خبرگزاری کار ایران

درآمد فروشگاه پوشاک + 6 راهکار افزایش سود لباس فروشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۷۴۱

یکی از کلیدهای موفقیت هر فروشگاه پوشاکی، استراتژی قیمت‌گذاری است که به شدت میزان فروش و سودآوری شما را تعیین می‌کند. برای کارآمدی پوشاک خود، باید میزان سود و نسبت حاشیه سود خود را مشخص کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا دریابید حاشیه سود خوب برای فروشگاه‌های پوشاک چیست، فرمول محاسبه آن و بهترین روش‌ها برای افزایش درآمد شما چیست.

بدون داشتن یک نرم افزار حسابداری پوشاک محاسبه سود و زیان و افزایش درآمد بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

 

  • تولیدکنندگان

حاشیه سود - 10٪ - 20٪

تولیدکننده شرکتی است که محصولات خود را طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کند. معمولاً کالا یا کالاها را برای شرکت‌های دیگر مانند خرده فروشان یا تولیدکنندگان می‌سازد. کالاهای تولید شده ممکن است با نام تجاری آنها یا در قرارداد با مارک‌های دیگر باشد.

 

  • توزیع کنندگان پوشاک

حاشیه سود 25٪ - 30٪

توزیع‌کنندگان پوشاک، توزیع‌کنندگانی هستند که از طریق شبکه و زنجیره تامین خود به خرده‌فروشان، عمده فروشان و تولیدکنندگان پوشاک می‌فروشند.

 

  • واردکنندگان و صادرکنندگان

حاشیه سود - 15٪ - 50٪

واردکنندگان شرکت‌هایی هستند که محصولات را از صادرکنندگان سایر کشورها خریداری می‌کنند. صادرکننده اصطلاحی است که برای شرکت یا فردی که کالا صادر می‌کند، استفاده می‌شود.

  • طراحان مد

حاشیه سود - 40٪ - 80٪

طراحان مد لباس‌هایی را برای بازار مد طراحی می‌کنند. آنها همچنین ممکن است با شرکت‌های تولیدی و تولیدکنندگان برای تهیه پوشاک همکاری کنند.

 

 

حاشیه سود چیست؟

حاشیه سود در هر محصول خرده فروشی مقدار پولی است که فروشنده پس از محاسبه هزینه‌‌ها به دست می‌آورد که به صورت درصدی از کل فروش بیان می‌شود. معمولا این ترازهای مالی از طریق صورت سود و زیان تهیه و گزارش‌دهی می‌شود.

سه نوع رایج حاشیه سود وجود دارد: حاشیه سود ناخالص، حاشیه سود عملیاتی و حاشیه سود خالص. همه آنها بینش‌های ارزشمندی را در مورد سلامت مالی شما ارائه می‌دهند که حسابداران، سرمایه‌گذاران، وام‌دهندگان و اعتباردهندگان می‌توانند برای تصمیم‌گیری به آنها اعتماد کنند.

 

حاشیه سود ناخالص

 پس از کسر بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS) از درآمد، چه مقدار پول به دست آورده‌اید.

بهای تمام شده کالای فروخته شده، هزینۀ مستقیم مورد نیاز در تولید کالاها شامل مواد، نیروی کار، لوازم و هزینه‌های سربار کارخانه است.

می‌توانید به سرعت سود ناخالص را با این فرمول محاسبه کنید:

سود ناخالص = کل درآمد - بهای تمام شده کالای فروخته شده

پس از دریافت سود ناخالص، می‌توانید با محاسبه زیر به حاشیه سود ناخالص پی ببرید:

حاشیه سود ناخالص = (سود ناخالص / درآمد) x 100٪

 

حاشیه سود ناخالص معمولاً ارزش بیشتری برای درک سودآوری یک محصول خاص دارد تا کل تجارت. زیرا که خرده فروشی مد شما باید بسیاری از هزینه‌های عملیاتی دیگر را در نظر بگیرد. بنابراین، اگر هزینه‌های عملیاتی بالایی دارید، حتی اگر حاشیه سود ناخالص شما خوب به نظر برسد، درآمد شما ممکن است آسیب ببیند.

 

حاشیه سود عملیاتی

سود عملیاتی عبارت است از درآمد باقی مانده پس از کسر هزینه کالای فروخته شده (COGS) و هزینه‌های عملیاتی (OPEX).

هزینه‌های عملیاتی هزینه‌های غیرمستقیمی هستند که از عملیات روزانه کسب و کار شما پشتیبانی می‌کنند، مانند اجاره، خدمات آب و برق، حقوق و دستمزد، هزینه‌های بازاریابی و نرم افزار.

برای محاسبه سود عملیاتی خود از این فرمول پیروی کنید:

سود عملیاتی درآمد بهای تمام شده کالای فروخته شده هزینه‌های عملیاتی

در مرحله بعد، حاشیه سود عملیاتی خود را تعیین کنید:

حاشیه سود عملیاتی = (سود عملیاتی / درآمد) x 100٪

 

برای مشاهده کامل سلامت پوشاک خود، باید روی سود عملیاتی یا حاشیه سود خالص تمرکز کنید.

 

 

حاشیه سود خالص

سود خالص مهمترین معیار برای هر کسب و کاری است. این مبلغی است که پس از کسر COGS، OPEX، بهره و مالیات نگه می‌دارید.

این فرمول سود خالص است:

سود خالص = کل درآمد - COGS - OPEX - بهره - مالیات

سپس، حاشیه سود خالص را بر اساس درصد درآمد محاسبه کنید:

حاشیه سود خالص = (سود خالص / درآمد) x 100٪

 

 

حاشیه سود خالص بهترین معیار برای سنجش سودآوری یک شرکت است. این نسبت سود نهایی را که پس از محاسبه تمام فروش‌‌ها و هزینه‌‌ها برای خود نگه می‌دارید، گزارش می‌دهد. بنابراین، حاشیه سود خالص ارجح ترین معیار در بین 3 نوع حاشیه سود برای ارزیابی عملکرد یک کسب و کار خرده فروشی است.

 

 

سود لباس فروشی چند درصد است؟

طبق گفته کارشناسان و اتحادیه پیراهن دوزان سود لباس می‌تواند تا 40 درصد باشد، اما برندها و لباس‌های وارداتی نرخ حاشیه معمولاً از این هم بالاتر است.

ناگفته نماند که اگر ایده کسب‌وکار پوشاک شما منحصربه‌فرد است و هزینه تولید پایینی دارد، به راحتی می‌توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید.

درآمد لباس فروشی چقدر است؟

 برای کارآمدی پوشاک خود، باید میزان سود و نسبت حاشیه سود خود را مشخص کنید. درآمد یک مغازه لباس‌فروشی به عوامل متعددی مانند فروش در مناسبت‌های مختلف، ماه‌های مختلف و بسته به اینکه لباس زنانه یا مردانه می‌فروشید، متفاوت است.

نحوه افزایش سود فروشگاه پوشاک

1- توصیه‌های محصول

اگر فروش آنلاین دارید، توصیه‌های محصول را اضافه کنید تا مشتریان را برای جستجو و خرید اقلام بیشتر و همچنین تغییر از فروش کم حاشیه به فروش با حاشیه بالا ترغیب کنید.

2- فروش محصولات مکمل

محصولات مکمل را بفروشید که به خوبی با اقلام موجود در سبد خرید خریداران مطابقت دارند. به عنوان مثال، می‌توانید یک شلوار جین تنگ را که با پیراهن‌های طرح دار ست آن بفروشید.

3- مشوق سفارشات

حداقل مشوق‌های سفارش را ارائه دهید، مانند 10٪ تخفیف برای سفارش‌های بیش از 500 هزار تومان، یا تحویل رایگان برای سفارشات بیش از مبلغ خاصی برای فروش آنلاین.

ست لباس طراحی کنید که هنگام خرید با هم نسبت به جداگانه هزینه کمتری داشته باشند. این امر به افزایش ارزش خرید مشتریان و ایجاد تجربه خرید بهتر کمک می‌کند.

4- برنامه‌های وفاداری

برنامه‌های وفاداری راه‌های موثری برای افزایش حاشیه سود و بهبود سودآوری بوتیک شما هستند. Smallbizbusiness دریافته است که 65٪ از کسب و کار یک شرکت از مشتریان فعلی ایجاد می‌شود و افزایش 5٪ در حفظ مشتری می‌تواند سود را بین 25٪ تا 95٪ افزایش دهد.

5- افزایش قیمت

افزایش قیمت‌ها، در تئوری، حاشیه سود شما را افزایش می‌دهد. با این حال، باید عوامل دیگری مانند تقاضای بازار و رقابت را در نظر بگیرید. اگر قیمت‌‌ها را خیلی بالا ببرید، ممکن است با فروش‌های راکد مواجه شوید و مشتریان دور شوند.

اگر کاتالوگ بزرگی دارید، تست قیمت را با بهترین موجودی در حال فروش خود شروع کنید. می‌توانید قانون 80/20 را در موجودی در نظر بگیرید تا بفهمید کدام اقلام بهترین فروش را دارند و یک برنامه قیمت گذاری برای آنها تهیه کنید.

6- فروش آنلاین

راه اندازی سایت فروشگاهی و فروش آنلاین لباس و پوشاک یک شیوه متداول و پرسود در دنیای امروز است که هزینه‌های سرباری مانند اجاره مغازه را ندارد. با تبلغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید سودتان را افزایش دهید.

درآمد فروشگاه پوشاک + 6 راهکار افزایش سود لباس فروشی

 

سرمایه مورد نیاز برای فروشگاه پوشاک

برای راه اندازی یک فروشگاه پوشاک به تجهیزات زیر نیاز دارید:

هزینه راه‌اندازی فروشگاه پوشاک به مکان و محصولی که قرار است بفروشید بستگی دارد، ولی اگر یک مغازه لباس متوسط با دکور ساده و رگال داشته باشید به سرمایه‌ای حدود 100 میلیون تومان نیاز دارید. 

 

جمع‌بندی

میزان موفقیت کسب‌وکار به حاشیه سودتان بستگی دارد. می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار، افزایش میانگین ارزش سفارش، اعتمادآفرینی برای جذب مشتریان جدید، و توسعه یک برنامه وفاداری برای حفظ مشتریان کنونی، سود خود را افزایش دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز