خبرگزاری کار ایران

تابستان 1402 همراه با تور استانبول؛ شهر همیشه بیدار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۹۵

استانبول یکی از بزرگترین و معروف‎ترین شهرهای جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. شهری همیشه زنده و روشن که برای هر سلیقه‎ای پیشنهادهای منحصر به فردی دارد. تبلور تاریخ و تلفیق معماری رومی و اسلامی در این شهر خیره کننده است که در کنار آن زندگی مدرن با فروشگاه‎ها و هتل‎های لوکس جریان دارد. این شهر مقصدی نزدیک و نسبتا ارزان نسبت به سایر شهرهای معروف جهان برای ما ایرانی‎ها است که در تمام طول سال مسافران زیادی را پذیرا می‎باشد. تعطیلات تابستانی آن هم پس از عبور از دوران پاندمی کرونا یک فرصت عالی برای بازسازی روحیه و تجدید قوایمان است. چه شهری بهتر از استانبول همه چیز تمام دوست داشتنی برای ساختن تعطیلاتی خاطره انگیز؟ گر چه اکثر شما مکان‎های جذاب گردشگری استانبول را به اندازه ایران خودمان می‎شناسید؛ اما ما در این مطلب برای هر سلیقه‎ای پیشنهادهای جذابی داریم که شاید کمتر شنیده باشید. برای برنامه‎ریزی تور استانبول تابستان 1402 با ما همراه باشید.

درخشش معماری در استانبول

محال است به استانبول بروید و از شاهکارهای معماری این شهر دیدن نکنید. مسجد ایاصوفیه با معماری رومی به دستور امپراتور بیزانس ساخته شد. نام این مسجد که در ابتدا به عنوان یک کلیسای جامع کاتولیک رومی بود؛  یک اصطلاح یونانی برای حکمت مقدس است و به عیسی مسیح، دومین شخص تثلیث مقدس اشاره دارد. کاخ توپقاپی و مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد نیز با معماری فاخر اسلامی هر گردشگری را مجذوب خود می‎کنند. مسجد سلطان احمد پوشیده از کاشی‎های زیبای آبی رنگ است و در زمان‎هایی به غیر از ساعات برگزاری نمازهای یومیه، به روی گردشگران باز است. کاخ توپقاپی نیز با حیاط‎های مجلل، اتاق‎های فاخر و موزه‎ای با گنجینه‎های تاریخی و گرانبها شاهکاری است که نباید تماشای آن را از دست بدهید. در کنار این‎ها مسجد سلیمانیه با منظره‎ای مسحور کننده، کاخ دولماباغچه (Dolmabahce)، آب انبار باسیلیکا (Basilica) و کلیسای کورا (Chora) نیز تبلوری دیگر از معماری درخشان این شهر هستند.

استانبول با غذاهای لذیذ و خوشمزه

غذا یکی از معرف‎های اصلی برای توصیف یک شهر است. در سراسر شهر شگفت انگیز استانبول هیچ کمبودی از نظر غذایی وجود ندارد. از دکه‎های کوچک کباب فروشی گرفته تا رستوران‎های مجلل با کیفیت عالی آماده پذیرایی از طیف گسترده گردشگران هستند. کاباتاش (Kabataş) که در امتداد تنگه بسفر (Bosphorus) قرار دارد مملو از اغذیه فروشی‎های دوست داشتنی است که رو به آب هستند و اغلب غذاهای ترکی را با تمرکز بر غذاهای دریایی سرو می‎کنند. غذاهای این منطقه با توجه به محیط جادویی قیمت‎های مناسبی دارند. بعد از تاریکی هوا با انعکاس نورهای شبه جزیره شرقی در آب، منظره بسیار رمانتیکی پدیدار می‎شود. کاباتاش منطقه‎ای بسیار پر جنب و جوش و با حال و هوای دوست داشتنی است و دسترسی بسیار آسانی دارد.

تابستان 1402 همراه با تور استانبول؛ شهر همیشه بیدار

اگر دوست دارید شام را در یک محیط لوکس و رویایی نوش جان کنید؛ پیشنهاد مهیج ما سفر دریایی در تنگه بسفر به همراه میل شام است. غذا خوردن بین دو قاره در حالی که از نمایش‎های رقص سنتی ترکیه لذت می‎برید؛ یک تجربه متفاوت و جذاب است. در حالی که هم شام میل می‎کنید و هم از اجرای زنده رقص و موسیقی لذت می‎برید، در امتداد تنگه پر زرق و برق بسفر حرکت می‎کنید. این ضیافت با پیش‌غذاهای خوشمزه در طیف گسترده‌ای شروع می‌شود و معمولاً یک غذای اصلی با 3 گزینه به شما پیشنهاد می‎شود. در آخر نیز با ترکیبی از دسرهای ترکیه و میوه های فصلی از شما پذیرایی خواهد شد.

بر فراز استانبول

برج گالاتا (Galata) با ارتفاع 67 متری بر افق استانبول حاکم است و مناظری عالی و پانورامایی از شهر قدیمی و اطراف آن را ارائه می‎دهد. این برج سنگی قرون وسطایی، معروف به برج مسیح، در زمان ساخت بلندترین ساختمان استانبول بود و هنوز هم بر فراز این شهر ایستاده است. این برج در طول قرن‎ها تغییر یافته است و زمانی به عنوان یک برج دیده بانی برای تشخیص آتش سوزی استفاده می‎شد. امروزه، بخش بالایی آن شامل یک کافه، رستوران و یک کلوب شبانه است. می‎توانید با آسانسور به طبقه نهم این برج بروید و مناظر خیره‌کننده شهر‌ را تماشا کنید.

پل گالاتا نیز یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در تور استانبول است که در طول سال‌ها در نمایشنامه‌ها و شعرها، نقاشی‌ها و رمان‌های بی‌شماری به نمایش درآمده است. پل پنجمی که در همان نقطه قرار دارد، مرکز شهر را به محل کاخ امپراتوری و سایر مراکز مهم مانند ایاصوفیه و مسجد آبی متصل می‎کند. این پل مناظر دلپذیری از آب‌های اطراف با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیر آن به نمایش می‌گذارد. پل گالاتا با وجود مرغ‌های دریایی که بالای سرتان پرواز می‎کنند، قایق‌هایی که از زیر آن عبور می‌کنند و مناره‌های مساجد که در بالای تپه‌های اطراف دیده می‌شوند، واقعاً یک مکان جالب برای بازدید است و تقریباً در تمام اوقات روز بسیار پر جنب و جوش است.

تماشای رقص سماع صوفیها در استانبول

زمانی که در استانبول هستید فرصت تماشای رقص چرخان صوفی ها را از دست ندهید. این یکی از محبوب‎ترین تجربه‎ها در ترکیه است. مراسم رقص چرخان دراویش که به سماع نیز معروف است، نمایشی متعالی است که نماد راه رسیدن به خداست و از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بشریت معرفی شده است. چرخش مسحورکننده دراویش معمولاً با موسیقی زنده و آوازهای ایرانی همراه است. این اجرای معنوی و عارفانه معمولا یک ساعت طول می‎کشد. اگر علاقه‎مند هستید رقص سماع را از نزدیک ببینید، اساساً دو نمایش بزرگ در استانبول وجود دارد که ما آن‎ها را توصیه می کنیم. هر دو نمایش ارزش دیدن دارند، اما مفاهیم متفاوتی دارند. فقط توجه داشته باشید که در طول رقص صوفی‎ها، از مهمانان درخواست می‎شود که کف نزنند، صحبت نکنند، عکس نگیرند و از گوشی هوشمند خود استفاده نکنند. یکی از مکان‎های نمایش آخرین ایستگاه قطار سریع‎السیر شرق (Orient Express Station) نزدیک به کاخ توپقاپی است. مکان دیگر اجرای سماع نیز مرکز فرهنگی حجت پاشا است.

تابستان 1402 همراه با تور استانبول؛ شهر همیشه بیدار

گشت و گذار در تقسیم؛ قلب استانبول

در این خیابان سنگفرش شده می‎توانید به خرید بروید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید یا معماری هنر نو را تحسین کنید. این محله مملو از تاریخ است، به همین دلیل است که می‎توانید کلیساها، کنیسه‎ها و مساجد زیادی را پیدا کنید که غرق در تاریخ هستند.

رزرو تور استانبول تابستان 1402 با سلام پرواز

استانبول شهری وسیع است که یک بار دیدنش کافی نیست. این شهر همیشه برای شما جذابیت‎های جدیدی خواهد داشت. در فصل تابستان جشنواره‎ها، فستیوال‎ها و نمایشگاه‎های متعددی نیز در این شهر برگزار می‎شوند که می‎توانید در طی سفر خود از آن ها هم بازدید کنید و لذت ببرید. به علاوه حراج‎هایی نیز در مراکز خرید و بازارها گذاشته می‎شود که می‎توانید با قیمت مناسب خریدهای باکیفیتی در طول سفر داشته باشید. آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم تورهای خارجی، پکیج‎های متنوعی از ایرلاین‎ها و هتل‎هایی با درجات مختلف برای تابستان شما برنامه ریزی کرده است. برای مشاوره و رزرو تور تابستان 1402 پیشنهاد می‎کنیم در اسرع وقت یا به صورت حضوری به دفتر سلام پرواز در بلوار میرداماد مراجعه کنید و یا به صورت تلفنی از کارشناسان مجرب این آژانس راهنمایی بگیرید و مناسب‎ترین تور را انتخاب کنید. متخصصان سلام پرواز هوشمندانه‎ترین گزینه ها را با توجه به علاقه‎مندی‎ها و بودجه‎ی شما ارائه خواهند داد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز