خبرگزاری کار ایران

بسته بندی وکیوم فرمینگ توسط خاور وکیوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۷۴۸

این روزها روش‌های متعددی برای بسته بندی محصولات وجود دارد. در میان روش‌های موجود، روش وکیوم فرمینگ جزو روش‌هایی است که افراد زیادی به سراغ آن می‌روند و از آن جهت بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. دلیل پرطرفدار بودن این روش هم به خاطر مزایایی است که دارد. وکیوم فرمینگ جزو فرآیندهایی است که نه تنها برای بسته بندی محصولات، بلکه برای تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی هم کاربرد دارد. حال بهتر است ببینیم که بسته بندی با روش وکیوم فرمینگ به چه شکل است و برای این کار به چه مواد و تجهیزاتی نیاز است.

وکیوم فرمینگ چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است کمی با فرآیند وکیوم فرمینگ آشنا شویم. وکیوم فرمینگ (Vacuum Forming) یکی از روش‌های ساخت قطعات پلاستیکی و یا بسته بندی محصولات است که در آن از حرارت دهی و وکیوم و مکش استفاده می‌شود. در واقع اگر بخواهیم Vacuum Forming را معنا کنیم، با دو کلمه Vacuum که به معنای خلاء و وکیوم است و همچنین کلمه Forming که به معنای شکل‌دهی و فرم‌دهی است، مواجه می‌شویم. بنابراین وکیوم فرمینگ عملی است که از خلاء برای شکل دهی به ورقات پلاستیک استفاده می‌کند.

خصوصیات بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم

خاور وکیوم از شرکت‌های فعال در زمینه خدمات بسته بندی، ساخت ماشین آلات و دستگاه‌های وکیوم فرمینگ است. این شرکت با به کارگیری کارکنان مجرب و استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته، گام بزرگی در صنعت بسته بندی‌های وکیوم فرمینگ برداشته است. در حال حاضر بسته بندی وکیوم فرمینگ، یکی از بهترین رو‌ش‌های موجود برای بسته بندی محصولات مختلف است. با این روش میتوان بسیاری از مواد غذایی همچون تخم مرغ و انواع لبنیات را بسته بندی کرده و با ظاهری جذاب روانه بازار کرد. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای تولید بسته بندی‌های پلاستیکی شفاف، منعطف، مقاوم، دقیق، زیبا و مقرون به صرفه است و در بسیاری از صنایع محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چرا که با استفاده از آن میتوان اشکال مختلف را با سرعت بالا و هزینه مقرون به صرفه تولید کرد. برای بسته بندی وکیوم فرمینگ میتوان از قالب‌های مختلف و مواد اولیه گرمانرمی همچون پلاستیک ABS، PVC، PET و پلی استایرن HP استفاده کرد.

انواع بسته بندی وکیوم فرمینگ توسط خاور وکیوم

بسته بندی وکیوم فرمینگ توسط خاور وکیوم

بسته بندی‌های وکیوم فرمینگ انواع مختلفی دارند که در اینجا به چند مورد مهم از آن که در شرکت خاور وکیوم هم قابل انجام است، اشاره می‌کنیم:

1- بسته بندی وکیوم کارتی

این روش از بسته بندی، بسیار پرکاربرد است و از آن میتوان برای بسته بندی کالاهای مختلفی مانند ابزار آلات، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو، اسباب بازی، لوازم کودک، لوازم آرایشی و غیره استفاده کرد. در این روش از بسته بندی وکیوم فرمینگ، بین پی وی سی یا پوسته پلاستیکی شکل داده شده یک ورق مقوایی قرار می‌گیرد. معمولا مقوای موجود در این روش، از نوع چاپ شده است و بر روی آن اشکال یا اطلاعاتی از محصول درج می‌شود. بسته بندی وکیوم فرمینگ کارتی به سه شکل پرس حرارتی، کشویی و هایفرکانس انجام می‌شود که هر یک خصوصیات خود را دارند.

2- بسته بندی وکیوم استند جعبه ای

از دیگر انواع بسته بندی وکیوم فرمینگ که توسط خاور وکیوم هم قابل انجام است، وکیوم استند جعبه‌ای است. این روش ترکیبی از بسته بندی مقوایی و وکیومی است و اغلب از آن برای بسته بندی محصولاتی چون شیرینی و شکلات، اسباب بازی، ابزارآلات و قطعات مختلف استفاده می‌شود.

3- بسته بندی وکیوم استند

استند نگهدارنده یا وکیوم استند، از روش‌های دیگر بسته بندی وکیوم فرمینگ است که بیشتر از آن برای نگهداری و نمایش محصولات استفاده می‌شود. این بسته بندی اغلب در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها به چشم می‌خورد و در آن لوازمی چون لوازم آرایشی و بهداشتی را به نمایش می‌گذارند.

4- بسته بندی وکیوم اسکین

در این روش از بسته بندی وکیوم فرمینگ، نیازی به قالب آلومینیومی نیست. در واقع وکیوم اسکین روشی است که بدون نیاز به قالب انجام شده و در آن محصول روی کارت مقوایی قرار گرفته و با ورق پلاستیکی وکیوم می‌شود. عدم نیاز به قالب در این روش باعث شده تا هزینه آن کمی کاهش پیدا کند.

5- بسته بندی وکیوم صدفی یا تاشو

نوع دیگر بسته بندی وکیومی که بسیار محبوب است، مدل صدفی یا تاشو است که در آن شاهد یک محفظه چون ظرف یک تکه لولادار هستیم. این روش هم برای بسته بندی محصولات مختلفی چون مواد غذایی مانند تخم مرغ و انواع میوه، سبزیجات و خشکبار کاربرد دارد.

بسته بندی وکیوم فرمینگ توسط خاور وکیوم

مزایای بسته بندی وکیوم فرمینگ خاور وکیوم

  •  بسته بندی شفاف: این روش از بسته بندی بسیار شفاف است و به مشتری اجازه می‌دهد تا محصول را به خوبی مشاهده کند.
  • محافظت از محصول: بسته بندی وکیومی به شکلی است که به خوبی از محصول محافظت کرده و آن را از هرگونه دست خوردگی دور نگه می‌دارد.
  • دقت و سرعت بالا: قطعات یا بسته‌های تولید شده به روش وکیوم فرمینگ، از دقت و زیبایی زیادی برخوردارند و سرعت تولیدشان بسیار بالا است.
  • مقرون به صرفه بودن: به دلیل عدم نیاز به ابزارهای پیچیده و گران قیمت، وکیوم فرمینگ روشی نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است.

بسته بندی وکیومی با استفاده از دستگاه وکیوم فرمینگ

فرآیند وکیوم فرمینگ با استفاده از دستگاه‌های خاصی صورت می‌گیرد که این دستگاه‌ها میتوانند به شکل اتومات یا نیمه اتومات باشند. در دستگاه‌های تمام اتومات، دخالت اپراتور کمتر بوده و بیشتر مراحل کار توسط خود دستگاه صورت می‌گیرد. برای همین هم روند سرعت کار بالاتر بوده و هم میزان خطا در آن بسیار ناچیز می‌باشد. با استفاده از دستگاه‌های وکیوم فرمینگ میتوان برای بسته بندی مواد مختلفی چون مواد غذایی اقدام کرده و محصولات خود را به شکل منحصربفردتری روانه بازار کرد. این دستگاه‌ها به اشکال مختلفی موجود هستند و علاوه بر انواع صنعتی و نیمه صنعتی، در مدل‌های خانگی و رومیزی هم موجود می‌باشند. افرادی که قصد خرید دستگاه وکیوم فرمینگ را دارند، میتوانند بر اساس بودجه، شرایط کار و محصولات خود، دستگاه مناسبی را خریداری کنند و از آن برای بسته بندی وکیوم فرمینگ استفاده نمایند.

خرید دستگاه وکیوم فرمینگ از خاور وکیوم

دستگاه‌های وکیوم فرمینگ در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر یک مکانیزم و پیچیدگی خاص خود را دارند. این دستگاه‌ها بسته به مدل و نوعی که دارند، برای بسته بندی انواع مواد مختلف مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، ابزار آلات، لوازم خودرو، محصولات الکترونیکی و غیره کاربرد دارند. در واقع تولیدکنندگان محصولات مختلف میتوانند بسته به نوع محصول خود، به سراغ خرید دستگاه وکیوم فرمینگ مناسبی بروند و از آن برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند. در این دستگاه‌ها با استفاده از فرآیند وکیوم و پرس، عمل بسته بندی انجام شده و محصول آماده عرضه به بازار می‌گردد.

خوب است اشاره شود که دستگاه‌های وکیوم فرمینگ را میتوان در حالت کلی به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم کرد. دستگاه‌های ساده تنها از یک هیتر، ورق گیر و قالب بند برخوردار هستند. دستگاه‌های پیچیده هم به شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود هستند که بر اساس نوع آنها بخشی از کار توسط اپراتور صورت می‌گیرد. با این حال همانطور که گفته شد، دخالت اپراتور در دستگاه‌های تمام اتومات خیلی کمتر از دستگاه‌های نیمه اتومات است.

شرکت خاور وکیوم علاوه بر ارائه خدماتی چون تولید محصولات و بسته بندی وکیوم فرمینگ، به تولید و فروش دستگاه‌های وکیوم فرمینگ نیز می‌پردازد. از جمله این دستگاه‌ها هم میتوان به دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتومات، دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتومات، دستگاه شرینگ رومیزی کوچک و دستگاه دوخت و جوش وکیوم اشاره کرد. بنابراین برای خرید دستگاه وکیوم فرمینگ مورد نظر خود، میتوانید از شرکت خاور وکیوم اقدام کنید.

در صورتی که شما هم قصد دارید برای بسته بندی محصولات خود از روش وکیوم فرمینگ استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید، میتوانید با کارشناسان خاور وکیوم در تماس باشید تا نسبت به شرایط تولید و هزینه آن به خوبی اطلاع پیدا کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز