستند. این خودرو البته به عنوان یک اسپرت تر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) شناخته شده است، اما با این حال حضور آن در بازار می تواند به عنوان نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و تمرکز آن ها بر روی نیازهای جامعه تلقی شود.

مشخصات فنی

دنا پلاس با مشخصات فنی منحصر به فرد خود، در بازار خودروسازی ایران قرار دارد. این خودرو در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک و با سه تیپ مختلف، به فروش می رسد. پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و ۶ سرعته دستی، از مشخصات فنی دنا پلاس است که در تمام تیپ های آن موجود است. اما، پیشرانه توربو در دنا پلاس باعث شده است که این خودرو اسپرت و جذاب تر به نظر برسد. علاوه بر این، مدل جدید دنا پلاس با ۶ دنده دستی نیز رونمایی شده که برای کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب و سرعت طراحی شده است و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود.

طراحی ظاهری

دنا پلاس با ظاهری متفاوت و بیشترین شکوه خود، از سایر تولیدات ایران خودرو متمایز می شود. با وجود این که طرح کلی آن با سایر محصولات شرکت شباهت دارد، اما جزئیات طراحی آن مانند چراغ ها و طرح سپر جدیدی دارد که آن را بیشتر شبیه خودروهای اسپرت نشان می دهد.

در نمای جانبی، خط شانه ای شروع از چراغ عقب و تمدید تا برآمدگی گلگیر جلو، باعث ایجاد جلوه ای پویا و دوامدار برای این خودرو شده است. همچنین، حجم پردازی ها و طرح سپر نیز زیبایی و روحیه ای نوین را به دنا پلاس بخشیده است. با این حال، سایز و طرح فریم پنجره ها در برخی موارد با سایر قسمت های خودرو کمی ناهماهنگ به نظر می رسد.

نمای عقب دنا پلاس با چراغ های یک تکه نسبتا بزرگ و طرح ساده ای که با سایر قسمت های خودرو هماهنگی زیادی ندارد، متفاوت از نمای جلو آن است.

طراحی داخلی

فضای داخلی دنا پلاس نسبت به سایر تولیدات ایران خودرو بسیار زیبا و لوکس تر طراحی شده است، با این حال در مقایسه با خودروهای روز دنیا، طراحی داخلی آن کمی پس مانده به نظر می رسد. با این حال، در مقایسه با خودروهای داخلی و حتی چینی دیگر، دنا پلاس نمره مناسبی را کسب می کند. طراحی داشبورد این خودرو، یادآور برخی خودروهای قدیمی تر هیوندای مانند سوناتا وای اف (YF) است.

مشخصات خودرو دنا پلاس توربو و تفاوت آن با دنا پلاس

کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده و فضای نسبتا جاداری را برای خانواده های پنج نفره به ارمغان می آورد. با این حال، گنجایش کابین این خودرو نسبت به برخی رقبا کمتر است و فضای آن تنگ تر شده است. این باعث کاهش فضای سر نسبت به دنا معمولی می شود.

صندوق دنا پلاس با گنجایش ۵۰۰ لیتر، ظرفیت مناسبی را برای قرار دادن اسباب و وسایل مورد نیاز در سفرهای خانوادگی فراهم می کند و نگرانی مشتریان ایرانی را در این باره برطرف می کند.

طراحی داخلی دنا پلاس توربو، با فرمان چرمی دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز و سردنده جدید، از مدل ساده متمایز است. با این حال، طرح کلی این مدل در مدل های مختلف یکسان است.

تفاوت های انواع دنا پلاس

تفاوت های اصلی مدل های دنا پلاس در مشخصات فنی آنها قابل مشاهده است. این سه خودرو از پیشرانه EF7 استفاده می کنند که در مدل های سمند LX، سورن و دنا معمولی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مدل دنا پلاس توربو، پیشرانه با پرخوران (توربوشارژ) مجهز شده است و همچنین دو مدل دنده ای دنا پلاس از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می کنند.

سیستم فرمان در مدل های ساده و توربو دنده ای از نوع هیدرولیک است، اما در دنا پلاس توربو از فرمان برقی استفاده شده است.

در کابین دنا پلاس توربو، علاوه بر این تفاوت ها، دوخت قرمز روی فرمان چرمی، زیرپایی با طرح توربو و سردنده جدید قابل مشاهده است.

گیربکس شش سرعت دستی

به گفته مدیر طرح ملی موتور پرخوران (EF7-TC)، محمد نجات، از ابتدای سال جاری، خودروی دنا پلاس توربو با جعبه دنده شش سرعته دستی به صورت انبوه تولید خواهد شد. قبلاً موتور پرخوران یا توربوشارژ روی دنا پلاس نصب شده بود که دارای جعبه دنده اتوماتیک بود. با توجه به نیاز بازار و استقبال مشتریان از گشتاور بالای این موتور، جعبه دنده شش سرعته دستی در دنا پلاس استفاده خواهد شد.

دنا پلاس توربو، استاندارد پنج ستاره از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را دریافت کرده و همچنین استاندارد یورو ۵ را نیز اعمال کرده است. با این حال، عرضه مدل اتوماتیک این خودرو همچنان ادامه خواهد داشت.

یک ایده ناب برای خرید اقساطی خودرو!

فروشگاه کیان خودرو به عنوان یکی از مراکز فروش خودرو در بازار ایران، محصولات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهد. یکی از این محصولات، خودروی KMC T8 می باشد که با ویژگی های منحصر به فرد و جذابیت ظاهری خود، توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

در این راستا، فروشگاه کیان خودرو اقدام به ارائه خرید اقساطی برای خودروی KMC T8 نموده است تا مشتریان با توجه به توان مالی خود، بتوانند این خودرو را به راحتی تهیه کنند. با این روش خرید، مشتریان قادر خواهند بود از خودروی مورد نظر خود استفاده کنند، در حالی که هزینه خودرو را در چند ماه پرداخت کنند.

با توجه به اینکه خودروی KMC T8 با توجه به ویژگی های آن از قبیل موتور قوی و کارآیی بالا، طراحی زیبا و امکانات داخلی جذاب، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است، امکان خرید اقساطی این خودرو برای خریداران بسیار جذاب می باشد. در نهایت، فروشگاه کیان خودرو با ارائه این روش خرید، تلاش می کند تا همواره رضایت مشتریان خود را به دست آورد و روابط مثبت با آن ها را حفظ کند.

پیشنهاد شگفت انگیز کیان خودرو را از دست ندهید!

سایپا 151 یکی از خودروهای محبوب سایپا است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و قیمت مناسب خود، جذابیت خاصی برای خریداران ایجاد کرده است. فروش اقساطی این خودرو توسط فروشگاه کیان خودرو به عنوان یکی از روش های مالیاتی جهت افزایش دسترسی به خودرو برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

در خرید اقساطی سایپا 151، خریدار با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، امکان دسترسی به این خودرو را دریافت می کند و مابقی مبلغ را در چندین قسط ماهانه پرداخت می کند. این روش از طریق شرکت های تامین مالی و بانک ها انجام می شود و به خریدارانی که امکان پرداخت یکجا مبلغ خودرو را ندارند، این امکان را می دهد تا به خودروی مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

مشخصات خودرو دنا پلاس توربو و تفاوت آن با دنا پلاس

فروشگاه کیان خودرو به عنوان یکی از نمایندگان فروش خودروهای سایپا، این خودرو را با شرایط اقساطی مناسب برای مشتریانش عرضه می کند. با استفاده از خدمات این فروشگاه، خریداران می توانند با امکاناتی همچون پرداخت الکترونیکی و تحویل خودرو در محل مورد نظر، به سادگی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه، خودروی سایپا 151 را به صورت اقساطی تهیه کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز