خبرگزاری کار ایران

هزینه ساخت استخر آبگرم در سال 1402

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۴۳۸

 

هزینه ساخت استخر آبگرم

اگر قصد ساخت استخر در باغ یا ویلای خود را داشته باشید، مهم است که بدانید هزینه ساخت استخر چقدر است؟ با توجه به اینکه مصالح استفاده شده در ساخت استخر، بیشتر متریال های ساختمانی هستند، معمولا با افزایش قیمت بتن، میلگرد و تجهیزاتی موتورخانه ای استخر، قیمت تمام شده استخر نیز افزایش پیدا می کند. به طور کلی برای ساخت استخر در سال 1402، مبلغی حدود 350 الی 600 میلیون نیاز خواهید داشت. 

البته این مبلغ با توجه به امکاناتی که برای استخر در نظر گرفته اید، می تواند متفاوت باشد. با اینکه میانگین هزینه ساخت یک استخر آبگرم (4 فصل) حدود 500 میلیون است، اما ممکن است این مبلغ تا 2 میلیارد تومان نیز، افزایش داشته باشد. برای بررسی دقیق تر این موضوع، تا انتهای مطلب را مطالعه کنید تا به صورت کامل به بررسی هزینه های جاری برای ساخت یک استخر خانگی بپردازیم.

چه مواردی در هزینه اجرا استخر تاثیر گذار هستند؟

به صورت کلی، برای ساخت استخر، نیاز به بخش تاسیسات و تجهیزات مختلفی دارید که ممکن است با اضافه یا کم شدن هر یک از این تجهیزات، هزینه پایانی نیز کاهش یا افزایش داشته باشد. این موارد شامل: 

تعرفه اجرا لوله کشی استخر

لوله کشی استخر، برای استخر هایی که آب گرم یک بخش ضروری می باشد. در صورتی که قصد اجرا استخر با سیستم گرمایش را داشته باشید، باید سیستم لوله کشی  استخر را نیز برای اجرا در نظر بگیرید. این سیستم با توجه به لوله و اتصالاتی که تهیه می کنید، متغیر است. 

هزینه ساخت استخر آبگرم در سال 1402

برای گرم کردن آب استخر نیاز به یک دیگ فولادی آبگرم دارید که با توجه به ظرفیت دیگ مورد نظر، ممکن است هزینه ای بالغ بر 20 الی 30 میلیون تومان را برای شما داشته باشد. در کنار این مورد ممکن است نیاز به سیستم های تصفیه و فیلتر ها نیز داشته باشید که در ادامه هزینه هر یک از این قطعات نیز مورد بررسی قرار میگیرد. 

قیمت تجهیزات استخر

  • فیلتر استخر: فیلتر های مختلفی در بازار وجود دارند که قیمت آنها از 5 میلیون شروع می شود و تا 30 میلیون نیز در برخی از مدل ها محصولاتی موجود هستند. البته برای استخر های خانگی، استفاده از فیلتر شنی بهترین انتخاب است که این نوع محصولات قیمت نسبتا خوبی دارند.
  • کلرزن استخر: کلرزن ها نیز در چند مدل تولید شده اند. در استخر های خانگی، بیشتر از کلرزن های دستی استفاده می شود و در برخی از موارد نیز کلرزن های خودکار در سیستم لوله کشی تعبیه می شود. هزینه خرید کلرزن دستی بسیار جزئی است اما کلرزن های خودکار قیمت بالاتری دارند. 
  • پمپ آب استخر: پمپ آب یکی از بخش هایی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت و حتما باید در سیستم لوله کشی استفاده شود. در اصل استخر های خانگی نیاز به جریان آب دارند و این جریان توسط پمپ آب ایجاد می شود. برای خرید پمپ استخر باید بودجه ای در حدود 3 الی 10 میلیون را کنار بگذارید و این مبلغ با توجه به ابعاد استخر شما و نوع پمپی که نیاز دارید، می تواند کمی تغییر کند. 

تعرفه ساخت استخر فایبرگلاس 

به طور کلی با وجود اینکه فایبرگلاس از نظر مقاومت در برابر رطوبت عملکرد خوبی دارد اما به دلیل عملکرد ضعیف در درازمدت معمولا انتخاب ما نیست و ساخت استخر بتنی را ترجیح می دهیم و آن را به صاحب ویلا توصیه می کنیم. قیمت خود کاسه استخر فایبرگلاس (که یک کاسه کاملا آماده است و مستقیماً از شرکت های فروشنده خریداری می شود و در حیاط ویلا بارگیری می شود) از 40 میلیون تا 500 میلیون تومان متغیر است اما به نظر ما گزاف است. زیرا با ماندن در زیر زمین و در آب، به دلیل الیاف موجود در خود فایبرگلاس، به تدریج آب بندی و دوام خود را از دست می دهد.

هزینه ساخت استخر آبگرم در سال 1402

با پوسته مخصوصی در زمین قرار می گیرند و در عین حال در وهله اول سخت، بادوام و بسیار بادوام هستند اما با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شوند و عموماً شاهد پوسیدگی فایبرگلاس در اعماق و گوشه ها هستیم. بنابراین پیشنهاد ما برای ساخت استخر دائمی چندین ساله بتن و میلگرد است.

اندازه آن نیز محدود است زیرا حمل و نقل برخی از پوسته های بزرگ می تواند واقعاً سخت باشد. بیشتر آنها اغلب دارای محدودیت عمقی هستند، بنابراین اگر می خواهید استخر شما برای غواصی به اندازه کافی عمیق باشد، باید ماده دیگری را پیدا کنید. فایبرگلاس از نظر نگهداری کمترین هزینه را به همراه خواهد داشت، بنابراین در درازمدت کمترین هزینه را دارد.

هزینه ساخت استخر بتنی

حداقل هزینه ساخت استخر شنای درون زمینی از 350 تا 400 میلیون تومان به بالا خواهد بود. بتن پرکاربردترین در ساخت استخر است. این نوع استخر می‌تواند در هر اندازه و شکلی باشد و به روش‌های مختلف تکمیل شود، حتی در مصالحی که می‌توان در کنار بتن از آن استفاده کرد، کاشی‌ها و تزئینات دیگری نیز وجود دارد که برای وینیل و فایبرگلاس موجود نیست. آنها نسبت به فایبرگلاس به نگهداری طولانی مدت بیشتری نیاز دارند زیرا مواد کاملا متخلخل هستند و جلبک ها می توانند در داخل آن تجمع کنند. با این حال، نگهداری آنها از وینیل آسان تر است و آنها را به سرمایه گذاری بلندمدت خوبی تبدیل می کند.

تعرفه ساخت استخر وینیل

به صورت کلی هزینه ساخت یک استخر درون زمین با وینیل، حدود 500 میلیون می باشد. در این نوع استخر به دلیل اینکه با گودبرداری همراه است نوع خاک بسیار مهم خواهد بود. در صورتی که خاک شنی و سست باشد، باید کنده کاری و با استفاده از مخلوط های کوهی حاوی سنگ، لایه به لایه با آب انجام شود. محلول پاشی و متراکم نمودن مجدد مقدار زمینی که کنده شده است با خاک قوی تر و محکم تر و سپس مخلوط نمودن مجدد به این منظور که بستر بدست آمده کاملاً ایمن و سخت باشد که هزینه بسترسازی می باشد. در نهایت با هزینه هنگفتی روبرو می شویم.

در صورتی که خود بستر از ابتدا کافی و مناسب باشد، در صورتی که بادوام و مسقف باشد (مانند مناطق تابستانی)، قسمت دیگر بستر برداشته شده و فقط از یک لایه نرم (ریگ های نرم یا 20 سنگ) استفاده می شود و سپس قالب گیری آرماتور و بتن ریزی شروع می شود. در طول ساخت این نوع استخر از آستر استفاده می شود. این به استخرهای وینیل آزادی می دهد که استخرهای فایبرگلاس فاقد آن هستند، در حالی که قیمت بسیار کمتری نسبت به بتن دارند.

سایدینگ وینیل را می توان برای هر شکل یا اندازه ای اعمال کرد. یعنی شما می توانید فرم های آزاد و کاملا مطابق با سلیقه و میل خود داشته باشید که دستیابی به آن با فایبرگلاس واقعا سخت است. با این حال، آسترهای وینیل به اندازه فایبرگلاس یا بتن بادوام نیستند. آنها در ابتدا هزینه کمتری دارند اما در دراز مدت بیشترین هزینه را خواهند داشت زیرا لاینر باید هر 7-9 سال یکبار تعویض شود.

جمع بندی

به صورت کلی، ساخت استخر یک پروسه زمانبر می باشد که ممکن است هزینه های سنگینی نیاز داشته باشد، اما در صورتی که به یک تیم متخصص فعالیت های اجرایی را انجام دهید، می توانید به مقدار بیشتری در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز