خبرگزاری کار ایران

با عجیب ترین آسانسورهای دنیا آشنا شوید!!

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۸۷

آسانسورها کار انتقال افراد و وسایل را به صورت عمودی انجام می دهند. اما در برخی از نقاط زمین انسان های خلاق با ارائه طرح ها و ایده های متفاوت از آسانسور وسیله ای ساختند که انتظاری بیش از جابه جایی مسافران داشته باشند.

برخی از آسانسورهای جذاب و جالب در دنیا طراحی و ساخته شده اند که با ویژگی ها و طراحی منحصر به فرد خود توانسته اند لقب عجیب ترین آسانسورهای دنیا را به خود اختصاص دهند. اگر می خواهید با عجیب ترین آسانسورهای دنیا آشنا شوید، این مقاله از پارس ایمن بالابر را از دست ندهید!

  • آکوادوم، آلمان

اولین آسانسور که در لیست عجیب ترین آسانسورهای جهان قرار می گیرد، آکوادوم در آلمان است . آکوادوم یک آکواریوم استوانه ‌ای است که داخل هتل رادیسون بلو در شهر برلین تعبیه شده است که به نظر می ‌رسد بالای لابی هتل به شکل شناور قرار دارد و ارتفاع آن به ۲۵ متر می‌ رسد.

 این محفظه بزرگ حاوی یک میلیون لیتر آب و هزاران ماهی از گونه های متعدد است. در مرکز این آکواریم در آلمان یک آسانسور هیدرولیکی با دیواره ‌های شفاف طراحی و ساخته شده است که مسافران در حین بالا یا پایین رفتن در آن منظره جذاب زیر آب را مشاهده می‌کنند.

  • آسانسور هامتشواند، سوییس

چارچوب و اسکلت نازک که در بالای برجکی به شکل قلعه ‌های باستانی اروپا قرار دارد، منظره ای کاملاً غیرمعمول را جلوی چشم ناظران آورده که گویی یک ویرانه یا بقعه ای از یک قلعه باستانی یا نیمه کاره است. این تصویر سواری بر آسانسور هامتشواند در سوئیس است که سوار شدن در این آسانسور را برای مسافران واقعا نفس گیر می کند.

این آسانسور عجیب در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد و در هامتشواند مشرف به فلات برگنشتوک ساخته شده است. این آسانسور در یک مسیر زیبا و کوهستانی تا ارتفاع 1200 متر بالاتر از دریا حرکت می کند که مسافران آن می توانند دریاچه زیبای لوسرن را ببینند

  • اسکای ویو، سوئد

این آسانسور هیدرولیک در دو طرف اریکسون گلوب، بزرگترین ساختمان کروی جهان حرکت می کند. در واقع اریکسون گلوب استادیومی برای برگزاری مسابقات مختلف و کنسرت ها می باشد. مسافران داخل این آسانسور عجیب می توانند تصویر کامل شهر استکهلم را در زیر پایشان ببینند و مسافت 10 دقیقه ای را اصلا احساس نکنند. کف آسانسور بدون حرکت و ثابت است و مسافران حرکت نمی ‌کنند.

  • آسانسور بایلونگ، چین

آسانسور بایلونگ یا «آسانسور هزار اژدها» در نزدیکی شهر ژانگجیاجی چین قرار دارد و کاملاً از شیشه ساخته شده و مسافران خود را تا ارتفاع ۳۰۰ متری به بالا می ‌برد. این آسانسور از سه اطاق مجزا تشکیل شده و ظرفیت آن ۵۰ نفر می باشد و قادر است تا روزانه تقریبا ۱۸ هزار نفر را جابه جا کند. مسافران این آسانسور شگفت انگیز جهان می‌توانند زیبایی منظره پارک جنگلی ژانگ ژیایه را در زیر پای خود ببینند.

با عجیب ترین آسانسورهای دنیا آشنا شوید!!

  • آسانسور برج خلیفه، دبی

آسانسور برج خلیفه در دبی یکی از سریع ترین و عجیب ترین آسانسورهای دنیاست که دو طبقه دارد. این آسانسورها با ظرفیت بین ۱۲ تا ۱۴ نفر و با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و می‌توانند کل طول برج خلیفه را در کمتر از مدت زمان ۹۰ ثانیه طی کنند. این اسانسور هم چنان لقب بلندترین آسانسورهای داخلی در جهان و رکورد طولانی‌ترین مسافت طی شده توسط آسانسور را از آن خود کرده است. تور برج خلیفه دبی یکی از تفریحات جذاب این شهر است.

  • موزه مرسدس بنز، آلمان

آسانسور در داخل موزه مرسدس بنز یک سازه کاملا خیره کننده و متفاوت است. این آسانسور رگه هایی از شکل ظاهری موتور ماشین های مرسدس دارد که به همراه سطح شیب دار ناهموار یکی از عجیت ترین آسانسورهای جهان است که فضای داخل آن مینیمالیستی است و به مسافران خود این امکان را می دهد تا خودشان را در مرکز فضا احساس کنند. این آسانسور شکل یک کپسول و یادآور کاوشگرهای فضایی است و با استفاده از بخشی از تم طراحی مدرس بنز یادآورد پیستون داخل موتور خودروست.

  • چرخ فالکرک، اسکاتلند

طرح این آسانسور با الهام از چرخ های قدیمی برای جابه جایی بین رودخانه ها به منازل است. این آسانسور ارتفاع زیادی ندارد بلکه عملکرد متفاوت آن چرخ فالکرک در اسکاتلند را به عجیب ترین آسانسور دنیا بدل کرده که برای اتصال اتصال کانال یونیون به کانال فورث اند کلاید برای جابه جایی مسافران بین این دوکانال ساخته شده است

  • آسانسور برج ایفل، فرانسه

آسانسور برج مشهور فرانسه از آن جهت جزء لیست عجیب ترین آسانسور قرار میگرید چون سفر آسانسور به دو مرحله تقسیم می شود. مرحله اول مسافران را در درون یکی از پایه‌ های برج جابجا می‌کند و همین مرحله و حرکت افقی این آسانسور را از سایر آسانسورها متمایز کرده است. مرحله دوم هم بالا رفتن از برج ایفل و تماشای چشم انداز شهر پاریس است.

با عجیب ترین آسانسورهای دنیا آشنا شوید!!

2- آسانسور Sky Tower، نیوزیلند

کف شفاف و شیشه ای  اسانسور در زیر پاهای مسافران آن قرار دارد که می توانند زیر پاهایشان منظره ای دلهره آور را ببینند و یک تجربه متفاوت به دست بیاورند. آسانسور اسکای نیوز در نیوزلند مسافران را در 40 ثانیه به مقصورد می رساند و هر کسی نمی تواند سوار این آسانسور شود . طراحان این آسانسور عجیب آن را طوری ساختند که سوار شدن بر آن را فقط افراد شجاع که از ارتفاع نمی ترسند می توانند تجربه کنند

  • آسانسور سانتا جاستا ،پرتغال

آسانسور در شهر لیسبون و در سال 1905 ساخته شده است که نه تنها یک وسیله برای بالاو پایین آوردن مسافران است بلکه یک اثر هنری از سبک گوتیک هم به شمار می رود. طراحی خاص و منحصر به فرد این آسانسور، آن را نماد مذهب کاتولیک شناخته می شود چون سازه این اسانسور به شکل کلیسا طراحی شده است

لازم به ذکر است برخی از معماران و طراحان از این سازه اقتباس کردند و مدل های مختلفی از آن را در سرتاسر جهان ساخته اند

آسانسور لوور، فرانسه

موزه لوور که یکی از مشهورترین قطب های هنری و فرهنگی جهان است. در داخل این موزه یک اسانسور است که در سرسرای اصلی موزه به شکل مارپیچ کاملا خلاقانه ساخته شده و چیزی کمتر از یک شاهکار ندارد. این آسانسور مارپیچ مسافران خود را جابه جا و آن ها را به طبقه آخر منتقل میکند و سپس دوباره آن‌ ها را به سطح زمین میرساند و سپس خودش در زیر کف ساختمان ناپدید شود.

آسانسور مارپیچی از نوع هیدرولیکی بدون سقف است که هنگام سوار شدن در آسانسور به بیننده دیدی 360 درجه می دهد و آن چه باعث می شود تا آسانسور لوور یکی از عجیب ترین آسانسورهای دنیا شناخته بشود این است حتی اگر سوار این آسانسور نشوید متوجه وجود آن نخواهید شد.

  • آسانسور لاسردا، برزیل

لاسردا در شهر سالوادور، سومین شهر بزرگ کشور برزیل و در سبک معماری دکو ساخته شده است. جالب است بدانید این آسانسور اولین آسانسور ساخته شده در کشور برزیل است که تا امروز نیز فعال است در گذشته محلی برای جابجایی اقلام و سایل مردم بود. مسافران با سوار شدن بر این آسانسور عجیب به طبقات فوقانی ساختمان‌ها در شهر بندری باهیا می روند. درست است که ارتفاع این آسانسور به 10 متر هم نمی رسد اما طراحی زیبا در کنار مجسمه های تاریخی و منظره شگفت ‌انگیز اقیانوس اطلس این اثر ساخته شده در سال 1837 در برزیل را به عجیب ترین آسانسور جهان مبدل کرده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز