خبرگزاری کار ایران

شرایط اجاره ویلا در لفور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۸۱۹

بدون شک استان مازندران و تماشای های بی‌نظیرش نیازی به معرفی ندارد، اما می‌خواهیم با شما از جنگل لفور و سد زیبایش که زبان زد خاص و عام است برای شما بگویم. تا اگر به این منطقه سفر داشتید از تماشایی‌های بکر آن غافل نشوید. برای اقامت در هر شهر و روستایی نیاز است مکانی را برای استراحت در طی روز و شب در اختیار داشته باشیم. مخصوصاً اگر با آن منطقه آشنایی کافی نداشته باشیم و خطرات حمل حیوانات وحشی در دل جنگل موجبات ناراحتی ما را در طول سفر فراهم کند. از همین رو در مقاله پیش رو بعد از یک معرفی کوتاه از لفور به اجاره ویلا در لفور می‌پردازیم تا با خیال راحت بتوانید به این منطقه خوش آب‌وهوا سفری داشته باشید. پس با ما همراه باشید که بهترین‌ها در پیش روی شما است.

لفور در کجای مازندران واقع‌شده است؟

اگر می‌خواهید به لفور بروید باید بگویم این دهستان در شهرستان سوادکوه شمالی واقع‌شده است. جنوب دهستان لفور با رشته‌کوه‌های البرز، غرب آن با شهرستان بابل و شمال و شرق آن با جنگل‌ها همسایه پوشیده شده است.

از جنگل لفور چه می‌دانید؟

 برای تماشای زیبایی بی‌حدواندازه جنگل لفور حتماً نیاز است در این منطقه یک‌شب اقامت داشته باشید و برای اجاره ویلا در لفور اقدام کنید. به این خاطر که جنگل‌های هیرکانی با قدمتی دیرینه و با تنوع عظیمی از گونه‌های گیاهی و جانوری در پیش روی شما است. مگر می‌شود به جنگل لفور رفت و از درختان ازگیل، لیلکی، انجیلی و راش دیدن نکرد. مگر می‌شود به این جنگل پا گذاشت و کوه‌پیمایی در یک آب‌وهوای خوش را تجربه نکرد. به شما توصیه می‌شود با تجهیزات مخصوص برای راهپیمایی مثل یک کفش مناسب و یا باتوم حتماً راهی این جنگل شوید. اگر تورلیدر همراهتان نیست همراه بردی جی‌پی‌اس روشن امر ضروری به شمار می‌آید.

شرایط اجاره ویلا در لفور

سد لفور کجاست؟

 هرچقدر از زیبایی‌های لفور برای شما بگویم بازهم تمامی ندارد. قرار است این بار از سد لفور بگویم سدی که یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی و سنگ‌ریزه‌ای در ایران به شمار می‌رود. سد البرز، سد پاشاکلا و سد آیت‌الله صالحی مازندرانی نام‌های دیگر سد لفور هستند. ذکر دو نکته برای بازدید این منطقه خارج از لطف نیست. اول اینکه پشت سد دریاچه‌ای است که موردتوجه گردشگران است و حدود ۴۵ دقیقه رانندگی در مسیر خاکی را طلب می‌کند. دوم اینکه پیشه مردمان این منطقه فروش ماهی است پس برای رونق کسب‌وکار در این دهستان خرید ماهی را از یاد نبرید.

شرایط اجاره ویلا برای اقامت در لفور

 حال که دانستید قرار است با ما هم به کدام نقطه مرزی در ایران سفر کنیم. با شما قدری پیرامون اقامت در لفور و اجاره ویلا در لفور می‌گویم تا حجت بر شما تمام شود.

قوانین مربوط به کلبه‌های چوبی

اگر می‌خواهید در کلبه‌های چوبی ساکن شوید به شما توصیه می‌کنیم قید آتش‌بازی در بیرون محوطه را بزنید. چون ممکن است این امر سبب بروز آتش‌سوزی شود. به شکلی که یکی از قوانین مهم اجاره کلبه در دل جنگل لفور عدم استعمال دخانیات در تراس و فضای داخلی ویلا است.

برگزاری مراسم و جشن در لفور

همان‌طور که می‌دانید ویلاهای لفور و کلبه‌های جنگلی در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. از همین رو برای برگزاری مراسم و جشن‌های خود این مکان فضای مناسبی برای شما نیست. به این خاطر که محلی‌ها با صدای زیاد موسیقی در مراسم‌های مختلف آرامش زندگی‌شان را به‌مرورزمان از دست می‌دهد. حتی توریست‌های که به‌قصد گردشگری به این مکان مراجعه می‌کنند انتظار یک فضای آرام و ریلکس را برای آرامش روحی خوددارند.

شرایط اجاره ویلا در لفور

 حیوان خانگی ممنوع

قوانین مربوط به اجاره ویلا و کلبه‌های جنگلی در سرتاسر شمال یکسان است؛ اما گاها پیش می‌آید که برخی از افراد اجازه ورود حیوانات خانگی را به شما می‌دهند. حال‌آنکه به‌صورت کلی این امر ممنوع است. چون فضولات و موهای جامانده از حیوان خانگی ممکن است سبب بروز آلرژی برای مسافرین بعد از شما شود. از همین رو برای آماده‌سازی و نظافت ویلا و کلبه توسط افراد باید هزینه زیادی بعد از رفتن آن حیوان خانگی صورت بگیرد. حال اگر این اجازه به شما داده شد آن‌هم برای کلبه‌های جنگلی باید شرایط نگهداری آن را بیرون از کلبه روی تراس دنبال کنید. همچنین وسایل بهداشتی موردنیاز او را با خود همراه داشته باشید.

قوانین مربوط به کنسلی ویلا و کلبه چوبی

 درصورتی‌که شما اجاره ویلا در لفور منصرف شده باشید باید هزینه جریمه آن را پرداخت کنید. این نرخ بسته به هر ملک و هر صاحب‌خانه متفاوت است. صاحبان ویلاهای جنگلی لفور قوانین متفاوتی برای کنسلی و استرداد هزینه در نظر گرفته‌اند که این نرخ را تغییر می‌دهد. برفرض هرچقدر زودتر به تاریخ مقرر برای اقامت اطلاع دهید این هزینه جریمه برای شما کمتر می‌شود. عوامل گوناگونی در تعیین این شرایط مؤثر است مثل موقعیت مکانی، هزینه اجاره ویلا، متراژ، امکانات خاص، منظره، ظرفیت پذیرش مسافر و بسیاری موارد بر روی جریمه کنسلی تأثیرگذار است.

 کلام آخر پیرامون اجاره ویلا در لفور

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید لفور یکی از دهستان‌های زیبای شمال کشور به شمار می‌آید. شما به‌راحتی با مراجعه به این منطقه خوش آب‌وهوا می‌توانید به تماشای سد و پیاده‌روی در جنگل‌های لفور بپردازید. به یاد داشته باشید که شرایط اجاره ویلا، اقامتگاه‌های بوم گردی در دل روستاها و امکان اجاره کلبه‌های چوبی در دل جنگل مهیا است. البته به‌شرط رعایت کردن شرایط مربوط به اجاره ویلا که در طول مقاله پیش رو به آن پرداخته‌شده است. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای آشنایی شما عزیزان با اجاره ویلا در لفور موردتوجه‌تان قرارگرفته باشد و ازاین‌پس بهترین‌ها در طول سفر در پیش رویتان باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز